Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@07:53:19 GMT

نخستین شماره نشریه «فـاروس» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۷۴۲۶

نخستین شماره نشریه «فـاروس» منتشر شد

نخستین شماره نشریه «فاروس» به صاحب امتیازی انجمن علمی دانشجویی زبان روسی دانشگاه تربیت مدرس چاپ و منتشر شد.

به گزارش «باشگاه دانشجویان» ایسنا، «فرهنگ لغت، بایدها و نبایدها»، «بررسی ساختارهای نحوی بیان احساس در زبان روسی» و «گزارش همایش ملی فرهنگ‌نگاری دوزبانه» از مهمترین عناوین منتشر شده در این شماره است که در ۳۵ صفحه منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


محدثه چراغعلی مدیرمسئولی و سردبیری این نشریه دانشجویی را برعهده دارد.


متن کامل این نشریه در سامانه نشریات دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس دراختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نشریه دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین اطلس کامل تنها قمر زمین منتشر شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، چین نخستین مجموعه از اطلس‌های زمین‌شناسی کره ماه که بر اساس داده‌های کشف پروژه اکتشاف ماه چین (پروژه چانگ ئه) که شامل نسخه‌های چینی و انگلیسی اطلس کامل مطالعاتی سطح ماه و نقشه چهار گوش آن است را منتشر کرد. 

این اطلس نخستین اطلس مطالعاتی قمری با کیفیت بالا در جهان است که داده‌های اولیه را برای تحقیقات و اکتشافات تنها قمر کره زمین را ارائه می‌دهد.

به گفته مؤسسه ژئوشیمی، آکادمی علوم چین، این مجموعه از اطلس‌هایی که به زبان‌های چینی و انگلیسی منتشر شده، شامل اطلس مطالعاتی کره ماه است.

 دانشمند فعال در حوزه اکتشاف ماه این سازمان می‌گوید: اطلس مطالعاتی سطح ماه  برای مطالعه تکامل ماه، انتخاب موقعیت مناسب برای ایجاد ایستگاه تحقیقاتی روی آن و استفاده از منابع ماه اهمیت زیادی دارد. همچنین می‌تواند به دانشمندان کمک کند زمین و سایر سیارات منظومه شمسی مانند مریخ را بهتر درک کنند.

لیو جیان ژونگ، محقق ارشد موسسه ژئوشیمی نیز توضیح می‌دهد، جهان در دهه‌های گذشته شاهد پیشرفت قابل توجهی در زمینه اکتشافات و تحقیقات علمی ماه بوده است که درک ما از ماه را بسیار بهبود بخشیده است.

با این حال، نقشه‌های مطالعاتی سطح ماه منتشر شده در دوران ماموریت آپولو حدود نیم قرن است که تغییر نکرده‌اند و هنوز هم برای تحقیقات مطالعاتی قمری مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما اطلس جدید شامل اطلاعات دقیق و جزئی از ساختار‌های سنگی و منابع معدنی موجود در سطح ماه است و به عنوان یک ابزار مهم برای مطالعات ژئولوژی و علوم فضایی در ماه به کار گرفته می‌شود.

این اطلس شامل تصاویر با وضوح بالا از سطح ماه است که از پروژه‌های ماهواره‌ای و اکتشافی چین به دست آمده‌اند و اطلاعات جدیدی را ارائه می‌دهند و شامل نقشه‌های دقیق از طول و عرض جغرافیایی نقاط مختلف ماه، ارتفاعات و ژرفای خطوط کره و همچنین اطلاعات در مورد تشکیلات سنگی و ساختار‌های ژئولوژی موجود در ماه است.

اطلس یاد شده می‌تواند به محققان و دانشمندان در مطالعات ماه و فضا کمک کند و مبنایی مهم برای تحقیقات آتی در این زمینه باشد. این اقدام نشان از تلاش‌های چین برای پیشبرد علم و فناوری در زمینه مطالعه فضا و سیارات است و نشان می‌دهد که چین به عنوان یکی از کشور‌های پیشرو در اکتشافات فضایی شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا درباره "طرح نور" منتشر شد /جزییات
  • نخستین رویداد تربیت مربی هوش مصنوعی در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • نخستین اطلس کامل تنها قمر زمین منتشر شد
  • برگزاری نخستین رویدادتربیت مربی هوش مصنوعی، درزاهدان
  • دست‌یابی دو نشریه علمی دانشگاه یزد به جایگاه بین‌المللی و رتبه علمی
  • گفت‌وگوی اجتماعی با پرونده‌ ویژه‌ توسعه نامتوازن منتشر شد
  • دردسر تازه روسیه برای یک کشور اروپایی
  • فراخوان بیستمین جشنواره فیلم کوتاه «نهال» منتشر شد
  • نخستین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در مازندران
  • ماهنامه دوست خردسالان ویژه اردیبهشت 1403 منتشر شد