Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که مقامات برلین بارها برای میزبانی از گفت‌وگوهای بین‌الافغانی صلح اعلام آمادگی کرده‌اند، بیانیه تازه شورای امنیت ملی افغانستان نشان می‌دهد که این نشست در آلمان برگزار خواهد شد. ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان در دیدار با «مارکوس پوتتزل» نماینده ویژه آلمان در افغانستان و پاکستان درباره روند صلح افغانستان گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه شورای امنیت ملی افغانستان، دو طرف در این دیدار درباره گفت‌وگوهای بین‌الافغانی که «قرار است در آلمان برگزار شود» تبادل‌نظر کردند.

نماینده ویژه آلمان گفت که این کشور برای کمک و همکاری در مذاکرات بین‌الافغانی و روند صلح از گفت‌وگوهای بین‌الافغانی میزبانی خواهد کرد.

وی افزود که آلمان می‌خواهد نظرات و دیدگاهای دولت و مردم افغانستان را درباره صلح بشنود که چطور می‌توان این نشست را متفاوت و به شکل بهتری برگزار کرد.

پوتزل و محب در حالی با یکدیگر دیدار کردند که اخیراً این نماینده ویژه آلمان با نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان، سفیر غیرنظامی سازمان ناتو، نماینده ویژه اتحادیه اروپا و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل درباره آتش‌بس، کاهش خشونت، آمادگی‌ها برای دوران پسا صلح، مذاکرات بین‌الافغانی، تضمین‌ها و تعهدات آینده، فراگیر بودن روند صلح افغانستان و بُعد منطقه‌ای آن گفت‌وگو کردند.

دیدار نماینده آلمان با معاون سیاسی طالبان؛ تلاش برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانیدولت افغانستان: صلح بدون آتش‌بس و مذاکرات بین‌الافغانی امکانپذیر نیستنشست چندجانبه آمریکا، اروپا، ناتو و سازمان ملل درباره افغانستان

نماینده ویژه آلمان با دفتر سیاسی طالبان نیز در ارتباط است و اواخر اردیبهشت ماه سال جاری با معاون سیاسی طالبان در قطر دیدار کرده بود.

پیش از این نیز «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان گفته بود که برلین برای زمینه‌سازی مذاکرات بین‌الافغانی آماده است تا در صورت درخواست کابل نشست بن سوم را برگزار کند.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۷۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با همشهری درباره آخرین وضعیت حقابه ایران از افغانستان اظهار داشت: سازمان حفاظت از محیط زیست با همکاری آقای قمی، سفیر ایران در افغانستان، مرتبا درحال پیگیری حقابه ایران از رود هیرمند هستند. پیگیری این حقابه را جدای از بحث های معاهدات درحال پیگیری هستیم.

وی ادامه داد: دولت طالبان به ما قول داده بود تا همتای آنان در سطح رئیس محیط زیست به ایران بیاید و حقابه را پیگیری کنیم. روندها و مسائل منطقه ای اجازه نداد سفر مقام افغانستانی به کشورمان انجام شود. از سوی دیگر مقامات طالبان ادعا میکردند که منابع آبی و مقدار بارش ها در کشورشان به اندازه ای نیست که توان رهاسازی آب به سمت کشور را داشته باشند. البته مردم افغانستان نیز در این زمینه مطالباتی دارند که امیدواریم در نهایت با رایزنی های موثر، حقابه ایران به سمت کشور رهاسازی شود.

کد خبر 846653 برچسب‌ها خبر ویژه افغانستان طالبان سازمان حفاظت محیط زیست رود هيرمند

دیگر خبرها

  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • رونمایی از گزینه جذاب تراکتور؛ اسطوره فوتبال آلمان به تبریز می‌آید؟
  • دبیرخانه گفت‌وگوهای فرهنگی با روسیه و چین راه‌اندازی می‌شود