Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@23:13:58 GMT

51 هزار کارفرما در کرمان فعال هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۸۰۹۲

51 هزار کارفرما در کرمان فعال هستند

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: در حال حاضر 51 هزار و 300 کارفرما در کارگاه‌های سطح استان فعال هستند و در مجموع 340 هزار نفر به طور مستقیم در این کارگاه‌ها اشتغال دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدمهدی طبیب‌زاده در نشست بررسی مشکلات فعالان اقتصادی کرمان در حوزه تامین اجتماعی با اشاره به اینکه درک درستی از وضعیت اقتصادی کشور در بین مدیران و مجموعه تامین اجتماعی استان وجود دارد، اغظهار داشت: از آنها درخواست داریم تا حد امکان طبق قوانین و مقررات با فعالان اقتصادی همکاری داشته باشند تا مشکلات برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان بیان داشت: وجود این روحیه مثبت همکاری به کارفرمایان در کسب و کارهایشان کمک می‌کند و هر چه این تعامل بیشتر باشد اقتصادی پویاتر و بهتر خواهیم داشت.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه نگاه این سازمان تعامل با کارفرمایان است، گفت: هر چه شرایط اقتصادی کشور مناسب و از پویایی بیشتری برخوردار باشد سازمان تامین اجتماعی نیز وضعیت بهتری دارد و رضایتمندی در جامعه افزایش می یابد.

علی حسینی در بحث بررسی مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه تامین اجتماعی عنوان کرد: بخشنامه‌ها و قوانین باید رعایت و اجرا شوند و حسابرسی‌ها نباید از سال‌های گذشته صورت گیرد زیرا در این صورت رای صادرشده مغایر با قانون است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان ادامه داد: تعیین ضریب حق بیمه کارفرمایان باید بر اساس ضوابط و مقررات باشد تا دیگر نیاز به اعتراض آنها و تشکیل هیات‌های بدوی نباشد.

وی افزود: در حال حاضر 51 هزار و 300 کارفرما در کارگاه‌های سطح استان فعال هستند و در مجموع 340 هزار نفر به طور مستقیم در این کارگاه‌ها اشتغال دارند که حدود 96 درصد آنها نیز حق بیمه خود را به‌موقع پرداخت می‌کنند. 

انتهای پیام/3388/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمان تامین اجتماعی اشتغال کارفرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۸۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی جالب یک فعال اقتصادی درباره نرخ ارز

جهانبخش سنجابی شیرازی با تأکید بر اینکه روند افزایش نرخ ارز قطعا در میان‌مدت متوقف خواهد شد، گفت: با هر شدتی که هیجانات موجب شده است نرخ ارز افزایش یابد، با همان شدت هم تخلیه خواهد شد و نرخ ارز به قیمت‌های قبلی باز می‌گردد.

به گزارش تسنیم، وی درباره نوسانات اخیر بازار ارز گفت: نوسانات نرخ ارز تابع دو روند است که اولی انتظارات تورمی و دومی منطق اقتصادی است. منطق اقتصادی تابع قابل پیش‌بینی است و سازوکار‌های مشخص خود را دارد، بنابراین در عمل نرخ ارز در بلندمدت را منطق اقتصادی مشخص خواهد کرد که باید این نرخ را پذیرفت.

وی در مورد تأثیر انتظارات تورمی بر بازار ارز گفت: هر گونه تغییر و تحول فضای سیاسی، اجتماعی، احساس ناامنی، بروز هیجانات، شروع کاری در سال جدید و... بر انتظارات تورمی تأثیرگذار است و این روز‌ها شاهد هستیم که هیجانات لحظه‌ای در نوسانات نرخ ارز با شتاب فزاینده اثر خود را می‌گذارد.

این فعال اقتصادی ابراز کرد: هیجانات شتاب‌زده فاقد منطق اقتصادی است، چرا که در دو هفته یا یک ماه گذشته اتفاق محسوسی در اقتصاد و تجارت کشور روی نداده است تا بخواهد نرخ ارز را بنیادی افزایش دهد.

سنجابی با بیان اینکه تغییرات نرخ ارز در هفته‌های اخیر نشان می‌دهد که انتظارات تورمی بر مردم چیره شده است، تأکید کرد: انتظارات تورمی به‌دلیل تنش‌های سیاسی منطقه‌ای موجب شده است نرخ ارز در بازار غیررسمی افزایش یابد.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: این موضوع شرایطی را فراهم کرده است تا برخی سفته‌باز‌ها بیشترین استفاده را از این تنش‌ها ببرند، چون آن‌ها بهتر از مردم عادی می‌دانند که افزایش نرخ ارز نمی‌تواند به‌صورت طولانی‌مدت ادامه داشته باشد، بنابراین تلاش می‌کنند در کمترین زمان ممکن بیشترین بهره را از تنش‌های سیاسی ببرند و یا حتی به این تنش‌ها دامن بزنند.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار کرد: به‌نظر بنده، در کوتاه‌مدت باید نرخ ارز را به‌شکل‌های مختلف حفظ کرد، یکی از این اقدامات آگاه کردن مردم است، به‌عنوان نمونه، ترسیم چشم‌اندازی مشخص و اطمینان‌بخش از اینکه روند ناامن‌کننده در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی در کشور وجود ندارد، راهگشاست.

وی بیان داشت: اقدام دیگری که می‌توان برای آرام کردن انتظارات مردم انجام داد این است که واقعیت‌های اقتصادی توسط بانک مرکزی و دولت تبیین شود؛ مثلاً اینکه آیا این نوسان نرخ ارز بر اساس منطق و متغیر‌های اقتصادی نیست.

سنجابی اضافه کرد: بهتر است این آمار توسط افراد غیررسمی‌تر و محبوب‌تر و افرادی که سودی در ارائه واقعیت‌ها به‌دست نمی‌آورند مطرح شود تا آرامش به فضای سیاسی، رسانه‌ای و روانی جامعه تزریق شود تا حداقل در کوتاه‌مدت روند شتابان افزایش نرخ ارز کند و کنترل شود.

روند افزایش نرخ ارز متوقف خواهد شد

این تحلیلگر اقتصادی ادامه داد: روند افزایش نرخ ارز قطعا در میان‌مدت متوقف خواهد شد و با هر شدتی که هیجانات موجب شده است نرخ ارز افزایش یابد، با همان شدت هم تخلیه خواهد شد و نرخ ارز به قیمت‌های قبلی باز می‌گردد.

وی گفت: بنده به‌عنوان یک کارشناس مستقل عنوان می‌کنم که قطعاً به‌دلیل تورم بالا در کشور نرخ ارز در طول امسال درصدی افزایش می‌یافت، همان‌طور که در سال گذشته افزایش حدود ۲۰ درصدی نرخ ارز به‌دلیل تورم بالا در کشور را تجربه کردیم.

سنجابی در پایان تاکید کرد: به‌طور قطع نوسانات چند هفته اخیر بازار ارز بیش از این که ریشه اقتصادی داشته باشد، ریشه سیاسی - امنیتی دارد و با همان شدتی که رشد کرده است با همان شدت نیز سقوط خواهد کرد، بنابراین مردم باید دقت کنند که حتی برای کسب سود در دام سفته‌باز‌ها نیفتند تا آسیبی متوجه سرمایه‌هایشان نشود.

دیگر خبرها

  • حضور فعال بیش از ٧٠ تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی کرمان
  • حضور فعال بیش از ۷۰ تیم گشت پلیس راه در محور‌های بارانی کرمان 
  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • پیش‌بینی جالب یک فعال اقتصادی درباره نرخ ارز
  • جشن بزرگ کارگری در میبد
  • فوت ۱۵ کردستانی در حوادث کار
  • عقب نشینی از خصوصی‌سازی اصولی با حکم رد دیون ۱۳۰ همتی بودجه
  •  ارائه آموزش‌های شهروندی به بیش از ۴۴ هزار نفر در گرگان
  • سامانه قوی بارشی درجنوب کرمان فعال شد
  • بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت