Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@04:39:48 GMT

آبه: کره جنوبی مهم‌ترین همسایه‌ ژاپن است

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۷۳۰۴

آبه: کره جنوبی مهم‌ترین همسایه‌ ژاپن است

نخست وزیر ژاپن امروز، دوشنبه اظهار کرد، کره جنوبی "مهم‌ترین همسایه‌ این کشور است" و این دو کشور دارای ارزش‌های مشترکی هستند.

به گزارش ایسنا، این سخنان از سوی شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن که روابط کشورش با کره جنوبی بیش از یک سال دچار تنش بوده، نشان دهنده لحنی مصالحه‌آمیزتر در قبال سئول است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این اظهارات پس از آن مطرح شده‌اند که مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی پیشنهاد کرد که دو کشور برای حل مساله کار اجباری در دوران جنگ با یکدیگر همکاری کنند و ژاپن را "نزدیک‌ترین همسایه" خود خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبه به پارلمان ژاپن گفت: دیپلماسی با کشورهای همسایه در شرایط امنیتی بسیار حساس شمال شرق آسیا بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: کره جنوبی مهم‌ترین همسایه ژاپن است که ارزش‌ها و منافع استراتژیک مشترکی با توکیو دارد.

آبه در سخنرانی دیگری در ماه اکتبر در برابر پارلمان کشورش به کره جنوبی به عنوان یک "همسایه مهم" اشاره کرد.

آبه و مون همچنین در ماه دسامبر در چین با یکدیگر دیدار کردند و به گفته مقامات دو طرف، بر لزوم بهبود روابط تاکید کردند.

مون اخیرا در کنفرانسی خبری اظهار کرد، کره جنوبی فعالانه برای برگزاری موفقیت‌آمیز بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ در ژاپن همکاری خواهد کرد و ابراز امیدواری کرد که این رویداد ورزشی فرصت خوبی را برای بهبود روابط دو کشور فراهم کند.

روابط میان ژاپن و کره جنوبی به دنبال حکم دادگاه کره جنوبی علیه شرکت‌های ژاپنی در سال ۲۰۱۸ مبنی بر پرداخت غرامت کار اجباری در دوران جنگ جهانی دوم به پایین‌ترین حد خود در چندین دهه اخیر رسید.

ژاپن بر این باور است که این مساله به موجب پیمانی در سال ۱۹۶۵ که روابط دو کشور را عادی‌سازی می‌کرد، حل شده است.

آبه در سخنرانی امروز خود با تاکید بر این که بازگشت روابط توکیو و سئول به وضعیت باثبات گذشته بر عهده کره جوبی است، اظهار کرد: من امیدوارم که کره جنوبی به تعهدات میان دو کشور احترام بگذارد و در راستای ایجاد روابط آینده‌محور گام بردارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شینزو آبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۷۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

العین -یوکوهاما، آماده برای جنگ بر سر جام نقره‌ای

به گزارش ورزش سه، با برگزاری دو دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، العین امارات از منطقه غرب آسیا و یوکوهاما مارینوس ژاپن از منطقه شرق آسیا در فینال اخرین دوره برگزاری این تورنمنت حضور پیدا کردند و اکنون قرار است برای حداقل دو جدال 90 دقیقه‌ای برابر یکدیگر قرار بگیرند.

العین در مسیر رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا، با حضور هرنان کرسپوی آرژانتینی مسیر پیچیده‌ای داشت و پس از اینکه در گروه الفیحا، پاختاکور و آهال صدرنشین شد، در مرحله حذفی هم نسف قارشی، الهلال و النصر را حذف کرد تا اکنون این تیم برای چهارمین در فینال حاضر باشد و برای دومین قهرمانی تلاش کنند.

یوکوهامای ژاپن نیز با حضور هری کیول در مرحله گروهی بالاتر از شاندونگ چین، اینچئون کره جنوبی و کایای فیلپین قرار گرفتند و در مرحله حذفی این تورنمنت هم بانگوک تایلند، شاندونگ چین و اولسان کره جنوبی را از سد مسیر خود برداشتند.

این فینال طبق فرمت همیشگی AFC، به صورت رفت و برگشت در تاریخ 22 اردیبهشت و 5 خرداد برگزار می‌شود که در بازی رفت یوکوهاما در ژاپن میزبان است و در بازی برگشت هم العین در امارات از آنها پذیرایی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • العین -یوکوهاما، آماده برای جنگ بر سر جام نقره‌ای
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان، دو همسایه ای که در تجارت غریبه بودند + جدول
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان؛ دو همسایه ای که در تجارت غریبه هستند
  • شوک به آسیا؛ ژاپن از جام ملت‌های فوتسال کنار رفت
  • حذف ژاپن و کره جنوبی/شگفتی سازی تاجیکستان و قرقیزستان
  • تیم ملی فوتسال ژاپن حذف شد
  • ارتقای روابط راهبردی با همسایه سبز
  • رئیسی عازم پاکستان و سریلانکا شد/ رئیس جمهور: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • اخبار سفر رئیس‌جمهور به پاکستان / رئیسی: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • رئیس جمهور پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است