Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار قم با اشاره به اختلاف‌نظرهای ایجادشده در اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح خیابان امام کیوانفر گفت: شهرداری اصراری برای اجرای پروژه نداشته و امروز خجالت‌زده مردم است. ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد یکشنبه‌شب در جلسه شورای ترافیک  استان قم که با ریاست استاندار قم در سالن امام جواد(ع) برگزار شد، با اشاره به اختلاف‌نظرهای ایجادشده در اجرای پروژه تقاطع غیر هم‌سطح خیابان امام کیوانفر اظهار داشت: شهرداری اصراری برای اجرای پروژه نداشته و امروز خجالت‌زده مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز گلایه از مدیران استانی و استانداری افزود: متأسفانه طرحی که تمام مصوبات قانونی آن گرفته‌شده هنوز بعد از گذشت 11 ماه اجرایی نشده و در مرحله کارشناسی باقی‌مانده و این عدم تصمیم‌گیری مدیران استانی عامل تأخیر در اجرای این پروژه است درحالی‌که امروز این طرح باید به بهره‌برداری می‌رسید.

شهردار قم ادامه داد: پروژه‌ای که 11 ماه پیش تعیین اعتبار و پیمانکار آن مشخص‌شده متوقف مانده و امروز با بودجه سال گذشته و افزایش قیمت‌های امروز امکان اجرای  آن نیست و تنها سبب خدشه‌دار شدن کارنامه شهرداری قم در اجرای پروژه شده است.

احداث تقاطع غیرهمسطح امام خمینی(ره) و کیوانفر قم بازهم به تأخیر افتادتقاطع غیرهمسطح شهید بادپا کرمان 86 درصد پیشرفت فیزیکی داردفاز نخست تقاطع غیرهمسطح ولی‌عصر(عج) قم افتتاح می‌شود

وی کمیسیون ماده 5 را در اجرای تقاطع غیر همسطح امام کیوانفر فاقد جایگاه قانونی دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری دیگر اصراری بر اجرای طرح نداشته و با مطرح‌شدن این طرح و اختلاف‌نظرها در مطبوعات مردم باید قضاوت کنند.

سقاییان نژاد با تأکید بر تصمیم‌گیری بر نحوی اجرای طرح نه اصل طرح بیان کرد: برگزاری این جلسه در صورتی می‌تواند  توجیه داشته باشد که بخواهیم بر سر چگونگی اجرای طرح بحث کرده و به نتیجه برسیم وگرنه بهتر است طرح از دستور کار خارج‌شده و به‌عنوان نمونه‌ای از عدم تصمیم‌گیری مدیران استانی کنار گذاشته شود.

انتهای پیام/456/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۷۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل مدرس ترافیک شهر همدان را حل می کند؟

تین نیوز

بلوار رجایی و میدان مدرس همدان که این روزها موضوع احداث تقاطع غیرهمسطح در آن مطرح است، یکی از نقاط حساس و شریانی از حیث ارتباطی و عبور و مرور در این شهر به شمار می رود به طوری که این معبر را می توان یکی از ورودی های شهر همدان از سمت غرب دانست.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ورود خودروها از تقاطع شهید قهاری از یک سو و خودروهایی که از سمت جاده کرمانشاه وارد این خیابان می شوند از سوی دیگر، موجب ایجاد ترافیک های طولانی در شهر همدان شده است به طوری که برای عبور از این معبر کوتاه باید مدت ها در ترافیک ماند.

بلوار رجایی اگرچه نام بلوار را یدک می کشد اما به واقع ظرفیت تردد این حجم از خودرو را ندارد چراکه معبری کم عرض با پارک های حاشیه ای فراوان و حتی پارک دوبل است که همدانی ها را به ستوه آورده است.

همدانی ها گاهی برای اینکه به دام ترافیک طولانی این معبر نیفتند ترجیح می دهند از کوچه ها و خیابان های منطقه منوچهری که آن هم معضلات خود را دارد، عبور کنند.

با این شرایط مدیریت شهری همدان تصمیم به ایجاد تقاطع غیرهمسطحی در این مسیر کرده که براساس این طرح بلوار رجایی و میدان مدرس به تقاطع غیرهمسطحی تبدیل خواهد شد تا شاید مشکل ترافیکی آن حل شود. البته ایجاد هر نوع طرح ترافیکی و سازه ای مانند تقاطع غیرهمسطح در این زمینه نیازمند بررسی دقیق و کارشناسی شده است و بدون دیدگاه و رویکرد تخصصی نمی توان تصمیم به اجرای چنین طرح هایی گرفت.

بنابراین ایسنا بر آن شد تا موضوع احداث تقاطع غیرهمسطح مدرس را با حضور مسئولان و کارشناسان امر بررسی کند که متأسفانه شهرداری همدان به عنوان متولی اصلی این پروژه در جلسه حاضر نشد. همچنین معاون عمرانی استانداری همدان نیز با وجود تماس های مکرر و ارسال دعوتنامه کتبی، دعوت ایسنا را نپذیرفت و از سوی روابط عمومی اعلام شد که قبلاً درباره این موضوع با یک رسانه صحبت شده و لزومی به پاسخگویی مجدد نیست.

میدان مدرس باید غیرهمسطح شود

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی شورای شهر همدان با بیان اینکه میدان مدرس باید غیرهمسطح شود، گفت: دوقطبی های سیاسی انتخاباتی باعث شده تسویه حساب های سیاسی به فضای کار فنی در احداث تقاطع غیرهمسطح کشیده شود و آسیب ایجاد کرده است.

مهدی حیدری در نشست بررسی چگونگی اجرای تقاطع غیرهمسطح مدرس در شهر همدان اظهار کرد: پدیده های مختلفی در شهر همدان وجود دارد که برخی از آنها آزاردهنده هستند که متولیان شهر مسئولیت دارند در آن مداخله کنند تا رویکرد اصلاحی صورت گیرد و یکی از این موضوعات بحث ترافیک است.

عمر تدابیر ترافیکی شهر به شدت پایین است

حیدری به روند افزایش خودروها در شهر همدان اشاره کرد و افزود: در شهر همدان معابر و فضاهای پارک نسبتاً ثابت است و تقاطع ها تغییرات زیادی در طول سال ندارد اما آمار ورودی خودرو بسیار زیاد است. با این روند، عمر تدابیر ترافیکی شهر به شدت پایین است به طوری که اثر مثبت تدابیر مدیریت شهری ظرف مدت کوتاهی از بین می رود اما این دلیل نمی شود دست روی دست گذاشت.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف شورا و شهرداری در زمینه توسعه حمل ونقل عمومی و افزودن اتوبوس و تاکسی نو است، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از وظایف مدیریت شهری به روزرسانی جنبه های نرم افزاری(هوشمندسازی) است.

وی با تأکید بر اینکه توسعه کالبدی معابر و تقاطع ها یکی دیگر از وظایف مدیریت شهری است، اظهار کرد: غیرهمسطح کردن معابر می تواند زمان توقف و تأخیر شبکه را کاهش دهد و با این رویکرد است که در رینگ دوم شهر همدان عمدتاً تقاطع ها غیرهمسطح شده است.

حیدری: میدان مدرس شهر همدان خواه ناخواه باید غیرهمسطح شود و خروجی مطالعات جامع ترافیک شهر همدان، غیرهمسطح کردن این نقطه را نشان داد

حیدری با اشاره به اینکه میدان مدرس شهر همدان خواه ناخواه باید غیرهمسطح شود، بیان کرد: خروجی مطالعات جامع ترافیک شهر همدان، غیرهمسطح کردن این نقطه را نشان داد که در این راستا شورای شهر سال گذشته به شهرداری تکلیف کرد که ابتدا مطالعات این طرح را انجام دهد.

وی تصریح کرد: در همدان در همه ادوار گذشته غیرهمسطح سازی در رینگ دوم همراه با آسیب ها و جابه جایی های زیادی در تأسیسات همراه بوده است؛ به طور مثال در پروژه فرهنگیان تأسیسات مخابراتی زیادی وجود داشت که خسارت آن ثانیه ای محاسبه و پرداخت شد و یا در زیرگذر بعثت تأسیسات متنوعی داشتیم که جلسات کارشناسی و چالش های زیادی در بین دستگاه های خدمات رسان و مدیریت شهری ایجاد شد اما هیچ کدام رسانه ای نشد و بالاخره موضوع حل وفصل شد.

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی شورای شهر همدان ادامه داد: اتفاقاتی که امروز شاهد آن هستیم نتیجه این است که دوقطبی های سیاسی انتخاباتی باعث شده تسویه حساب های سیاسی به فضای کار فنی کشیده شود و آسیب ایجاد کرده است.

بلوار رجایی، سوژه ترافیکی دیگری در کنار میدان مدرس است

حیدری با بیان اینکه در کنار میدان مدرس سوژه ترافیکی دیگری به نام بلوار رجایی وجود دارد، اظهار کرد: مشکل اصلی ترافیک در بلوار شهید رجایی است که یکی از ورودی های همدان هم به شمار می رود و ترافیک در این بلوار شدید می شود.

وی یادآور شد: در بلوار شهید رجایی چند مشکل همزمان وجود دارد به طوری که رفوژ این معبر تقارن ندارد و در سمتی که شرایط حادتر است فضای تجاری به گونه ایست که پارک حاشیه ای نیز وجود دارد و از طرفی خروجی منطقه منوچهری هم وارد این معبر می شود که پس زدگی جریان ترافیکی ایجاد می شود.

این عضو شورا بیان کرد: شورای ترافیکی مصوباتی از جمله یک طرفه سازی و تعریض در این بخش از بلوار شهید رجایی داشته که به عنوان مقدمات اجرای این پروژه بزرگ باید انجام شود که اگر انجام گیرد، تردد در این بلوار تسهیل خواهد شد.

شهرداری بودجه تعریض بلوار رجایی را حذف کرد

وی با تأکید بر اینکه شورا سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری تکلیف کرد تا در بلوار رجایی تعریض و بازگشایی انجام شود، افزود: متأسفانه از این اعتبار شهرداری یک ریال هم انجام نداده است و در اصلاح بودجه این موضوع را حذف کرد در حالی که یکی از مقدمات اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح مدرس تعریض بلوار رجایی بود.

حیدری با اشاره به اینکه همزمان با بلوار رجایی میدان مدرس هم در بودجه وجود داشت، اظهار کرد: با فرارسیدن فضای انتخابات و دوقطبی هایی که امروز آسیب خود را نشان می دهد، این موضوع به چالش کشیده شد. الان هم دیر نشده و می شود تعاملی ایجاد کرد به طوری که شهرداری می تواند با دستگاه های خدمات رسان جلسات کارشناسی داشته باشد و سند همکاری تولید شود.

شهرداری باید روند اجرای پروژه مدرس را شفاف سازی کند

وی با بیان اینکه شهرداری باید روند اجرای پروژه مدرس را شفاف سازی کند، تأکید کرد: موضوع مهم دیگر این پروژه تأمین مالی آن است و نباید به گونه ای باشد که زخمی در پیکره شهر و معطلی برای مردم ایجاد شود و پروژه بدون پیش بینی تأمین مالی ۱۰ سال به طول بینجامد. 

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی شورای شهر همدان تصریح کرد: بحث دیگری که مطرح شده این است که اگر زیرگذر باعث جابه جایی تأسیسات می شود به سراغ روگذر برویم که این بحث هم ضرورت های خود را دارد و باید مطالعات صورت بگیرد.

حیدری: شهرداری معتقد است اگر جابه جایی تأسیسات را خود انجام دهد با مبلغی کمتر از مبالغ اعلام شده از سوی دستگاه های خدمات رسان انجام خواهد داد که این هم جای بحث است که شهرداری می تواند در یک کاری تخصصی ورود کند یا خیر؟

وی درباره تأمین مالی این پروژه نیز گفت: شهرداری معتقد است اگر جابه جایی تأسیسات را خود انجام دهد با مبلغی کمتر از مبالغ اعلام شده از سوی دستگاه های خدمات رسان انجام خواهد داد که این هم جای بحث است که شهرداری می تواند در یک کاری تخصصی ورود کند یا خیر؟

این عضو شورا خاطرنشان کرد: متأسفانه به جای تمرکز بر این موضوعات تمرکز بر تبادل آتش در فضای مجازی است! کار به جایی رسیده که موضوعی که کاملاً فنی است، به محلی برای مناقشه دوقطبی انتخاباتی و سیاسی تبدیل شده است.

وی با تأکید بر ضرورت ورود حاکمیت در این موضوع، به راهکارهای دیگر در میدان مدرس برای رفع مشکلات ترافیکی اشاره و اظهار کرد: باید در فاز اول معبر رجایی تعریض شده، تعداد خطوط این معبر بالانس و ورودی و خروجی های منطقه منوچهری ساماندهی شود که اگر در این فاز مشکل حل شد که چه بهتر اما اگر مشکل حل نشد در کنار آن مدرس را شروع کنید.

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی شورای شهر همدان حذف عملکرد میدانی در مدرس را از دیگر راهکارهای حل مشکل ترافیک دانست و بیان کرد: در مدرس می توان همانند سعیدیه با ایجاد دوربرگردان عملکرد میدانی را حذف کرد. این موارد راهکارهایی است که باید در جلسات کارشناسی بحث و بررسی شوند.

حقوق نیروهای شهرداری با وام پرداخت می شود

وی با بیان اینکه لازمه رسیدن به راهکار مناسب این است که جلسات در فضای علمی برگزار شود نه فضای سیاسی، ادامه داد: پروژه های متعددی وجود دارد که شهرداری در اجرای آن مانده است و حقوق نیروهای شهرداری با وام پرداخت می شود؛ در چنین شرایطی کسی حق ندارد درباره تأمین مالی این پروژه سوال کند؟

حیدری با اشاره به اینکه عنوان شد که تأمین مالی این پروژه از طریق برات کارت باشد، اظهار کرد: در جلسات این موضوع از سوی شهردار مطرح شد که مدیران استان اعلام کردند براساس قوانین بانکی برات کارت برای پرداخت معوقات است، نه کارهایی که در آینده قرار است انجام شود بنابراین برات کارت منتفی شد.

تقاطع شهید همدانی هنوز تکمیل نشده است

وی با بیان اینکه پروژه میدان میوه وتره بار یکی از پروژه هایی است که شهرداری در آن سردرگم است، یادآور شد: تقاطع شهید همدانی هنوز هم تکمیل نشده است بنابراین با وجود چنین سیستمی که در خیلی از امورات دچار اختلال است باید خودش را ثابت کند نه اینکه شلوغ کاری و موضوع را رسانه ای کند.

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی شورای شهر همدان افزود: شهرداری همدان پروژه های خوبی را در گذشته انجام داده است و در زمان مناسبی اجرا شده اند اما در این دوره از شهرداری وجود پروژه های نیمه تمام و عدم کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز و ... توانایی شهرداری در اجرای این پروژه را زیرسوال می برد.

حیدری: استانداری همدان واقعاً مخالف اجرای این پروژه نیست و تنها از شهرداری مستندات خواسته است و شهرداری هم باید این مستندات را ارائه دهد

وی با تأکید بر اینکه استانداری همدان واقعاً مخالف اجرای این پروژه نیست و تنها از شهرداری مستندات خواسته است، گفت: شهرداری هم باید این مستندات را ارائه دهد.

حیدری با بیان اینکه اگر این موضوع در اتاق دربسته به نتیجه می رسید بهتر از این بود که رسانه ای شود، ادامه داد: این کار تعطیلی بردار نیست و موانعی که وجود دارد نیز باید برطرف شود. هر تقاطعی که در شهر ساخته شده این چالش ها را داشته است اما برطرف شده و به نتیجه رساندند.

این عضو شورا تصریح کرد: تأسیسات شهری که تنها در این نقطه از شهر نیست، در تمام بخش هایی که تقاطع ساخته شده نیز تأسیسات وجود داشته است بنابراین بهانه برای کار نکردن زیاد است.

ترافیک اولویت دارترین موضوع در شهر همدان است

عضو هیأت علمی گروه شهرسازی و معماری دانشگاه بوعلی سینا نیز در نشست ایسنا، با بیان اینکه چاره ای نیست که میدان مدرس تقاطع غیرهمسطح شود، گفت: بحث ترافیک اولویت دارترین موضوع در شهر همدان است.

دکتر حسن سجادزاده با تأکید بر اینکه بعضی موضوعات در فضاهای مختلف قرار می گیرد و دید کارشناسی برای حل موضوع ورود نمی کند، اظهار کرد: وقتی تجارب دنیا را می بینیم، در تمام دنیا نمونه های زیادی از تقاطع ها وجود دارد که امروز در حال حذف هستند چراکه با رویکرد انسانی و زیست محیطی همخوانی ندارد اما متأسفانه در کشور ما تجارب بد و خوب کشورهای توسعه یافته مجدد اجرایی می شود.

وی با اشاره به سیاست های کلان تولید خودرو در کشور تصریح کرد: سیاست های کلان تولید خودرو در کشور و عدم توجه به حمل ونقل هوشمند و همگانی یک مشکل کلان مدیریتی است و نمی توان یقه استاندار یا شهردار را گرفت چراکه خودرو امروزه به کالای لوکس و سرمایه گذاری تبدیل شده و هر فرد در ایران دارای دو خودرو است و با ساخت تقاطع هم مشکل حل نخواهد شد.

این استاد شهرسازی خاطرنشان کرد: تا زمانی که سیاست های کلان تولید خودرو در کشور اصلاح نشود معضل ترافیکی در کلانشهرها همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در هر موضوع کارشناسی سه فرآیند امکان سنجی، نیازسنجی و بسترسازی وجود دارد، تأکید کرد: چون این فرآیند وجود ندارد، موضوع در دست اندازهای سیاسی و بلاتکلیفی قرار می گیرد و ضرر آن را شهروندان می بینند.

سجادزاده: یکی از اولویت های شهر همدان اجرای پروژه تقاطع غیرهمسط مدرس است چراکه چاره ای جز این نیست!

سجادزاده با تأکید بر اینکه به نظر بنده یکی از اولویت های شهر همدان اجرای این پروژه است چراکه چاره ای جز این نیست، اظهارکرد: نه اینکه این طرح خوب اما چون شریانی که داریم اکثراً زیرگذر و روگذر شده و تنها دو قسمت باقی مانده دیگر چاره ای نیست که این پروژه را اجرایی کنیم.

مطالعات طرح های بالادستی تنها نگاه جزیره ای و ترافیکی داشته

وی تصریح کرد: مشکل دیگر این است که مطالعات طرح های بالادستی تنها نگاه جزیره ای و ترافیکی داشته و به موضوعات دیگر از جمله مسائل اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و فرهنگی و حتی سیاسی در آن نمی بینیم.

وی با بیان اینکه طرح جامع باید همه مسائل را با هم ببیند، گفت: از دیدگاه شهرسازی باید این اتفاق در سه مرحله کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت اجرایی شود به طوری که در کوتاه مدت یک کار مدیریتی و ساماندهی انجام شود، در میان مدت تعریض بلوار رجایی و استفاده از خیابان های اطراف را انجام دهند.

هنوز طرح مطالعاتی کامل ترافیکی در همدان نداریم

سجادزاده با اشاره به اینکه همدان شهری شعاعی و رینگی است، اظهار کرد: هنوز طرح مطالعاتی کامل ترافیکی در همدان نداریم و نقش رینگ ها در طرح های مطالعاتی دیده نشده و در کنار آن مطالعات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی صورت نگرفته است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه احداث تقاطع مدرس یک بحث جدی و ضروری است، افزود: البته قبل از آن باید مطالعات ارزیابی تقاطع های قبلی و کارکردهای آنها را بررسی می کردند و اولویت سنجی باید صورت می گرفت.

وی با تأکید بر اینکه باید در سه فاز کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدتی مطالعات صورت بگیرد تا بتوان کاری کارشناسی انجام داد، گفت: سناریوسازی یعنی اینکه گام به گام پیش برویم، اگر گام اول نتوانست مشکل را حل کند به سراغ راهکارهای دیگر رفت.

سجادزاده با بیان اینکه فعلاً در فضای سردرگمی و مغشوشی قرار داریم، ادامه داد: لازم است اتاق فکری در این زمینه داشته باشیم و از مشاوران و کارشناسان ترافیکی دعوت شود تا سناریوهای مختلفی که در این زمینه وجود دارد را به ترتیب اولویت بندی کنیم تا دستورالعمل کارشناسی را ارائه دهیم، به شرطی که نظر این تیم کارشناسی برای مدیریت شهری اهمیت داشته باشد.

سجادزاده: اگر بخواهیم به بهانه های اقتصادی کاری نکنیم و دچار روزمرگی شویم، مردم متضرر می شوند بنابراین نمی شود مسائل روز شهری را به بهانه مسائل اقتصادی نادیده گرفت

شهروند همدانی بعد از ترافیک ۴۵ دقیقه ای به محل کارش می رسد

وی با اشاره به اینکه چالش های مالی و مدیریتی برای پروژه ها همیشه وجود داشته است، یادآور شد: هنر مدیریت شهری این است که بتواند درآمدزایی کند و اگر بخواهیم به بهانه های اقتصادی کاری نکنیم و دچار روزمرگی شویم، مردم متضرر می شوند بنابراین نمی شود مسائل روز شهری را به بهانه مسائل اقتصادی نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه امروز شهروند همدانی هر روز نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه در ترافیک می ماند تا به محل کارش برسد، تأکید کرد: در حال حاضر موضوع ترافیک یک اولویت برای شهر همدان است چراکه این موضوع چالشی است که روز به روز همدان را محاصره می کند و به نظر می رسد اگر سرمایه های فکری، اجتماعی و اقتصادی شهرداری دلسوزانه به سمت بحث های ترافیکی سوق داده شود می تواند تا حد زیادی مشکلات شهر را به حداقل برساند.

اقدامات کوتاه مدت و میان مدت برای کنترل ترافیک میدان مدرس

سجادزاده برای حل معضل ترافیک میدان مدرس و بلوار رجایی در فصل گردشگری پیش رو تصریح کرد: تعدیل مسیر و کم عرض کردن رفوژ وسط، جلوگیری از پارک دوبله در این مسیر و انسداد خروجی های منطقه منوچهری کارهایی است که در کوتاه مدت می توان انجام داد تا ترافیک را کنترل کرد.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه فشار ترافیکی در این قسمت از شهر زیاد است و مدیریت شهری باید فکری برای آن انجام دهد، گفت: در میان مدت نیز طرح هایی از قبیل طرح های تعریضی، ایجاد کُندرو و بحث های مالکیتی در بلوار رجایی صورت بگیرد تا این معضل حل شود ضمن اینکه مشاغل خُرده فروشی باید از این بلوار به بخش دیگری منتقل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پل مدرس ترافیک شهر همدان را حل می کند؟
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • افتتاح ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا پایان سال
  • لزوم تعمیر پل‌های عابر پیاده مکانیزه معیوب
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد
  • انتقاداز تکمیل نشدن ساخت تقاطع غیر همسطح سه راه هفشجان
  • اجرای ۵ آیتم عمرانی برای تکمیل پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان
  • گلایه عضو شورای اسلامی از احداث نشدن باغات بانوان در سطح شهر شیراز
  • گلایه عضو شورای اسلامی شهر شیراز از احداث نشدن باغات بانوان در سطح شهر شیراز