Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@01:38:11 GMT

صلیب سرخ لبنان: ناآرامی دیشب بیروت ۳۰۹ زخمی داشت

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۸۰۱۷

صلیب سرخ لبنان: ناآرامی دیشب بیروت ۳۰۹ زخمی داشت

این سازمان در صفحه توییتر خود نوشت: ۱۸ گروه از نیروهای صلیب سرخ با ۷ دستگاه آمبولانس ۱۶۹ تن از زخمی ها را به بیمارستان منتقل و ۱۴۰ نفر را سر پایی درمان کردند.

"سازمان دفاع مدنی" لبنان هم گزارش کرد که ۱۵ تن از معترضان که به دلیل استنشاق گاز اشک آور، دچار تنگی نفس و خفگی شده بودند، درمان و ۹  زخمی را به بیمارستان منتقل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در درگیری یکشبه شب در میدان های مرکز بیروت نیروهای نظامی از گاز اشک آور، خودروهای آب پاش و باتوم و معترضان نیز از سنگ، گلدان های کنار خیابان و روبروی کافه ها و غذاخوری ها، چوب و پایه های علایم راهنمایی و رانندگی علیه یکدیگر استفاده کردند.

عده ای از جوانان معترض به مراکز تجاری و مالی، بانک ها و شعبه شرکت مخابراتی "آلفا" در مرکز بیروت حمله و به دارایی های عمومی و خصوص خسارت وارد کردند.

افزون بر معترضان ، در جریان درگیری دیشب، چند خبرنگار، عکاس و فیلم بردار تلویزیون های "الجزیره" قطر و "الجدید" لبنان از ناحیه پا و دست زخمی شدند.

در این ارتباط  «نیکولاس فرایکز» خبرنگار آمریکایی که اخبار ناآرامی بیروت را به طور مستقیم برای روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" ارسال می کرد یکشنبه شب در مرکز این شهر بازداشت شد.

پایگاه خبری لبنان ۲۴ امروز (دوشنبه) با اعلام این خبر، گزارش کرد: نیروهای امنیتی پس از بازداشت این آمریکایی که بدون مجوز کار خبری می کرد، موضوع را به اطلاع دادستان کل لبنان ، قاضی «غسان عُویدات» رسانده و سپس او را برای تحقیق و بازجویی تحویل واحد اطلاعات ارتش داده اند.

بر پایه این گزارش، فرایکز در بازجویی اولیه ادعا کرده که به عنوان خبرنگار و عکاس آزاد ساکن بیروت، کار می کرده و رخدادهای این شهر را پوشش داده است.

لبنان ۲۴ افزود: در صفحه توییتر و فیس بوک این خبرنگار آمریکایی، درگیری های مرکز بیروت به شکل مستمر پیگیری و اطلاع رسانی شده و آخرین توییت او مربوط به ۱۲ ساعت پیش (یکشنبه شب) است.

این پایگاه خبری خاطرنشان کرد: روزنامه اسراییلی هاآرتص در صفحه های توییتر و فیس بوک خود لحظه به لحظه از رخدادهای پنج روز گذشته بیروت، خبر و عکس و فیلم درج و منتشر کرده است.  

مرکز بیروت ظرف یک هفته گذشته شاهد درگیری میان نیروهای نظامی و جوانان معترض به وضع موجود در لبنان بود که به زخمی شدن صدها نفر منجر شد.

برچسب‌ها تظاهرات در لبنان بیروت حرفه خبرنگاری مطالبات مردمی پروندهٔ خبری اعتراض‌های مردمی در لبنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تظاهرات در لبنان بیروت حرفه خبرنگاری مطالبات مردمی تظاهرات در لبنان بیروت حرفه خبرنگاری مطالبات مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۸۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز شمال و مرکز غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، حمله های ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه همچنان ادامه دارد.

منابع خبری از پرواز گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز مناطق شمالی و مرکزی غزه خبر دادند.

توپخانه رژیم صهیونیستی نیز به شدت شمال غزه را گلوله باران کرد. یک منزل در خیابان الحطبیه در بیت لاهیا نیز هدف قرار گرفت.

منابع خبری به استفاده صهیونیست‌ها از بمب‌های دودزا و به آتش کشیدن منازل در بیت لاهیا اشاره کردند.

این در حالی است که منابع فلسطینی اعلام کردند که شمار دیگری از پیکرها را از گور جمعی در مرکز درمانی ناصر در خان یونس در جنوب غزه بیرون آورده‌اند.

کد خبر 6086715

دیگر خبرها

  • شهادت و زخمی شدن ۸ لبنانی در حمله رژیم صهیونیستی
  • ورزشی‌های چهارم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • ۲ شهید و ۴ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان+ فیلم
  • پرواز گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز شمال و مرکز غزه
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • ورزشی‌های سوم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • شلیک ۳۰ موشک از لبنان به اسرائیل
  • حزب‌الله لبنان یکی از مقرهای فرماندهی صهیونیستی را موشک‌باران کرد
  • ورزشی‌های دوم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • هلاکت نظامی صهیونیست زخمی‌شده در حمله حزب‌الله به «عرب العرامشه»