Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، نماینده معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که از هفته گذشته برای بررسی مشکلات سیل‌زدگان به این استان رفته، افزود: مشکلات مردم سیل‌زده بسیار زیاد است، حدود ۲۰۰ هزار نفر و بیش از ۹۰۰ روستا تحت تأثیر سیل هستند و راه ارتباطی حدود ۳۰ روستا قطع است.

سعید لک افزود: مشکلی که امدادرسانی به سیل‌زدگان را سخت می کند، فاصله زیاد روستاهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین خسارت سیل‌زدگان از بین رفتن محصولات کشاورزی و دام آنهاست. آبگرفتگی زمین های کشاورزی انواع محصولات از جمله هندوانه و موز را از بین برده است.

وی ادامه داد: در بسیاری از مناطق زمین شکاف برداشته و از هم باز شده است. راه‌های ارتباطی از بین رفته و خیلی جاها آسفالت روی جاده باقیمانده اما زیر آن کاملا خالی شده و اگر خودرویی از روی جاده رد شود، ممکن است با فروریختن جاده سرنشینان آن از بین بروند.

نماینده معاونت پرستاری وزارت بهداشت بیان کرد: یکی از مشکلات مردم این استان، دسترسی پایین به آب شرب سالم است. طبق آمارها حدود ۲۳ درصد مردم مناطقی که اکنون درگیر سیل هستند به آب آشامیدنی سالم دسترسی دارند. نیروهای امدادگر با همکاری وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌ها تلاش زیادی دارند که آب بطری شده در اختیار سیل‌زدگان قرار دهند و ماموران بهداشتی نیز بر افزایش کلرزنی آب نظارت دارند اما به طور کلی تامین آب آشامیدنی سالم در زمان عادی نیز برای بسیاری از مردم این منطقه مشکل است.

لک اضافه کرد: در شرایط عادی و قبل از سیل در بسیاری از روستاها آب را در آب انبارها ذخیره و مصرف می‌کنند و اکنون به علت سیل بسیاری از آب انبارها نیز از بین رفته است.

وی گفت: وسعت خرابی‌ها در مناطق سیل‌زده بسیار زیاد است. رسیدگی به آن بیش از توان استان سیستان و بلوچستان است و کمک به حل این معضل نیازمند حمایت و کمک ملی است. برآورد استاندار سیستان و بلوچستان حاکی از حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های این استان است. در بسیاری از جاها تیرهای برق افتاده‌اند و برق روستاها قطع است.

نماینده معاونت پرستاری وزارت بهداشت افزود: مشاهدات تیم وزارت بهداشت حاکی از این است که جبران این خسارت‌ها کار طولانی می‌طلبد و با امدادها و کمک‌های مقطعی یک یا ۲ ماهه مشکلات مردم سیل‌زده حل نمی شود و برنامه‌ریزی دقیق می‌خواهد.

وی گفت: مردم سیل‌زده نگران و از نبود آب شرب سالم و کافی گله‌مند هستند، امکان استحمام ندارند. بسیاری از بیمارانی که از قبل دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند درخواست دارند که برای درمانشان به آنها کمک شود. اقلام بهداشتی مثل شیرخشک نیز از جمله نیازهای مردم سیل‌زده است.

لک افزود: استان سیستان و بلوچستان شب‌های بسیار سردی دارد، بسیاری از مردمی که خانه‌های خود را در سیل از دست دادهاند در فضای باز می‌خوابند، بسیاری از آنان لباس، پتو و امکانات زندگی خود را از دست داده‌اند و نیازمند پتو و لوازم گرمایشی هستند.

وی گفت: مشکل دیگری که مردم از آن گله دارند، این است که بسیاری از مدارس از بین رفته و جاهایی که مدارس دایر است نیز دانش‌آموزان لوازم‌التحریر ندارند. همچنین از نظر بیماری‌ها فعلا با اپیدمی و شیوع بیماری واگیر مواجه نیستیم و اقدامات کنترلی برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها انجام شده است. موارد معدودی از سرماخوردگی یا اسهال ممکن است وجود داشته باشد اما فعلا شیوع و همه‌گیری بیماری خاصی دیده نمی‌شود.

نماینده معاونت پرستاری وزارت بهداشت گفت: در یکی از جاهایی که برای بازدید رفتیم با یک در خانه مواجه شدیم که همه اطراف آن به علت سیل از بین رفته بود و اطراف آن فقط زمین مسطح بود.

محمد اسماعیل مطلق مشاور معاونت بهداشت وزارت بهداشت پیش از این از خطر حیوان گزیدگی از جمله مار و عقرب گزیدگی و شیوع بیماری های پوستی، اسهال و بیماری‌های گوارشی پس از فروکش سیل خبر داده بود.

کد خبر 479295 برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان استان سیستان و بلوچستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت و درمان استان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۷۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار جدی مردم از مسئولان امنیتی سیستان و بلوچستان

این کلیپ بخشی از بیانات امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نمازجمعه زاهدان در خصوص ناامنی‌های اخیر سیستان و بلوچستان است.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3069201 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • صدور هشدار قرمز/ استان‌های جنوبی آمادگی وقوع سیل را داشته باشند
  • مردم استان‌های جنوبی برای احتمال وقوع سیل آماده باشند
  • انتظار جدی مردم از مسئولان امنیتی سیستان و بلوچستان
  • بیش از۴۷ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سیستان و بلوچستان معدوم شد
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در جنوب سیستان و بلوچستان
  • تاکید وزارت بهداشت بر سبوس دار کردن «نان»
  • چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
  • دلیل تاکید وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» چیست؟
  • تصفیه‌خانه آب آشامیدنی به صورت آزمایشی در سیستان و بلوچستان راه اندازی شد
  • کمبود فلوراید آب آشامیدنی از دلایل پوسیدگی دندان