Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@09:58:53 GMT

تشکیل کمیته تدوین برنامه توسعه هفتم در اول سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۸۴۲۲

تشکیل کمیته تدوین برنامه توسعه هفتم در اول سال ۹۹

به گزارش خبرنگار مهر، علی الهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در نشست خبری که با موضوع پرداختن به مسکن، بیمه، رتبه بندی فرهنگیان و بودجه وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: از سه ماهه اول سال ۹۹ کمیته تدوین برنامه توسعه هفتم را تشکیل می‌دهیم تا موانع توسعه را شناسایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال ۹۹ با نوسازی آمارهای آموزش و پرورش رو به رو هستیم و امار الفبای اوسعه است و الان با آسیب‌هایی رو به رو هست. باید شاخص‌های جدیدی که نظام برنامه ریزی جهانی استفاده می‌کند را مورد استفاده قرار دهیم.

وی بیان کرد:

کد خبر 4830250 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش نظام رتبه بندی معلمان شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران دستگیری سارق بارش برف سقوط هواپیما سقوط هواپیمای اوکراینی محسن هاشمی محسن حاجی میرزایی مناطق سیل زده کشور آلودگی هوا امداد رسانی سازمان تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۸۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم انداز گلستان؛ دروازه اوراسیا 

به گزارش  جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان، برای رسیدن به این مقصد نهایی نیازمند تعیین هدف، برنامه ریزی و استراتژی هستیم و تدوین سندهای جامع توسعه استان ها نیز یکی از سرمایه  گذاری های بلند مدتی است که گام اصلی تصور می شود. 
شکاف های مدیریتی موجود؛ نیاز به برقراری تناسب بین اختیار و مسوولیت را در سطوح ملی و استانی با تدوین این سندها میسر شده است. 
تدوین 30 سند بخشی در لایه های عملیاتی، این سندها را به برنامه های بلند مدت فصلی و نرم افزاری با پشتیبانی هایی از منابع موجود و خلاقیت های سازمانی منجر کرده است. 
سند جامع توسعه حمل و نقل نیز برای بررسی مسایل حمل و نقل با همراهی سازمان ها و نهادهای خصوصی، دولتی و مشاورین؛ تنظیم و تدوین شده و مسیر راه مهمی را برای پیاده سازی چشم انداز این بخش فراهم کرده است. 
زنجیره ترانزیت، ساخت و ساختمان، گردشگری و سایر ذینفعان سازمانی بخش های خصوصی و دولتی بطور مجزا و تلفیقی در این سند دیده شده است. 
مگا پروژه کریدور شمال به جنوب، جاده نفت و مسیر ترانزیتی اینچه برون از مهمترین محورهای دیده شده در این سند برای توسعه ترانزیت و حمل و نقل بین الملل است. 
ترانزیت؛ این طلای نوین هزاره سوم در حوزه کسب و کار، بازاری بین المللی است که خرید و فروش  کالا و خدمات را محقق می کند. 
رشد 54 درصدی ترانزیت استان طی چند سال اخیر، استفاده از پهنه جغرافیایی کشور را در مسیر توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ، استان گلستان فراهم کرده است. 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان درباره این سند چشم انداز استراتژیک توضیح می دهد: اولویت های سازمانی این سند، افزایش درآمدهای سرانه برای توسعه فعالیت های حمل و نقلی در بخش های خصوصی و دولتی است. 
عادل مصدقی اظهار می دارد: برای رسیدن به استانداردهای شریان های حیاتی و مواصلاتی و تطابق آن با استانداردهای جهانی و بین المللی در بخش حمل و نقل؛ تلاش 6 ساله مقامات ارشد استانی بالاخص استاندار معزز، این نگاه جدید را در رویه حمل و نقل و ترانزیت بین المللی دیده و دو چندان کرده است. 
وی می افزاید: سهم 12 درصدی ترانزیت موجود به توسط بخش خصوصی بخصوص ترانزیت های ورودی؛ زنجیره ای را در این سند فراهم ساخته که صرفا حلقه تولید و عملیات نیست بلکه تمام این حلقه ها برای خدمات دهی موثر است. 
مصدقی ادامه می دهد: استان گلستان، اولین استان کشور است که توانسته با پایش استراتژی های دو بخش حمل و نقل و راهداری، سند جامع و توسعه حمل و نقل را تنظیم و تدوین کند. 
وی می گوید: برای ارتقای جایگاه برنامه ریزی استان در بخش حمل و نقل حدود 40 جلسه تخصصی با همراهی بخش های خصوصی و سازمان های مرتبط در این زمینه برگزار شده  تا واحدهای برنامه ریزی هر سازمان، علوم جدید و به روز را برای ارائه خدمات بهینه تر از قبل به مردم در این بخش فراهم کنند. 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان تصریح می کند: استراتژی کامل این سند برای 10 سال آینده ترانزیت  و افزایش درآمدهای ارزی استان است. 
به گفته مصدقی، از بین بردن فقر، اشتغالزایی بر مبنای شرکت های دانش بنیان با ساماندهی شبکه های به روز نرم افزاری از اولویت های مهم و هدفمند این سند توسعه استان است. 
وی یادآور می شود که با ابلاغ چارت های تفصیلی این سند توسط استاندار معزز؛ این سند رسمیت می یابد و پیاده سازی آن با مشارکت اتحادیه ها و شرکت های حمل و نقلی آغاز می شود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۴۰ درصدی آموزش مهارتی بر اساس برنامه هفتم
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • بررسی اولویت‌های امسال هرمزگان در نشست شورای برنامه ریزی
  • ۲۸ هزار نفر نیروی جدید در مدارس ابتدایی بکارگیری می شود
  • چشم انداز گلستان؛ دروازه اوراسیا 
  • زوایای هوشمندسازی انرژی در برنامه هفتم توسعه
  • استخدام بیش از ۴ هزار مراقب بهداشت و سلامت در آموزش و پرورش
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت/ برگزاری آزمون ۱۴ اردیبهشت
  • نهضت سنددارکردن املاک آموزش و پرورش در استان بوشهر دنبال می‌شود
  • مدیریت واحد شهری در برنامه هفتم توسعه مغفول ماند