Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@03:13:23 GMT

«ذوالنور» از پاسخ‌های وزیر خارجه قانع شد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۸۶۸۴

«ذوالنور» از پاسخ‌های وزیر خارجه قانع شد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از پاسخ‌های وزیر خارجه درباره اظهاراتش درباره توان موشکی و اینستکس قانع شد.

به گزارش ایسنا، سوال مجتبی ذوالنوری از وزیر امور خارجه درباره اظهاراتش در خصوص توان موشکی و اینستکس در جلسه علنی صبح امروز دوشنبه مجلس مطرح شد.

پس از توضیحات وزیر خارجه و اظهارات این نماینده مجلس، ذوالنوری گفت: من نمی‌خواهم این سوال به رای مجلس گذاشته شود تنها به دلیل پژواک زیادی که اظهارات آقای ظریف داشت می‌خواهم از تربیون جواب حرف ایشان را بدهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس سوال از وزیر خارجه  به رای مجلس گذاشته نشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمدجواد ظريف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۸۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب آیین روز ارتش ایران در رسانه‌های خارجی/ ترس متحدان اسرائیل از توان موشکی تهران

به گزارش قدس آنلاین رژه ارتش جمهوری اسلامی همزمان با نمایش توان نظامی - دفاعی ایران در رسانه های غربی بازتاب گسترده ای داشت. این مراسم با حضور رییس جمهوری، سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح و دیگر فرماندهان ارشد نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این آیین آیت الله رئیسی و چندی از فرماندهان ارتش سخنرانی کردند که رسانه‌های جهان با انعکاس این مراسم بیشتر به موضوع پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم اسرائیل و بازتاب‌های آن در منطقه پرداختند.

خبرگزاری فرانسه با انعکاس خبر این مراسم نوشت: ایران موفقیت حمله پهپادی و موشکی آخر هفته خود به اسرائیل را همزمان با برگزاری رژه نظامی سالانه در روز چهارشنبه جشن گرفت.

به نوشته این خبرگزاری جمهوری اسلامی اولین اقدام مستقیم خود به اسرائیل را روز شنبه در پاسخ به حمله هوایی اول آوریل به کنسولگری این کشور در دمشق که به طور گسترده اسرائیل متهم شده است، آغاز کرد.

خبرگزاری رسمی فرانسه با انتشار تصاویری از مراسم روز ارتش، به نمایش قدرت موشکی و پهپادهای ایران اشاره کرد و در ادامه مطلب اظهارات مقام های رژیم صهیونیستی را ضمیمه این نمایش کرد. بر اساس این گزارش اسرائیل مدعی شده است که به حمله آخر هفته پاسخ دهد.

در ادامه گزارش خبرگزاری فرانسه به هشدار ایران نیز اشاره شد که روز چهارشنبه هشدار داده است که کوچکترین اقدام تجاوزکارانه توسط اسرائیل با پاسخی شدیدتری روبرو خواهد شد.

خبرگزاری فرانسه به بخشی از سخنان رئیس جمهوری ایران درباره انتقاد از کشورهای همسایه در عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل پرداخت. آیت الله رئیسی گفت که این کشورها اکنون در مقابل مردم خود تحقیر شده‌اند و این یک شکست استراتژیک برای رژیم اسرائیل است.

در سال ۲۰۲۰، امارات متحده عربی، بحرین و مراکش روابط خود را با اسرائیل به عنوان بخشی از توافقنامه ابراهیم با میانجیگری ایالات متحده عادی کردند که به شدت مورد انتقاد فلسطینیان قرار گرفتند.

در این گزارش نظر برخی از شهروندان ایرانی نیز در واکنش به پاسخ موشکی آورده شد که بسیاری از کشورشان در مقابل پاسخ احتمال اسرائیل حمایت کردند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه حسین، وکیل ۵۰ ساله می‌گوید: وقتی صحبت از دفاع از وطن می‌شود، ما حاضریم از هر چیزی بگذریم. کشور ما در حال حاضر با تحریم های اقتصادی مواجه است و بسیاری از مردم در حال مبارزه هستند، اما دفاع از کشور ما قوی تر از هر مانعی است.

مراسم روز ارتش ایران در رسانه‌های هندی نیز بازتاب ویژه ای داشت و این رسانه‌ها نیز به سخنان رئیس جمهوری ایران درباره موفقیت پاسخ موشکی علیه اسرائیل توجه ویژه کردند.

رسانه هندی وان‌ایندیا سخنان آیت الله رئیسی درباره پاسخ موشکی ایران علیه اسرائیل و پاسخ شدیدتر در صورت اقدام تحریک‌آمیز صهیونیست ها را مورد توجه قرار داد و نوشت که جمهوری اسلامی ایران بر پاسخ شدید علیه هر گونه اقدام اسرائیل مصمم و ثابت قدم ایستاده است.

روزنامه واشنگتن تایمز آمریکا نیز ضمن پوشش سخنان آیت الله رئیسی در مراسم روز ارتش به موضوع پاسخ شدیدتر ایران در صورت تکرار اقدام تحریک آمیز از سوی اسرائیل اشاره کرد و نوشت که رئیس جمهوری ایران هشدار داده است که در صورت انجام کوچکترین تهاجم از سوی اسرائیل با شدیدترین پاسخ روبرو خواهند شد.

شبکه الجزیره نیز در سایت خبری خود با پوشش کامل سخنان آیت الله رئیسی و دیگر مقام های نظامی جمهوی اسلامی نوشت: رئیس جمهوری ایران در حالی که نگرانی از تهدید جنگ تمام عیار در خاورمیانه همچنان ادامه دارد، تاکید کرده است که کوچکترین حمله اسرائیل پاسخی عظیم و خشن خواهد داشت.

خبرگزاری آمریکایی ان‌بی‌سی نیز به قطعیت پیام رئیس جمهوری ایران در پاسخ به حملات احتمالی اسرائیل اشاره کرد و نوشت که ایرانی‌ها برای پاسخ شدیدتر مصمم هستند. این درحالی است که ارتش اسرائیل اصرار دارد که به موشک‌های ایران پاسخ دهد ولی اکثر متحدان اسرائیل از این مسئله وحشت دارند که این پاسخ به تنش‌های شدیدتر منجر شود.

خبرنگار این رسانه به صحبت‌های دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل اشاره کرد که بعد از بازدید از پایگاه نظامی مورد اصابت قرار گرفته توسط موشک‌های ایران می‌گفت این موشک‌های بالستیک اگر به مناطق مسکنی اصابت می‌کرد فاجعه خطرناکی به دنبال داشتند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در پوشش اخبار مربوط به روز ارتش به حوادث هفته گذشته و پاسخ موشکی ایران علیه اسرائیل اشاره و سخنان تکراری مقامهای صهیونیستی را منعکس کرد که اصرار دارند به پاسخ موشکی ایران واکنش نشان دهند.

این خبرگزاری سخنان مقام های غربی را نیز منعکس کرد که هشدار دادند در صورت واکنش اسرائیل شاهد تنش‌های بیشتری در منطقه خواهیم بود.

مقام های غربی در سخنان خود به توان موشکی ایران اذعان داشتند و اعلام کردند که در صورت واکنش اسرائیل باید منتظر عواقب بدتری در منطقه باشیم.

آسوشیتدپرس در گزارش خود از مراسم روز ارتش سخنان و هشدارهای مقام‌های اروپایی از جمله دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس و آنالنا بائربوک همتای آلمانی‌اش درباره واکنش احتمالی اسرائیل را منعکس کرد و نوشت که هم کامرون و هم بائربوک، روز چهارشنبه در سفرهای جداگانه‌ای با هدف رایزنی با مقام های ارشد به اسرائیل رفتند. دو کشور اروپایی که از نزدیک ترین متحدان اسرائیل هستند، خواستار خویشتنداری شده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بازتاب آیین روز ارتش ایران در رسانه‌های خارجی/ ترس متحدان اسرائیل از توان موشکی تهران
  • ذوالنور: کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند
  • درخواست وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از ۳۲ کشور برای تحریم برنامه موشکی ایران
  • انصراف نمایندگان از طرح سوال وزیر کار
  • علت عدم حضور وزیر کار در مجلس چه بود؟
  • دلیل طرح سوال از وزیر کار نحوه افزایش حقوق کارگران است
  • جزئیات نشست کمیسیون امنیت ملی با حضور امیرعبداللهیان
  • وزیر خارجه به کمیسیون امنیت ملی مجلس گزارش داد/ امیرعبداللهیان: موشک‌های ایرانی به دو پایگاهی که صهیونیست‌ها برای عملیات دشمن در دمشق مورد استفاده قرار داده بودند، ضربه اساسی وارد کردند
  • مجارستان: می‌توان از تشدید تنش در خاورمیانه جلوگیری کرد
  • عمویی نماینده مجلس: توان ایران برای انجام عملیات بزرگ تر و پیچیده تر همچنان باقی و آماده است/ هدف ایران جنگ گسترده نیست