Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@08:23:08 GMT

نجات گاندوی زخمی گرفتار در سیلاب

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۷۹۴۲

نجات گاندوی زخمی گرفتار در سیلاب

گروه اجتماعی- مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان‌وبلوچستان از مشاهده و زنده گیری یک سر تمساح زخمی سیل‌زده توسط یگان حفاظت محیط زیست استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان، وحید پورمردان از مشاهده و زنده گیری یک سر تمساح سیل‌زده توسط یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: در پی سیل اخیر همان‌گونه که جابجایی تمساح‌ها از زیستگاهشان پیش بینی شده بود، خوشبختانه با تماس تلفنی یکی از اهالی روستای کشاری در منطقه سرباز مبنی بر مشاهده یک سر تمساح تلف شده در حوالی رودخانه پایین‌دست سد پیشین، گروهی از نیروهای محیط بان مستقر در منطقه به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: محیط بانان با گذر از مسیر سیلابی رود و گل و لای حاصل از سیلاب در کمترین زمان ممکن خود را به محل مشاهده تمساح رساندند و در بررسی‌های اولیه متوجه زنده بودن تمساح شدند.

پورمردان ادامه داد: تمساح مذکور متاسفانه زخمی و بسیار ضعیف شده بود. با حضور محیط بانان در منطقه عملیات امداد و نجات گونه مذکور آغاز شد. تمساح نیمه جان توسط محیط بانان زنده‌گیری و برای حمل در مسیر دو کیلومتری سنگلاخی رودخانه که قابل تردد برای خودروها نبود، فیکس شد. با گذشت زمان و تاریک شدن هوا گذر از رودخانه کار را با مشکل مواجه کرد زیرا رودخانه محل زیست تمساح‌ها بود و هر لحظه خطرات فراوانی محیط بانان را تهدید می‌کرد. بعد از ساعت‌ها تلاش و سخت کوشی بالاخره محیط بانان موفق شدند تمساح زخمی را جهت درمان و تیمار به ایستگاه ریکوکش منتقل کنند.

وی خاطرنشان کرد: حال عمومی تمساح زخمی خوب گزارش شده و گونه مذکور پس از التیام زخم‌ها و حصول بهبود به زیستگاهش منتقل خواهد شد.

این مقام مسئول از مردم بلوچستان خواست تا نسبت به تردد در مناطق سیلابی، حاشیه رودخانه باهوکلات، هوتک‌ها، مرداب‌ها و مناطق حاشیه‌ای که محل تجمع آب‌های راکد شده با احتیاط بیشتری برخورد و حتی الامکان از تردد در این مناطق خودداری شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن گاندو سیل سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۷۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «کمپین بی‌زباله» در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، به‌مناسب هفته زمین پاک با شعار «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین»، کمپین بی‌زباله به همت حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری در سراسر استان برگزار شد.
این کمپین با حضور مسئولان حفاظت محیط زیست استان و شهرستان‌ها، شهرداران، کارکنان شرکت‌های مستقر در ناحیه‌های صنعتی، امام جماعت برخی از شهرستان‌ها برگزار و بصورت نمادین زباله‌ها و پلاستیک‌های پراکنده شده در ورودی شهر‌ها و شهرک‌های صنعتی جمع آوری شد.
هفته ملی زمین پاک از ۳ تا ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با شعار «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • نجات یک بهله دلیجه زخمی با کمک دوستداران محیط زیست
  • پایش کیفیت ۱۴۳ رودخانه در سال ۱۴۰۲
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران
  • زنده‌گیری یک رأس بره میش وحشی در پردیس
  • نفس راحت لاک‌پشت سبز در ساحل تیاب میناب
  • اجرای طرح «کمپین بی‌زباله» در چهارمحال و بختیاری
  • تجهیز محیط زیست آذربایجان شرقی به وسایل مدرن/ پهپاد، دوربین های دید در شب و تجهیزات ایمنی تحویل محیط بانان شد
  • تجهیز محیط بانان آذربایجان شرقی به وسایل مدرن