Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ،گفت: در ۷۲ ساعت گذشته یک هزار و ۸۴ نفر از خدمات امدادی جمعیت هلال احمر برخوردار شدند.

حامد سجادی، با تشریح جزئیات امدادرسانی در حوادث جوی (برف و کولاک) ۷۲ ساعت گذشته، اعلام کرد: هموطنان ۱۷ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و رضوی، زنجان، فارس، قزوین، کردستان، کرمان، لرستان، مازندران، مرکزی و یزد در ۴۷ جاده کوهستانی متاثر از برف و کولاک بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت ۲۴۵ نیروی عملیاتی در قالب ۴۵ تیم، افزود: با تلاش نیروهای امدادی ۱۱ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۱۷۴ نفر به صورت اضطراری اسکان داده شدند و ۱۲۹ دستگاه خودرو هم از برف و کولاک رهاسازی شد.

سجادی با اشاره به وقوع حوادث جوی در ۱۷ استان، گفت: در ۷۲ ساعت گذشته یک هزار و ۸۴ نفر از خدمات امدادی جمعیت هلال احمر برخوردار شدند.

به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، ۱۴۲ تخته پتو، ۸۴ بسته غذایی، ۲۳۰ قوطی کنسرو، ۵۰ قرص نان و ۱۰۵ بسته بیسکویت هم میان متاثران در راه مانده توزیع شد.

مهر

برچسب ها: سازمان امداد و نجات

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۸۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۹۰۰۰ خانوار در سیستان و بلوچستان | نیرو‌های هلال احمر در حالت آماده باش

 به گزارش جام جم آنلاین، محمد مهدی سجادی درباره آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده عنوان کرد: شرایط اکنون در این مناطق نرمال است و امدادرسانی در مناطق سیل زده ادامه دارد.

وی درباره اینکه تاکنون به چند خانوار امداد رسانی شده است؟ بیان کرد: تاکنون بحث ارزیابی و امداد رسانی ۲۴۲ روستا انجام شده و می‌توان گفته به ۹۱۷۰ خانوار در مناطق سیل‌زده امداد رسانی شده است.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان درباره اینکه آیا روستایی باقیمانده که امدادرسانی به آن صورت نگرفته باشد؟ نیز بیان کرد: چند روستای محدود باقیمانده که از طریق بالگرد‌های هلال احمر بحث امدادرسانی و رساندن مواد غذایی و پتو به آن‌ها انجام می‌شود.

سجادی یادآور شد: در برخی مناطق در حریم رودخانه‌ها خانه سازی شده است و برای برطرف شدن کامل مشکلات آن‌ها باید سطح آب پایین بیاید.

 وی با اشاره به اینکه تا به امروز برای کمک رسانی به مناطق سیل زده ۱۸۴ سورتی پرواز انجام شده است، گفت: امدادرسانی به ۴۵ روستا به کمک بالگرد‌های هلال احمر انجام شده است.



مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۶۶۳ چادر، ۴۵۰۰ تخته پتو، ۲۷۵۰ موکت و ۹۰۰۰ سبد غذایی بین اهالی مناطق سیل‌زده توزیع شده است.
به گفته سجادی ۶۱ نفر نیز از ابتدای حادثه سیلاب تاکنون از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر نجات داده شده‌اند.

‌وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر با بخشداران، دهیاران و فرمانداران در ارتباط است، عنوان کرد: اگر درخواستی از سوی آن‌ها اعلام شود هلال احمر وارد عمل خواهد شد.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان درباره اینکه شهروندان برای کمک بهتر است چه اقلامی تهیه کنند؟ نیز توضیح داد: بحث مدیریت بحران در منطقه فعال است و گروه‌های جهادی، سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان امام نیز در این خصوص فعال شده‌اند. با این حال اگر شهروندان قصد کمک دارند می‌توانند با تامین اقلامی مانند کنسرو، روغن، ماکارونی، رب، روغن و برنج بخشی از نیاز‌های مردم آسیب دیده را تامین کنند.

سجادی درباره اینکه آیا احتمال تکرار خطر و سیلاب تا پایان هفته وجود دارد؟ نیز بیان کرد: احتمال صدور هشدار با سطح زرد وجود دارد، اما هنوز هیچ چیزی قطعی نشده است، با این حال جمعیت هلال احمر در حالت آماده باش قرار دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در پاسخ به این پرسش که آیا در مناطق سیل زده بحث آلودگی منابع آب مطرح است؟ نیز عنوان کرد: بحث کلرزنی و تصفیه آب از سوی نهاد‌های مسئول در حال انجام است. در این بین مسئله کدورت آب مطرح است که این مشکل نیز در حال برطرف شدن است و البته توزیع آب معدنی نیز در دستور کار قرار دارد.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • امدادرسانی ۵ ساعته به حادثه تصادف در جاده طبس/۸ نفر مصدوم شدند
  • امدادرسانی به ۹۰۰۰ خانوار در سیستان و بلوچستان | نیرو‌های هلال احمر در حالت آماده باش
  • ارسال ۱۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • هلال احمر ایران رئیس کارگروه سلامت بریکس می‌شود
  • جسد نوجوان ایرانشهری پس از سه روز پیدا شد
  • ارائه آموزش‌های امدادی به ۲۵ هزار البرزی
  • زیرساخت‌های جمعیت هلال احمر اردکان نیازمند توسعه