Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@06:07:50 GMT

کشت ۳۱ هکتار زعفران در ملایر

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۸۳۱۹

کشت ۳۱ هکتار زعفران در ملایر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مصطفی باقرزاده، مسوول امور باغبانی اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: امسال از ۷۳ هکتار سطح زیر کشت بارور زعفران، ۲۹۲ کیلوگرم زعفران برداشت شد که حدود ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

او با بیان اینکه ۳۱ هکتار زعفران مربوط به کشت امسال است و هنوز بارور نیست افزود: سال گذشته از ۵۸ هکتار سطح زیر کشت ۲۳۰ کیلوگرم زعفران برداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول باغبانی اداره جهاد کشاورزی ملایر متوسط برداشت زعفران به ازای هر هکتار در این شهرستان را چهار کیلوگرم عنوان کرد و گفت: ملایر رتبه نخست استان را در کشت و تولید زعفران دارد.

باقرزاده درباره نحوه تهیه پیاز زعفران بیان کرد: بخش عمده‌ای از پیاز زعفران از استان خراسان جنوبی و رضوی و یا از سوی شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای و بخشی هم از مزارع قدیمی این شهرستان تامین می‌شود.

او با بیان اینکه در تمامی نقاط این شهرستان جز اراضی به شدت شور و آهکی شرایط کشت زعفران وجود دارد گفت: در حال حاضر متقاضیان زیادی برای کشت زعفران در ملایر داریم.

مسوول باغبانی اداره جهاد کشاورزی ملایر اضافه کرد: با توجه به اینکه از تیرماه زمان کشت زعفران آغاز می‌شود، از سال آینده می‌توانیم نسبت به تشکیل پرونده و درخواست برای اخذ تسهیلات کشت زعفران اقدام کنیم.

باقرزاده ادامه داد: با توجه به اینکه پیاز زعفران از استان زعفران خیز کشور خراسان رضوی و جنوبی تهیه می‌شود، زعفران تولیدی این شهرستان از کیفیت خوب و مطلوبی برخوردار است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گیاهان دارویی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۸۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، این روز‌ها کشاورزان شهرستان دشتی مشغول برداشت محصول گندم از مزارع خود هستند.

گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک نقش به‌سزایی در سفره مردم دارد به‌طوری که قوت غالب مردم استان بوشهر نان است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی امسال ۴۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت گندم رفته که از این مقدار ۴ هزار هکتار آبی و ۳۹ هزار هکتار نیز دیم است.

احمد ایزدی افزود: با توجه به کم‌بارشی سال زراعی جاری، بیشتر محصول دیم شهرستان به ثمر نرسیده و قابل برداشت نیست و پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن محصول برداشت شود که بیشتر آن از مزارع کشت آبی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت