Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسین نقوی‌حسینی، با اشاره به بدعهدی اروپا در اجرای برجام و استفاده از مکانیزم ماشه علیه ایران، گفت: همان‌طور که پیش‌بینی می‌کردیم سه کشور اروپایی عضو برجام، با آمریکایی‌ها همراهی کردند و علی رغم ادعای آن‌ها که بر تعهدات برجامی خودشان باقی خواهند ماند، نه به تعهدات خود عمل کردند و نه بر تعهداتشان باقی ماندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران طبق مفاد ۲۶ و ۳۶ برجام کاهش تعهدات خود را در دستور کار قرار داد، تصریح کرد: اخیرا سه کشور اروپایی هم کاملا در سنگر آمریکایی‌ها قرار گرفتند و در مقابل اقدامات ایران موضع گیری کردند و حتی صحبت از به کارگیری مکانیزم ماشه داشتند.

نقوی‌حسینی بیان داشت: همه ما به خوبی می‌دانیم که مکانیزم ماشه باید علیه کشوری اعمال شود که به تعهداتش عمل نکرده است، اما ما به خوبی پایبند تعهدات خود بودیم و آن را عملی کردیم بنابراین این اروپا و آمریکا بودند که نه به تعهداتشان عمل کردند و نه به این تعهدات پایبند بودند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در صورت به کارگیری مکانیزم ماشه، جمهوری اسلامی ایران هم برنامه خود را خواهد داشت، گفت: اگر اروپا بخواهد مسیر مقابله با ایران را طی کنند قطعاً در همکاری‌های خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) تجدیدنظر خواهیم کرد؛ اقدامات زیادی در دستور کار داریم که می‌توانیم آن را انجام دهیم.

نقوی‌حسینی با بیان اینکه ایران پروتکل الحاقی را بصورت داوطلبانه اجرا می‌کند، بیان داشت: ما نه عضو پروتکل الحاقی هستیم و نه آن را قبول داریم، اما آن را به صورت داوطلبانه اجرا می‌کنیم؛ حتی درباره پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای موسوم به «ان پی تی» کاملا همکاری می‌کنیم و عضو آن هستیم و طبق مقررات تمام فعالیت‌های هسته ای‌مان در چارچوب «ان پی تی» انجام می‌شود. به برجام هم همچنان پایبندیم و خروج از برجام را اعلام نکردیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تاکنون اقدامی خلاف برجام انجام نداده‌ایم.

منبع: میزان

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آژانس انرژی اتمی بدعهدی اروپا مکانیزم ماشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۶۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستیم/ مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران وجود ندارد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد که ظرف هفته‌های آتی بتواند به ایران سفر کند.

به گزارش جماران، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشستی خبری در بامداد سه‌شنبه گفت که قصد دارد در هفته‌های آینده به ایران، اوکراین و روسیه سفر کند.

او با بیان اینکه می‌خواهد سطح همکاری آژانس اتمی با تهران را بهبود بدهد، تصریح کرد: من در حال برقراری تماس با دولت ایران هستم. امیدوارم در یک یا دو هفته آینده به تهران بروم تا شرایط را به مسیر اصلی خود برگردانم. امیدوارم بتوانم وضعیت را از نظر افزایش سطح همکاری بهبود بدهم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین تاکید کرد که مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران وجود ندارد و تنش‌های اخیر تاثیری بر کار بازرسان نداشته است.

گروسی گفت: ایران روز یکشنبه تأسیسات هسته‌ای خود را به‌دلیل ملاحظات امنیتی بست و اجازه ورود بازرسان آژانس به آنها را نداد اما روز دوشنبه این مراکز برای ادامه بازرسی‌ها باز شدند. ما در ایران هستیم و به کارمان ادامه می‌دهیم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین خبر داد که قصد دارد در آینده نزدیک به روسیه و اوکراین نیز برود.

دیگر خبرها

  • سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • گروسی به ایران می آید!
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • گروسی به ایران سفر خواهد کرد
  • اظهارات تازه گروسی درباره سفر به ایران
  • گروسی: به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستیم/ مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران وجود ندارد
  • به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستم