Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@20:24:41 GMT

رمزارزها رقیب پول نیستند

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۷۸۰۴

رمزارزها رقیب پول نیستند

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: برخی ساده انگارانه و به عبارتی خوشبین مباحثی را مطرح می کنند که گویا رمزارزها جایگزین و رقیب پول می‌شود در حالی که این ساده انگاری ناشی از عدم درک صحیح از ماهیت پول است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس حسین سلاح ورزی در همایش شکل دهی آینده سیاستگذاری پولی و مالی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد گفت:فناوری بلاکچین و مدیریت کلان داده ها و تحلیل آنها به وسیله هوش مصنوعی بسیار مهم  است و همزمان باید اطلاعات تراکنش های مالی را تحلیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* فناوری بلاک‌چین رقیب پول نیست

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: برخی ساده انگارانه و به عبارتی خوشبین مباحثی را مطرح می کنند که گویا رمزارزها جایگزین و رقیب پول می‌شود در حالی که این ساده انگاری ناشی از عدم درک صحیح از ماهیت پول است.

وی اظهار داشت: این اشتباه باعث این می شود که سرمایه گذاران در حوزه های فناوری گمراه شوند و دولت هم موضع گیری منفی بر روی این موضوع داشته باشد.

وی افزود: بلاکچین رقیب پول نیست اما مکمل شرایط کنونی اقتصاد ایران است به شرطی که برای مبادله اعتبار بین بازیگران زنجیره ارزش نیز اقداماتی انجام شود و سیاستگذار پولی بتواند زمینه اتصال کنترل شده و حساب شده اپراتورهای این بازار را فراهم آورد.

وی گفت: در حوزه تحلیل کلان داده ها به عنوان هوش مصنوعی این فناوری می تواند ابزار سنجش پایداری بازار پول و اعتبار برای سیاستگذار باشد و به عنوان یک ابزار سنجش ریسک و اعتبار برای بخش واسطه گری در حوزه فعالان اقتصادی عمل کند تا زمینه خوبی برای ایجاد ابزارها و راهکارهای جدید در نظام پولی بوجود بیاید.

* نقش پلتفرمیزه کردن اطلاعات مالی در مبارزه با پولشویی

سلاح ورزی بیان داشت: پلتفرمیزه کردن اطلاعات مالی از این نظر که می تواند تحت مقررات مشخص نظام یکپارچه از داده‌های مالی را ایجاد کند نقش موثری در مبارزه با پولشویی دارد.

وی افزود: در کشور کل بار تامین مالی بر دوش سیستم بانکی قرار گرفته و بخش های مختلف اقتصاد در رابطه با سبک تر کردن و توزیع نظام تامین مالی مساعدت و همراهی ندارند؛ این وابستگی شدید و متمرکز بودن بحث تامین مالی از طریق نظام بانکی ریسکی را برای بنگاه های اقتصادی و نظام پولی کشور ایجاد می کند.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که همه نقش رشد اقتصادی کشور از طریق نظام بانکی پاسخ داده شود و این موضوع باعث می شود که سیاستگذار پولی از نقش اصلی خود دور شود.

وی اظهار داشت: بر اساس پلتفرمیزه کردن اطلاعات مالی، بنگاه‌های کوچک و متوسط خواهند توانست شرایطی را برای استفاده از ابزارهای بدهی در بازار سرمایه را فراهم آیند و اتاق بازرگانی نیز در این خصوص کمک می‌کند و تحلیل این اطلاعات به وسیله هوش مصنوعی بسیار مهم است؛ ضمن اینکه باید اطلاعات تراکنش های مالی را تحلیل کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حسین سلاح ورزی اتاق بازرگانی ایران پول اقتصاد ایران فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۷۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی

 محمدعلی بخشی‌زاده، مدیر عامل این شرکت‌ دانش‌بنیان حوزه بانکی امروز در اولین گردهمایی مدیران مراکز نوآوری، گفت: بانک‌ها با توجه به ماموریت‌هایی که به آنها واگذار شده است، مدیریت و هدایت عملیات مالی را بر عهده دارند و با ظهور فناوری هوش مصنوعی همه بانک‌ها محکوم هستند که از فناوری‌های تولیدشده در شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این شرکت از سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را در حوزه فناوری‌های بانکی آغاز کرده است، افزود: این شرکت اولین کارخانه نوآوری هوشمندسازی در حوزه بانکداری است.

به گزارش ایسنا، بخشی‌زاده با اشاره به وضعیت خدمات بانکی هوشمند با تاکید بر اینکه استفاده از فناوری صرف نیاز مشتریان را برآورده نمی‌کند، اظهار کرد: با توجه به اینکه مشتریان در کنار خدمات بانکی نیازهای دیگری در حوزه‌هایی چون بیمه، لیزینگ، صرافی و غیره دارند، بنابراین لازم است که اکوسیستم مالی ایجاد شود که فرد زمانی که وارد این اکوسیستم می‌شود، همه خدمات را دریافت کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در ایجاد اکوسیستم مالی دانش‌بنیان، گفت: ما به عنوان ویترین کسب و کارهای دیجیتالی در این راستا در تلاش برای ایجاد سوپرمارکت مالی هستیم و سعی داریم زنجیره ارزش مشتریان را کامل کنیم.

وی با اشاره به دستاوردهای این شرکت در حوزه مالی، خدمات اعتباری را یکی از محصولات تولیدی این شرکت دانست و ادامه داد: نئوبانک از دیگر محصولات ما است و بر اساس آن وقتی فرد وارد پلتفرم خود می‌شود، کلیه خدمات بانکی و غیر بانکی را دریافت می‌کند.

وی افزود: ما در حال ایجاد نئوبانک در حوزه‌های صنعتی پتروشیمی و حمل و نقل هستیم.

بخشی‌زاده به همکاری این مجموعه با اداره امور مهاجرین و اتباع خارجی اشاره کرد و گفت: در این همکاری کارت‌هایی برای انجام کلیه خدمات برای اتباع خارجی صادر شده است.

وی همکاری با نظام وظیفه را از دیگر اقدامات این شرکت ذکر کرد و یادآور شد: در این همکاری پلتفرم ایجاد شده است تا مشمولین نظام وظیفه خدمات آموزشی برای اشتغال پس از خدمت نظام وظیفه دریافت کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مسائل توزیع برق مرکزی
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی
  • فرجام گروه فرقان با پشیمانی و خسران
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • نظریه منسجم فقهی درباره آزادی نداریم
  • تصویب دو طرح پژوهشی در شورای پژوهشی پژوهشکده بیمه