Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:32:44 GMT

اهدای خون در بوشهر کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۸۴۵۲

اهدای خون در بوشهر کاهش یافت

علیرضا منخیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هم‌اکنون بیشترین ذخیره خون مربوط به گروه خونی o مثبت است اما  به گروه‌های خونی A مثبت، B مثبت، AB مثبت و تمامی گروه‌های منفی نیاز داریم.

وی بیان کرد: از هر اهداکننده خون حداقل سه نوع فرآورده پلاکت، پلاسما و گلبول قرمز برداشت میشود که نیاز بیماران تالاسمی، هموفیلی، تصادفی و دیگر بیماران را برطرف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منخیان ادامه داد: هم‌اکنون چهار پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، گناوه و کنگان آماده دریافت خون از اهدا کنندگان است.

در ۹ ماهه امسال ۲۹ هزار نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان بوشهر مراجعه کردند که از این شمار ۲۱ هزار نفر در سلامت کامل موفق به اهدای خون شدند.

سال گذشته شمار اهدا کنندگان خون در این استان ۳۲ هزار و ۱۴۷ نفر بود که از این تعداد ۳۰ هزار و ۷۷۷ نفر مرد و یکهزار و ۳۷۰ نفر زن بودند.

برچسب‌ها بوشهر اهدای خون گروههای خونی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر اهدای خون گروههای خونی بوشهر اهدای خون گروههای خونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۸۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!

نگاهی به آمار داوطلبان کنکور نشان می‌دهد که در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آن‌ها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. پیشتازی ۲۶ درصدی دختران داوطلب ورود به دانشگاه نسبت به پسران در حالی اتفاق می‌افتد که وقتی تعداد داوطلبان گروه علوم تجربی از ۲ گروه علوم انسانی و علوم ریاضی فاصله گرفت وزیر علوم این موضوع را رشد کاریکاتوری شخصیت علمی کشور برشمرد و با اعلام زنگ خطر برای آموزش عالی، اعلام کرد که توزیع داوطلبان در گروه‌های آموزشی باید نرمال باشد.

به گزارش فارس، نگاهی به جدول تعداد خانم‌ها و آقایان شرکت‌کننده در آزمون سراسری چند سال اخیر نشان می‌دهد که آمار شرکت خانم‌ها در کنکور در حال بیشتر شدن است.

بررسی ابعاد کاهش رغبت پسران به مدرک دانشگاهی از نگاه کارشناسی

مهدی گلشنی عضو سابق شورایعالی انقلاب فرهنگی و استاد دانشگاه، کاهش تعداد پسران در کنکور را نشان دهنده نقص در آموزش عالی می‌داند و می‌گوید که اعتدال خوب است و اگر در چند سال آینده روند به همین صورت باشد و اعتدال ایجاد نشود حتی تبعات اجتماعی به همراه دارد.

به گفته وی، باید از افراد خبره و شایسته برای مشورت بهره بگیرند که این عدم اعتدال پیش نیاید. سیدجلال موسوی معاون نظارت و راهبری ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، اما این آمار را در حال حاضر منفی نمی‌داند و می‌گوید که این آمار نشان دهنده اصلاح فرهنگ مهارت محوری در کشور ماست.

وی معتقد است که تمایل به سمت تحصیل آکادمیک در کشور ما کم شده، در کشور‌های دیگر هم همینطور است، اما در ایران تمایل به مدرک زیاد بود که چند سالی است فرهنگ ما به سمت مهارت محوری و اشتغال محوری جایگزین شده است. به گفته موسوی، بحث اشتغال برای آقایان مهم‌تر است و به همین دلیل اولویت اول آقایان تحصیلات آکادمیک نیست.

بنابراین این آمار خیلی هم منفی نیست، اما باید بررسی شود که در چند سال آینده پررنگ‌تر نشود، چرا که پررنگ شدن این موضوع آسیب‌زاست. خبرگزاری فارس، این موضوع را از مسؤولان آموزش عالی کشور نیز پیگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • اقدامات مناسب برای کاهش مصرف پلاستیک انجام شود
  • مراجعه بیش از یک هزار ایلامی به پایگاه انتقال خون
  • مشارکت بیش از یک‌ هزار ایلامی در اهدای خون
  • خرید توافقی گوجه فرنگی صنعتی در استان بوشهر