Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا مهرجردی مشاوره خانواده در جمع دانشجویان هفتمین کاروان همسفرتابهشت با اشاره به لزوم حفظ اقتدار واقعی مرد در زندگی مشترک، به خانم‌ها تاکید کرد: بنای زوجیت با دو نفر ساخته می‌شود و در ساخت این بنا هر یک از طرفین نقش خاص خود را دارد که نباید این نقش را با هم عوض کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه حفظ جایگاه زن و مرد باعث آرامش واقعی در زندگی مشترک می‌شود، افزود: در مهندسی بنای زندگی، زن و مرد باید تصمیم گیری کنند چراکه واردکردن دیگران برای تصمیم گیری در امور زناشویی مشکل ساز است.

این مشاور خانواده تصریح کرد: تا حدامکان اگر بحثی بین زوجین رخ می‌دهد باید بین خودشان حل شود و در این زمینه خصوصا از کسانی که خودشان در زندگی مشکل داشته و حتی جدا شده اند، راهکار نخواهند.

او با اشاره به تحقیقات انجام شده در زمینه ازدواج بیان کرد: طلاق‌های ثبت شده در ۷۰ درصد پرونده‌ها در زمان عقد زوجین بوده و نشان می‌دهد ۵۰ درصد طلاق‌ها به دلیل دخالت‌های دیگران بوده است.

مهرجردی با تاکید براینکه همسران باید به بهترین نحو چیستی ازدواج را بدانند، گفت: این آگاهی سبب بهره وری بیشتر در زندگی مشترک شده و لطمه به رابطه مشترک را کاهش می‌دهد.
اهمیت شناخت بنیان‌های جسمی و روانی زن و مرد او بر لزوم شناخت بنیان‌های جسمی و روانی زن و مرد تاکید و بیان کرد: بنیان روانی مرد از شغل و معیشت، برنامه ریزی و مدیریت تشکیل شده که این بنیان بر ستونی به نام اقتدار استوار است و در هر شرایطی باید از سوی همسرش حفظ شود.
مدرس مباحث خانواده افزود: در مقابل، بنیان روانی زن نیز بر ناز کردن استوار است و اقتدار مرد زمانی جواب می‌دهد که ناز زن نیز حفظ شده باشد.

مهرجردی به بانوان بیان کرد: بدانید مرد مظهر اقتدا و نیاز و زن مظهر ناز الهی است، زوجیت زمانی محقق می‌شود که این رابطه درست باشد و طرفین راه‌های نفوذ به قلب دیگری را بدانند. پذیرش مرد و گفتگو با او سبب حفظ اقتدار او می‌شود که ثمره آن مهرورزی و محبت بی دریغ به شما است.

او با تأکید بر اینکه فرمان زندگی نباید از مردان گرفته شود، به رفتار‌های اقتدارشکنانه زنان اشاره کرد و گفت: سرزنش و مواخذه، صحبت از ضعف و اشتباهات، سرکوفت زدن و مقایسه کردن از جمله رفتار‌های اقتدارشکنانه اند که باید از رابطه مشترک حذف شوند.

مهرجردی خطاب به مردان نیز با بیان اینکه اگر طراوت زن را می‌خواهید باید لطافتش را حفظ کنید، بیان کرد: به همسرتان توجه کنید و حساسیت‌های جنس او را درک کنید تا از زیبایی‌ها و لطافت‌های وجودی اش بهره‌مند شوید.

این مشاور خانواده تصریح کرد: خانم‌ها فقط نیاز به دیده شدن و شنیده شدن دارند، پس در بحث‌هایی که در زندگی تان به وجود می‌آید نباید به خانم خود راهکار ارائه دهید بلکه می‌بایست تنها شنونده فعال باشید.
مرد‌ها اهل حاشیه نیستند   او با بیان اینکه مرد‌ها تک بعدی بوده اهل حاشیه نیستند، افزود: خانم‌ها اگر به همسرتان ثابت کنید که وجودت به وجودش بسته شده، مرد تمام هستی را به پای تو خواهد ریخت. برای رسیدن به آرامش در زندگی باید برای مرد خود طنازی کنید و از همسرتان برای کوچکترین کارهایش تشکر کنید، اما دو لفظ «کاری نکرده» و «وظیفشه» را از زندگی تان حذف کنید.

مهرجردی به آقایان نیز گفت: شما تمام تلاشتان باید این باشد که با همسرتان صمیمی شوید به این معنا که در کنار هسرتان حضور قلب داشته باشید و ذهن خود را به زمان حال متمرکز کنید.

او در ادامه از خانم‌ها خواست همسرشان را همینگونه که هست بپذیرند و اگر می‌خواهند تغییری در آن‌ها ایجاد کنند ابتدا خودشان آن تغییر را در خود ایجاد کنند.

این مشاور خانواده در پایان با اشاره به اینکه مردان اهل سرعت هستند و زنان دقیق و کار‌های با آرامش را می‌طلبند، خطاب به مردان تصریح کرد: در رابطه زناشویی سرعت را حذف کنید تا هر دو لذت ببرید؛ نباید تنها به فکر خود باشید و از فیلم‌های پورن و تصاویر فکاهی و غیرواقعی به شدت دوری کنید تا رابطه سالمی داشته باشید.   انتهای پیام//ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زناشویی زندگی مشترک ازدواج دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۸۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ امضای اسناد همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان

اسناد همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان با حضور رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر پاکستان به امضا رسید.

دیگر خبرها

  • قدردانی حیدر فرمان از وزیر ورزش برای مسابقات کوراش پوریا ولی
  • عکس/ امضای اسناد همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان
  • شعله‌های آبی گاز برای ۱۳ هزار مشترک دیگر استان مرکزی روشن شد
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان
  • چگونه ترکیه از صنعت خودروسازی ایران پیشی گرفت و ما بی توجه به فرمان رهبری دنبال مدیریت دولتی خودروسازی هستیم
  • نگاهی به اقدامات جهادی سپاه پاسداران در مستند «طبیبان صحرا»
  • نهج‌ البلاغه| جز به پروردگار خود امید نبندید
  • عملیات «وعده صادق» مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان جهان بود
  • فرید مدرسی به مهدی فضائلی: فرمان حمله به شما را شاخه ایدئولوژیک جبهه پایداری صادر کرده /این سوپرانقلابیون گوش‌شان بدهکار توئیت و تذکر نیست
  • نمایشگاه مشترک افغان - قزاق