Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه «History»(تاریخ) اعلام کرد مستندی یک ساعتی با حضور و تهیه‌کنندگی «کریم عبدالجبار» ستاره سال‌های گذشته بسکتبال «ان‌بی‌اِی» ساخته است.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، شبکه «History»(تاریخ) اعلام کرد مستندی یک ساعتی با مرور مبارزات سیاهان  با حضور «کریم عبدالجبار» ستاره سال‌های گذشته بسکتبال «ان‌بی‌اِی» ساخته و ۱۹ فوریه(۳۰ بهمن‌ماه) آن را پخش خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مستند با عنوان وطن‌پرستان سیاه، تصویری جامع از تجربه آفریقایی آمریکایی ها در طول انقلاب نژادی را نشان می‌دهد. علاوه بر این، جنگ درون انقلاب را از نگاه برخی از مهمترین  چهره‌های آمریکایی آفریقایی‌تبار همچون کریسپوس آتوکس، پیتر سالم، فیلیس ویتلی و جیمز آرمستید لافایِت بررسی می‌کند.

«کریم عبدالجبار» در بیانیه‌ای اظهار داشت: از زمان بازنشستگی از NBA، کتاب‌ها و مقاله‌هایی نوشتم تا از آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار نادیده گرفته شده در تاریخ  برای اطلاع عموم بپردازم. مستند «میهن‌پرستان سیاه» نقشی اعجاب‌انگیز، حیاتی و غالباً نادیده گرفته شده از سیاه پوستان در خلق کشور ما ایفا می‌کند. این چیزی است که ما هرگز در مدرسه یاد نگرفتیم. از سرباز گرفته تا جاسوس تا شاعر، سیاهپوستان به همان اندازه بنیانگذاران آمریکا که «اعلامیه استقلال» را امضا کردند در این کشور تاثیرگذار بوده و نقش داشته‌اند.

فیلم مستند «میهن‌پرستان سیاه» که توسط «کریم عبدالجبار» و «دبورا مورالس» تهیه شده و نوزدهم فوریه(سی‌ام بهمن‌ماه) در کانال  تاریخ «History»(تاریخ) پخش خواهد شد.

 

فردیناند لوییس آلسیندور جی.آر یا «کریم عبدالجبار» در ۱۶ آوریل سال ۱۹۴۷ در منهتن نیویورک چشم به جهان گشود. وی پس از پذیرفتن دین اسلام در سال ۱۹۷۱ همانند مشت زن معروف «محمدعلی کلی» نام خود را به کریم عبدالجبار تغییر داد.


«کریم عبدالجبار» در کنار «محمدعلی کلی» مشت‌زن اسطوره‌ای جهان

 

لسیندور در سال‌های ۱۹۶۵ تا ۱۹۶۹ در تیم بسکتبال دانشگاه یوسی‌ال‌ای که فارغ‌التحصیل دانشکدهٔ آن نیز بود با شماره ۵ در پست میانی بازی می‌کرد.

 

آلسیندور یا همان عبدالجبار بالاخره به اولین جایزه معتبر خویش دست یافت و در فصل ۷۱-۱۹۷۰ به عنوان بهترین بازیکن فصل جایزهٔ MVP را به خود اختصاص داد، درست یک روز پس از قهرمانی شان در یکم ماه مه ۱۹۷۱ او نامش را در پیراهن ورزشی‌اش به «کریم عبدالجبار» تغییر داد.به وی به علت سبک پرتاب‌هایش SKY HOOKER می‌گفتند.


«کریم عبدالجبار» در کنار «شَکیل اونیل» دیگر اسطوره بسکتبال ان‌بی‌اِی

 

در دوران بازیگری حرفه‌ای او ۳۸٫۳۸۷ امتیاز به نامش ثبت گردیده که تا به حال کسی در NBA به رکورد بی نظیر او دست نیافته‌است. ۶ بار به عنوان بهترین بسکتبالیست NBA شناخته شده‌است و بعد از سپری کردن ۲۰ فصل در سال ۱۹۸۹ از دنیای حرفه‌ای بسکتبال خداحافظی کرد، سپس به عنوان تمرین دهنده و نویسنده در دنیای بسکتبال و بازیگری در خارج از دنیای بسکتبال مشغول شد.


یکی دیگر از افتخارت وی بازی در فیلم سینمایی «بازی مرگ» و همبازی شدن با استاد «بروس لی» اسطوره فیلم‌های رزمی جهان است. او سال‌ها شاگرد بروس لی در هنر رزمی «جیت کان دو» بود.


او در طول ۲۰ سال بازی حرفه‌ای اش در ۱۵۶۰ بازی (در تاریخ NBAدومین تعداد بازی است) ۱۷٬۴۴۰ ریباند و ۳٬۱۸۹ بلاک و ۳۸٬۳۸۷ پوان را در کارنامهٔ ورزشی اش ثبت کرده‌است، شمارهٔ پیراهن اش ۳۳ بود و ۱۱۶۰ بار توپ دزدی کرده‌ است.

 

او همچنین چندین کتاب نوشته است. کتاب‌هایی همچون «on the Shoulders of Giants»(بر شانه‌های غول‌ها) در سال ۲۰۰۷ و «A Season on the Reservation»(یک فصل به عنوان ذخیره) در  در سال ۲۰۰۰.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بسکتبال هالیوود شبکه کریم عبدالجبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۸۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام حذفی| پرسپولیس به دنبال انتقام از گربه سیاه در اراک

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های آلومینیوم اراک و پرسپولیس در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی ساعت ۱۸:۱۵ فردا در ورزشگاه امام خمینی اراک به مصاف هم خواهند رفت.

این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که آلومینیوم همواره رقیبی جدی برای پرسپولیس بوده و به دفعات برابر پرافتخارترین تیم فوتبال ایران برنده شده است تا جایی که در ۹ دیدار قبلی دو تیم، سهم هر یک ۴ پیروزی بوده و یک بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. در فصل جاری هم دیدار‌های رفت و برگشت دو تیم با نتایج مشابه یک بر صفر به اتمام رسیده که در تهران پرسپولیس برنده شده و در اراک آلومینیوم توسط امیر نوری یک گل استثنایی زد تا تنها شکست پرسپولیس در پایان هفته نهم دور برگشت لیگ برتر از مصاف با آلومینیوم بوده باشد.

نکته جالب در خصوص جام حذفی اینکه دو تیم یک بار در چارچوب جام حذفی برابر هم صف‌آرایی کردند و آلومینیوم اراک فروردین ۱۴۰۱  با مربیگری مهدی رحمتی موفق شد در ورزشگاه آزادی با نتیجه ۳ بر ۲ پرسپولیس را شکست دهد.حالا هم شاگردان مجتبی حسینی به دنبال چهارمین پیروزی تیم‌شان در اراک هستند تا در پنج دیداری که آلومینیوم میزبان پرسپولیس بوده، آمار پیروزی ۸۰ درصدی را ثبت کنند.  

در سمت مقابل پرسپولیس که همانند استقلال مشکل مالکیت خود را حل شده می‌بیند، پس از شکست در هفته شانزدهم برابر آلومینیوم تنها یک تساوی در دربی را تجربه کرده و تمامی بازی‌های خود را با برتری به پایان رسانده و از لحاظ روحی روانی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. اوسمار ویرا توانسته پرسپولیس را به طور کامل از بحران خارج و یکی از مدعیان جدی قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی کند. سیر صعود سرخپوشان محسوس است و بخش عمده‌ای از هواداران تمایل خود را برای تمدید قرارداد سرمربی برزیلی مطرح کرده آند. بدون شک اوسمار با برتری مقابل آلومینیوم ضمن آنکه گربه سیاه تیمش را از پیش رو بر می‌دارد، تیمش را یک گام دیگر به سمت فتح سه گانه پیش خواهد برد.  

اوسمار در بازی با آلومینیوم نمی‌تواند از علیرضا بیرانوند و امید عالیشاه به دلیل مصدومیت استفاده کند و احتمالاً وحدت هنانوف که به تازگی تمرین با توپ را آغاز کرده هم بازی نخواهد کرد. تیم آلومینیوم هم ابوالفضل سلیمانی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. باید دید در دهمین تقابل آلومینیوم و پرسپولیس که باید برنده داشته باشد، کدام تیم در پیروزی‌های رودررو از حریف سبقت می‌گیرد. پرسپولیس که می‌خواهد جبران شکست دو سال پیش را کند یا آلومینیوم که به دنبال ثبت موفقیتی بزرگ است. نکته جالب اینکه امیررضا رفیعی که در چهار دیدار لیگ برتر به جای بیرانوند بازی کرده هنوز دروازه‌اش باز نشده و می‌خواهد این روند را در جام حذفی ادامه دهد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماریو گومز: به خاطر بازی در فیورنتینا، پیشنهاد رئال مادرید را رد کردم!
  • بسکتبال NBA | شوک بزرگ پکیج لیلرد به بوستون سلتیکس!
  • درخشان: آلومینیوم همیشه برای پرسپولیس گربه سیاه بوده و هست
  • فرصت ویژه برای گرفتن دو انتقام «اوسمار» از گربه سیاه پرسپولیس
  • کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا
  • جام حذفی| پرسپولیس به دنبال انتقام از گربه سیاه در اراک
  • اعلام برنامه نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال
  • شهد شکرستان به کام مخاطبان
  • بسکتبال NBA | میزبان ها بالاخره باخت می‌دهند؟
  • شگفتی بزرگ جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ گربه سیاه ایران حذف شد!