Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مسواک یکی از مهمترین وسایل شخصی است که گاهی افراد به صورت ناخواسته باعث آلوده شدن آن می‌شوند. 

انتروباکتریاسه و سودوموناسه از گونه‌های باکتری‌هایی هستند که در مدفوع وجود دارند و می‌توانند مسواک‌هایی که در محیط سرویس بهداشتی قرار دارند را به راحتی آلوده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این باکتری‌ها در دستگاه گوارش انسان به طور طبیعی وجود دارند، اما در دیگر نقاط بدن باعث ایجاد بیماری می‌شوند. افراد نباید مسواک را نزدیک به سرویس بهداشتی قرار دهند. البته گذاشتن مسواک در محیط حمام ایرادی ندارد.

هرگز نباید بر روی مسواک خیس درپوش گذاشت این کار از خشک شدن مسواک جلوگیری کرده و باعث رشد باکتری‌ها بر روی آن می‌شود.

 باید درباره نگهداری از مسواک‌ها حساسیت به خرج دهید، هرگز نباید آن را در نزدیکی توالت و یا مستقیم روی میز قرار دهیم. حتما لازم نیست دندان‌های خود را درست قبل از خواب مسواک بزنید. مهم‌ترین مورد این است که دندان‌های خود را دو بار در شبانه روز مسواک کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین روش مسواک زدن چگونه است؟

متخصصان معتقدند مهم نیست دندان‌های خود را دقیقا چه موقع مسواک می‌زنید، بلکه مهم این است که بدون وجود باکتری در دهانتان وارد رختخواب شوید. فقط دو بار در روز مسواک بزنید و برای بیرون کشیدن باکتری‌ها از بین دندان‌هایتان از نخ دندان استفاده کنید.

حتما سعی کنید یکبار قبل از خواب مسواک بزنید  مخصوصا اگر شب‌ها زود می‌خوابید، زیرا در طی خواب ترشح بزاق دهان کم می‌شود و خشکی دهان محیط بهتری را برای فعالیت باکتری‌های مولد پوسیدگی دندان فراهم می‌کند. یک غشا از پلاک دندانی به طور مداوم توسط باکتری‌هایی که در دهان زندگی می‌کنند روی دندان‌ها ایجاد می‌شود که حدود ۲۴ ساعت طول می‌کشد تا به بلوغ برسد. دلیل احساس بدی که در دهان خود صبح روز بعد از مسواک نزدن دارید، همین است.

بهترین راهکار ممکن در این رابطه این است که مسواک خود را بعد از مدتی استفاده دور بیاندازید. زمان پیشنهادی در این رابطه هر سه تا چهار ماه یکبار است. به خاطر داشته باشید این باکتری‌ها هستند که موجب بد بویی دهان، پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه می‌شوند. بنابراین مسواک زدن و به کار بردن نخ دندان را هرگز فراموش نکنید. همچنین شستشوی دهان با مواد شوینده ضد باکتری قبل از مسواک زدن از انتقال باکتری به مسواک جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسواک زدن سرویس بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۷۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشای ماه صورتی آوریل را از دست ندهید

طرفداران نجوم می‌توانند با طلوع ماه کامل آوریل، به تماشای ماه صورتی بنشینند.

به گزارش ایسنا، ماه کامل آوریل در ساعت ۷:۴۹ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی در روز سه‌شنبه(۰۳:۱۹ بامداد چهارشنبه به وقت ایران) به اوج روشنایی خواهد رسید. طبق گفته ناسا، از صبح روز دوشنبه تا صبح روز پنجشنبه این ماه کامل به نظر می‌رسد.

چرا ماه کامل آوریل به ماه صورتی معروف است؟

به نقل از سی‌بی‌سی، نام ماه کامل اغلب از فصول، محصولات تاریخی و رفتار برخی از حیوانات می‌آید. نام ماه صورتی متاسفانه هیچ ارتباطی با رنگ ماه ندارد. درعوض، به اوایل بهار و شکوفه برخی از گل‌های وحشی، از جمله یکی از گل‌های بومی شرق آمریکای شمالی که اغلب «خزه صورتی» نامیده می‌شود، مرتبط است.

ماه کامل آوریل نام‌های دیگری نیز دارد، از جمله ماه یخ شکسته که به شکسته شدن یخ‌ها و ممکن شدن کشتیرانی در نهرها بر می‌گردد و همچنین چندین نام مرتبط با حیوانات از جمله ماه بازگشت اردک‌ها، ماه تخم‌گذاری غازها و ماه قورباغه.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!
  • اجرای ۸۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ اصفهان
  • احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳/ احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در منطقه
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان
  • دانش آموزان روستایی خوزستان فلوراید تراپی شدند
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • تماشای ماه صورتی آوریل را از دست ندهید