Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، قدرت اخوان اکبری، در نشست کمیته مشترک سیاست‌های راهبردی جمعیت استان اردبیل اظهار کرد: با ابلاغ سیاست‌های جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری سعی بر این است تا موضوع فرزندآوری، ارتقای امید به زندگی، تحکیم بنیان خانواده و همچنین تکریم سالمندان مورد توجه قرار گیرد.  

وی بحران افزایش سن ازدواج را یکی از دلایل کاهش قدرت زادو ولد و باروری دانست و بیان کرد: ثبت طلاق آن هم در ۵ سال اول زندگی به همراه سقط نوزادان در اوایل زندگی از دلایل پیری جمعیت و زادوولد پایین به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: هر فرد سالم قدرت فرزندآوری تا ۱۵ نفر را دارد، میانگین باروری در بین زنان و مردان ۱.۸ است و بسیاری از خانواده‌ها به تک‌فرزندی راغب هستند.  

اخوان اکبری ادامه داد: نسبت به ۳ دهه قبل میانگین بعد خانوارها از ۵ نفر به کمتر از ۲ و حتی تک‌فرزندی کاهش یافته و در استان اردبیل میانگین تک فرزندی بیشتر از ناباروری است.  

وی به سیر جمعیتی استان به سمت پیری و سالخوردگی اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ بالغ بر ۳۰ درصد جمعیت دنیا سالمند شود.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اقدامات بهداشتی و ارتقای سلامت کودکان و نوجوانان را افزود و بیان کرد: آموزش ۶ ساعته ازدواج در مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی ارائه می‌شود تا مدیریت صحیح در حوزه فرزندآوری، جلوگیری از سقط و درمان ناباروری انجام شود.  

اخوان اکبری کاهش جمعیت کشور و استان اردبیل را یکی از معضلات جدی برشمرد و افزود: ما زنگ خطر را در کاهش جمعیت کشور حس می‌کنیم و قبل از اینکه به خط قرمز برسیم باید فکری به حال افزایش زادوولد در جامعه بکنیم.  

وی ادامه داد: در ۳۰ سال آینده ۳۰ درصد جمعیت کشور ما را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند که این خود قدرت کارآیی و توانمندی اقتصادی ما را کاهش خواهد داد و بهتر است از هم اکنون به فکر ترغیب و تشویق خانواده‌ها برای فرزندآوری شویم.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: نرخ ناباروری در استان اردبیل ۲۰ درصد از میانگین کشوری بالاست و به همین دلیل دانشگاه علوم پزشکی مرکز درمان ناباروری خود را راه‌اندازی کرده تا درمان زوجین به سرعت انجام شود.  

اخوان اکبری بیان کرد: در کنار فرهنگسازی و آموزش موضوع همکاری‌های بین‌بخشی در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد که امیدواریم با یک همت و تلاش دسته‌جمعی آسیب‌ها و دغدغه‌ها در این زمینه رفع شود.

کد خبر 479299 برچسب‌ها استان اردبیل باروری پزشکی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان اردبیل باروری پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۸۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان سرپایی ۲۶ هزار نفر در قزوین طی نوروز ۱۴۰۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از درمان سرپایی حدود ۲۶ هزار مراجعه‌کننده به اورژانس در این استان در نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

عبدالله دیده‌بان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به مراجعه ۳۰ هزار و ۷۰۱ نفر به اورژانس این دانشگاه در ایام نوروز ۱۴۰۳ اظهار کرد: طبق گزارش ستاد سلامت نوروزی از صبح بیست‌وچهارم اسفند ۱۴۰۲ تا صبح امروز (ششم فروردین ۱۴۰۳) ۳۰ هزار و ۷۰۱ نفر به اورژانس در استان مراجعه کردند.

وی از درمان سرپایی ۲۵ هزار و ۹۴۴ نفر از بیماران یا مصدومان در اورژانس طی مدت یادشده خبر داد و افزود: حدود ۸۵ درصد مراجعان به اورژانس در مراکز درمانی استان قزوین طی ایام نوروز ۱۴۰۳ به صورت سرپایی درمان شدند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی استان قزوین با بیان اینکه ۴۰۳ نفر ماندگاری بیش از ۱۲ ساعت در اورژانس داشتند، خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۶۴۳ نفر در بخش‌های مختلف بیمارستانی استان بستری شده و ۷۰۶ عمل جراحی اورژانسی هم در مدت گفته‌شده صورت گرفته است.

دیده‌بان تعداد افراد بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه را از بیست و چهارم اسفند ۱۴۰۲ تا ششم فروردین امسال ۲۹۸ نفر عنوان و اضافه کرد: ۷۷ مورد اعزام بین بیمارستانی و ۲۶ مورد پیگیری مادر پرخطر داشتیم.

وی ادامه داد: همچنین در قالب فعالیت گشت ستاد سلامت نوروزی تا امروز ۲۶ بازدید نظارتی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی قزوین صورت گرفته است.

کد خبر 739012

دیگر خبرها

  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • مصدومان حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان ۲۳ درصد کاهش یافت
  • افزایش ۲۲ درصدی تولد نوزادان در آغازین روزهای سال ۱۴۰۳ نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل
  • کاهش ۴۸ درصدی موارد فوتی حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۴۸ درصدی فوتی در حوادث ترافیکی شهری و جاده‌ای در سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۳۵ درصدی حوادث ترافیکی در گناباد و بجستان
  • آغاز فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت
  • روزانه ۴۰ تا ۵۰ داروخانه در مشهد بازدید می‌شود
  • برنده میدان کسی است که قدرت کنترل مجازی اش بیشتر باشد
  • درمان سرپایی ۲۶ هزار نفر در قزوین طی نوروز ۱۴۰۳