Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور گفت:در نیمه دوم امسال ۲۳۷ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به ۹ هزار و ۲۹۵ چایکار گیلانی و مازندرانی پرداخت شده است.

او افزود: این تسهیلات در راستای به‌زراعی، اصلاح و احیای باغات چای و مکانیزاسیون و توسعه تجهیزات آبیاری تحت فشار به چایکاران شما کشور پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان چای کشور گفت: با تجهیز، احیای و خرید ماشین‌آلات لازم کیفیت چای تولید شده در گیلان و مازندران افزایش پیدا می‌کند به همین علت سازمان چای پرداخت تسهیلاتی در این زمینه را جزو اولویت‌های خود قرار داده است.

جهانساز، بهره‌مندی ۸ هزار و ۵۰۰ چایکار گیلان و مازندران از اعتبارات صندوق حمایت از توسعه صنعت چای به مبلغ ۱۵۵ میلیارد ریال خبر داد و افزود: برای تأمین بخش زیادی از چای داخلی و کاهش تکیه کشور به چای خارجی باید زیرساخت‌های آن نیز به خوبی فراهم شود و از چایکاران حمایت‌های مستمرشود.

او با بیان اینکه علاوه بر کشاورزان چایکار، واحد‌های فرآوری و کارخانجات چای‌سازی هم به تسهیلات بانکی و حمایت‌های دولتی نیاز مبرم دارند، گفت: در نیمه دوم امسال ۱۷۸ میلیارد ریال تسهیلات به حدود ۱۱۹ کارخانه و واحد چای‌سازی در سطح استان‌های گیلان و مازندران پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور، خرید ماشین‌آلات چای‌سازی، تعمیر و بازسازی ماشین‌آلات، بهداشتی کردن فضای کارخانجات و مواردی نظیر این را از جمله اهداف پرداخت تسهیلات به کارخانجات چای‌سازی اعلام کرد و افزود: با توجه به رویکرد‌ها و سیاست‌های حمایتی موجود تسهیلاتی با نرخ سود ۷ درصد به این واحد‌ها تعلق گرفت.

حبیب جهانساز، از پرداخت ۶ میلیارد ریال از محل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای به ۵۰ واحد چای‌سازی نیز خبر داد و گفت: علاوه بر آن همچنین ۱۳۲ میلیارد ریال دیگر هم به ۶۹ کارخانه و واحد چای‌سازی با سود ۷ درصد پرداخت شده است.

او، افزایش ضریب مکانیزاسیون را از دیگر برنامه‌های این سازمان اعلام کرد و افزود: بهره‌گیری از فناوری‌های نوین از جمله انواع ماشین‌آلات هرس و برگ چین و زمینه‌سازی برای تحقق آن موضوعی است که به‌عنوان یکی از اولویت‌های این سازمان پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور، با تاکید بر دنبال کردن بحث‌های آموزشی و برگزاری کلاس‌های ویژه بازآموزی برای چایکاران گیلانی و مازندرانی گفت: در سال‌های گذشته آموزش به چایکاران کمرنگ شده بود، اما سازمان چای به‌ویژه در سال‌های اخیر تلاش خوبی برای ارتقای سطح آگاهی چایکاران انجام داده است.

حبیب جهانساز تصریح کزد: در حال حاضر ۶۰ هزار خانوار چایکار گیلانی و مازندرانی در ۲۵ هزار هکتار باغ چای مشغول فعالیت هستند.

 

انتهای پیام/م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۸۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در نشست امضای این تفاهم‌نامه رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: با توجه به ظرفیت بالقوه و بالفعلی که دانشگاه صنعتی شریف دارد امیدواریم بتوانیم با همکاری موثر در حوزه‌های مختلف فناورانه و دانش بنیان به موفقیت‌های چشمگیری دست یابیم و با بومی‌سازی ملزومات وارداتی، ارتقای کیفیت و ایجاد ارزش افزوده بالاتر از محصولات پالایشی، با تحولات آینده در روند جهانی هم‌مسیر شده و توسعه یابیم تا گامی اساسی در فراگیری خودرو‌های الکتریکی و پیشرفت این صنعت برداریم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه صنعت روانکار صرفا اختصاص به خودرو ندارد و نقش اساسی در تمامی صنایع کشور ایفا می‌کند، امیدواریم با برنامه‌هایی که در زمینه داخلی‌سازی مواد اولیه و استفاده از فناوری‌های نوین در تولید محصولات شرکت نفت ایرانول داریم، بتوانیم با حداکثر توان موجود در این دانشگاه، در راستای ارتقای این شرکت در بازار‌های داخل و خارج از کشور همکاری کنیم.

در ادامه این جلسه اسحاقی مدیر عامل شرکت نفت ایرانول نیز ضمن معرفی توانمندی‌های شرکت نفت ایرانول گفت: شرکت نفت ایرانول با سابقه‌ترین شرکت در صنعت روانکار کشور است که با دارا بودن دو پالایشگاه تهران و آبادان، ظرفیت بالایی در حوزه پیشرفت‌های دانش بنیان دارد. ما به دنبال تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت و اجرایی شدن پروژه‌هایی در زمینه توسعه و ارتقای کیفیت محصولات، ایجاد ارزش افزوده در محصولات جانبی، بهبود و تحول در فرایندها، بومی‌سازی مواد اولیه، به کارگیری فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی و توسعه سرمایه انسانی متخصص هستیم.

وی افزود: با توجه به آینده صنعت روانکار و ورود خودرو‌های برقی در سال‌های آینده باید تحقیقات و پژوهش در راستای محصولات این حوزه از جمله؛ انواع روغن‌های دارای عمر روانکاری بالا و گریس‌های خاص را آغاز کنیم.

در ادامه تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین طرفین توسط سید عباس موسوی رئیس دانشگاه صنعتی شریف و عیسی اسحاقی مدیر عامل شرکت نفت ایرانول به امضاء رسید.

گفتنی است در این پایان جلسه مقرر شد با تشکیل جلسات مشترک ماهانه روند توسعه و پیشرفت مفاد تفاهم‌نامه، بررسی شده و اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر پایان یافت
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد