Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@11:11:26 GMT

پاسخ ظریف در جلسه علنی مجلس به ذوالنور

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۸۶۱۱

پاسخ ظریف در جلسه علنی مجلس به ذوالنور

وزیر امور خارجه تاکید کرد که در شرایط کنونی با توجه به هجمه‌های استکبار جهانی حفظ وحدت ایجاد شده از هر امری ضروری تر می‌باشد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمد جواد ظریف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال مجتبی ذوالنور در رابطه با اظهارات وی در خصوص پولشویی و توان موشکی جمهوری اسلامی بیان کرد: بنده ابتدا شهادت سردار سلیمانی را خدمت همه نمایندگان تسلیت می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دور قبلی که بنده برای پاسخگویی به سوال آقای ابطحی در مجلس حاضر شدم به هیات رئیسه اعلام کرده بودم که جلسه اضطراری شورای عالی امنیت با حضور شهید سلیمانی به منظور بررسی آخرین تحولات عراق در ساعات ۳ بعد از ظهر قرار است برگزار شود. هیات رئیسه نیز به بنده اعلام کردند که شما ساعت ۲ در مجلس حاضر شوید و ۴۵ دقیقه به سوال پاسخ دهید و سپس بروید.

وی در ادامه اظهار کرد: بنده نیز ساعت ۲ در مجلس حضور یافتم اما جلسه با تاخیر شروع شد و بنده بعد از دو نوبت سخنرانی با کسب اجازه از محضر نمایندگان جلسه را در ساعت ۳ و ۱۰ دقیقه ترک کردم و با نیم ساعت تاخیر به جلسه شورای عالی امنیت ملی رسیدم. بنده اگر سوءتفاهمی برای نمایندگان پیش آمده است عذرخواهی می‌کنم. بنده قصد بی احترامی را به نمایندگان نداشتم.

وزیر امور خارجه در ادامه تصریح کرد: اما آن چه موضوع سوال است در خصوص اظهارات بنده در خارج از کشور است، بنده در همه عرصه‌های بین المللی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران محکم ترین دفاع را از همه سیاست‌های جمهوری اسلامی چه آنهایی که بنده در شکل گیری آنها نقش داشتم و چه آنهایی که در شکل گیری آنها نقشی نداشتم کرده‌ام. شاید دیدگاه‌های ما با هم متفاوت باشد اما همه در عمل یک سیاست را اجرا می کنیم و بنده نه تنها به تعهد خودم یعنی اجرای سیاست‌های جمهوری اسلامی متعهد هستم بلکه از آن نیز دفاع می‌کنم.

ظریف در ادامه تاکید کرد: همه دفاع بنده از شعارهای جمهوری اسلامی را در هند، آستانه و دوحه شنیده‌اند بنده مسئولیت دفاع از سیاست‌های جمهوری اسلامی را برعهده دارم و هیچ گاه کار خود را سخت نمی‌کنم. صحبت‌های بنده در خصوص بحث موشکی و پولشویی بزرگنمایی شده و آن چه بنده گفتم درست منتشر نشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه رابرت مک ایر زینب ابوطالبی شهاب حسینی سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا خانه سینما ظریف وزیر امور خارجه مجلس جلسه علنی پاسخ به نمایندگان ذوالنور مکانیسم ماشه رابرت مک ایر زینب ابوطالبی شهاب حسینی سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا خانه سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۸۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد نمایندگان در دستورکار مجلس/اسامی متاخران امروز

رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درمورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن‌ها در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، چهارصد و نهمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد که مجتبی یوسفی، عضو هیأت رئیسه مجلس، دستور کار نمایندگان در این جلسه را به شرح ذیل قرائت کرد:

-ادامه گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درمورد طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی.
-گزارش کمیسیون اقتصادی درمورد طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی اعاده شده از شورای نگهبان.
-ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی درمورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقاء امنیت آنان دربرابر سوء رفتار.
-گزارش کمیسیون انرژی درمورد لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (STC) به داوری در اجرای ماده 100 آئین‌نامه داخلی مجلس با اولویت
-گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درمورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن‌ها.
-گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس درمورد طرح یک فوریتی استفساریه ماده 48 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت.
-گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درمورد طرح استفساریه جز یک بند الف ماده 9 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400
-بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درمورد رسیدگی به طرح نظام قانون‌گذاری، تعیین حدود اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل 85 قانون اساسی.
-بررسی تقاضای دو فوریت درمورد طرح اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم.

در ادامه جلسه سید محسن دهنوی دیگر عضو هیئت رئیسه اسامی غایبان و متاخران این جلسه را قرائت کرد:

1-روح الله ایزدخواه
2-فتح‌الله توسلی
3-جلال رشیدی کوچی
4-همایون سامه‌یح
5-امان قلیچ شادمهر
6-مهدی شریفیان
7-اردشیر مطهری

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • جلسه تحلیل و بررسی مسائل منطقه برگزار شد
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • افزایش تعداد نمایندگان در دستورکار مجلس/اسامی متاخران امروز
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • آغاز جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف / بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • پنج اخطار برای یک مجلس