Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباسعلی کدخدایی امروز دوشنبه در حساب کاربری خود در توییتر در واکنش به اظهارات روز گذشته رییس مجلس شورای اسلامی نوشت:«هر روز تعدادی از نمایندگانی که صلاحیت آنان تایید نشده با اعضا شورای نگهبان ملاقات می کنند. مدارک و دلائل برای آنان تبیین شده و توضیحات آنها استماع میگردد.»
وی اضافه کرد: اگر چه دفاع رئیس مجلس از همکاران قابل درک است، لیکن مناسب بود نمایندگان نیز مستندات را به رئیس مجلس ارائه می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 علی لاریجانی روز گذشته در جلسه علنی مجلس درخصوص رد صلاحیت نمایندگان فعلی و ادوار مجلس گفت: «در رد صلاحیت برخی نمایندگان فعلی و نمایندگان ادوار از جانب سخنگوی شورای نگهبان مطلبی در رسانه ها منعکس شد که این رد صلاحیت ها عمدتا مربوط به سوء استفاده های اقتصادی بوده است؛ این مطلب درست نیست، زیرا در نامه‌هایی که هیات نظارت به نمایندگان داده اند، به بندهایی اشاره شده که مربوط به این امر نیست، البته برخی این گونه بوده است. چرا مطلب باید درست منعکس نشود که بیگانگان از آن سوءاستفاده نمایند و نظام را متهم به فساد کنند»

 رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: «بنده از فقها و حقوقدانان شورای نگهبان درخواست می‌کنم که در این بخش که کار داوری برعهده آنان است با دقت لازم به این امر توجه کنند تا حقوق افراد نادیده گرفته نشود؛ بر اساس قانون، نظرات مراجع چهارگانه در بررسی صلاحیت‌ها می‌تواند ملاک باشد، چرا که گزارش‌های غیر این مسیر می‌تواند از جانب افراد با اغراض خاص ارائه گردد و بررسی صحت آن نیازمند زمان است که در این مقطع کوتاه عملی نیست ولی می‌تواند فضای قضاوت را مُشوه کند.»

لاریجانی تصریح کرد: «بدون شک اگر فسادی در پرونده هر کسی باشد، چه مالی و چه غیر آن که محکمه‌ای نظر داده باشد همگان تابع آن خواهند بود، اما اگر صرفا گزارش از مرجعی باشد باید اتقان آن را بررسی کرد که گزارش اولیه و خامی نباشد تا با آبروی افراد بازی نشود؛ اگر سیستم‌های اطلاعاتی درباره نمایندگان مجلس مطالبی داشتند، اولویت این بود که در طول این چهار سال مطالب را در میان می‌گذاشتند تا اصلاح شود نه اینکه نزدیک انتخابات آن را به صورت یکجا مطرح کنند.»

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی عباس علي كدخدائي توییتر علي لاريجاني

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی توییتر علي لاريجاني علی لاریجانی مجلس شورای اسلامی توییتر علي لاريجاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۷۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند

امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.
متن این پیام به شرح زیر است:
بسمه تعالی
جناب آقای دکترمحمدباقرقالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام.
همانگونه که مستحضرید مقام معظم رهبری (دامت برکاته) درپیام شهادت دانشمند شهید دکترمحسن فخری‌زاده بر «پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت»، تصریح فرموده بودند، که به موازات اهتمام وزارت دفاع وحمایت‌های ستادکل نیرو‌های مسلح ودولت مردمی برای تحقق این فرمان، مجلس شورای اسلامی نیز طرح تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نوآوری دفاعی که باهمفکری این شهید اندیشمند تهیه شده بود را دردستورکار قرار دا دو باتاکید جناب عالی ونقش آفرینی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی وهمراهی و رای قاطع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اخیرادر صحن علنی مجلس به تصویب نهایی رسید.
باقدرشناسی اقدامات حمایتی و تقنینی مجلس شورای اسلامی درتقویت بنیه دفاعی کشوربه ویژه دررسیدگی به این طرح که به منظور دستیابی به فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده و در راستای تأکید بر دستیابی به فناوری‌های بدیع، نوظهور، شالوده شکن و برتر ساز و همچنین طراحی، ساخت، تولید، تأمین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین ودر راستای لبیک به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا بارویکرد «تولید علم، شکستن مرز‌های دانش و نوآوری» و رسیدن به قابلیت‌های هوشمندانه و تحکیم وارتقای قدرت بازدارندگی می‌باشد، لازم است از حمایت‌های جناب عالی و کمیسیون امنیت ملی و همه نمایندگان مجلس یازدهم در تصویب قاطع این قانون صمیمانه سپاسگزاری و تشکر نمایم.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح
سرتیپ ستاد دکتر محمدرضا آشتیانی

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • سفر رییس‌جمهور باعث تعمیق روابط ایران و پاکستان می‌شود
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرزهای ایران می‌شود
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت