Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@14:41:20 GMT

کنترل سیلاب در زهکلوت

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۸۶۳۶

کنترل سیلاب در زهکلوت

اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری مانع از تخریب زیر ساخت‌های شهر زهکلوت توسط سیل است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ صبح امروز مصطفی آیت‌الهی موسوی معاون عمرانی استانداری کرمان به اتفاق قانعی فرد فرماندار رودبار جنوب، دارابی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و تعدادی از مسئولان شهرستان از پروژه آبخیزداری (سیل بند خاکی) حوزه آبخیز زهکلوت این شهرستان بازدید به عمل آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حاشیه این بازدید رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودبار جنوب اظهار داشت: این پروژه، شامل بند خاکی به حجم 93000 متر مکعب و همچنین سرریز سنگی ملاتی به حجم 2400 مترمکعب از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرایی شده است.

قانعی فرد فرماندار این شهرستان نیز ضمن تشکر از مجموعه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، گفت: احداث سیل بند در بالا دست شهر زهکلوت ارزش فعالیت های آبخیزداری و آبخوانداری را در ماه های اخیر نشان داده است که مهمترین آنها جلوگیری از ورود سیلاب و تخریب زیر ساخت‌های شهر زهکلوت است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سیل فرماندار معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۸۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت برداشت هر گونه گیاهان مرتعی و دارویی در استان کرمان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان گفت: هرگونه برداشت بی‌رویه و غیرقانونی گونه‌های گیاهی مرتعی که مصرف خوراکی و دارویی دارند و باعث انقراض برخی گونه‌های گیاهی در معرض خطر در سطح استان می شود، ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی، علیرضا ابوالحسنیt امروز _دوشنبه بیست‌وششم فروردین_ در جلسه بررسی راهکارهای جلوگیری از برداشت غیرقانونی گیاهان دارویی و صنعتی از سطح رویشگاه‌ها و مراتع استان کرمان، اظهار کرد: گیاهان دارویی از ذخایر ملی و سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند و هرگونه برداشت بی‌رویه و غیرقانونی گونه‌های گیاهی مرتعی که مصرف خوراکی و دارویی دارند و باعث انقراض برخی گونه‌های گیاهی در معرض خطر در سطح استان می‌شود، ممنوع است.

وی افزود: برداشت گیاهان دارویی به طور سنتی و غیراصولی از گذشته تاکنون توسط افراد صورت می‌گرفت که این کار موجب تخریب رویشگاه‌های این محصولات و برخی مواقع موجب در معرض انقراض قرار گرفتن آن‌ها می‌شود و از طرفی با توجه به کاهش نزولات آسمانی و با هدف حفظ ذخایر ژنتیکی، تقویت رویشگاه‌ها و افزایش زادآوری و تولید بذر گیاهان، حمایت از گونه‌های در معرض انقراض، برداشت، خرید، فروش و حمل هر گونه گیاهان دارویی و صنعتی در استان در سال ۱۴۰۳ ممنوع است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان بیان کرد: با توجه به اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با کدهای امداد جنگل و مرتع به شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق چوب، گیاهان دارویی، حفر چاه غیرمجاز در اراضی ملی اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 744736

دیگر خبرها

  • ظرفیت مراتع جنوبی ورامین ۳۳ هزار رأس دام است
  • ادعای یک مسئول؛ درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند + فیلم
  • نابودی در کمین درختان زاگرس+ فیلم
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام
  • ممنوعیت برداشت گیاهان مرتعی و دارویی در کرمان 
  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • ممنوعیت برداشت هر گونه گیاهان مرتعی و دارویی در استان کرمان
  • ۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در قلمرو فرسایش آبی است
  • مدیریت رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی