Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کردستان، مهدی نامدار در نشست هم اندیشی اجرای طرح ایران مهارت در دارس استان کردستان، ترویج توانایی های مهارتی در دوره متوسطه اول را یکی از برنامه های اولویت دار حوزه آموزش متوسطه عنوان کرد و اظهار داشت: وظیفه مسئولان آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق این است که آموزش های فنی و حرفه ای را با سرعت ترویج دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی طرح ایران مهارت را یکی از طرح های مهم در راستای ترویج مهارت آموزی در دانش آموزان دانست و بر کسب مهارت، کارآفرینی و کشف استعدادها در دانش آموزان دوره اول متوسطه تاکید کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در ادامه از اجرای طرح ایران مهارت در ۱۳ درصد مدارس متوسطه اول در سال جاری خبر داد و افزود: امیدواریم در اجرای این طرح با همت مضاعف و انگیزه بیشتر، مهارت ها و حرفه های متنوعی را در مدارس متوسطه اول به دانش آموزان یاد دهیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه طرح ایران مهارت یکی از طرح های بسیار خوبی است که در دوره متوسطه اول اجرا می شود، بیان کرد: تلفیق سواد با مهارت های زندگی و حرفه آموزی در مدارس ضروری است.

نظام مرادی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اسناد بالادستی بسیاری از دستگاه ها شریک آموزش و پرورش هستند، ادامه داد: همه دستگاه ها باید با مشارکت خود سهمی از انجام کار را بر عهده بگیرند و طرح ایران مهارت نیز یکی از این برنامه است.

وی با بیان اینکه بیشتر مدارس مجری طرح ایران مهارت به سمت مرکز استان سوق پیدا کرده است، یادآور شد: با نیاز سنجی و ظرفیت سنجی باید نیاز ها را متناسب به محیط تعیین کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان همچنین از تحصیل ۶۸ هزار و ۱۰۴ دانش آموز استان در دوره اول متوسطه در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: این تعداد دانش آموز در ۶۶۸ مدرسه و دو هزار و ۹۲۰ کلاس درس فعالیت می کنند.

معاون آموزش اداره کل فنی و حرفه ای استان کردستان نیز در این نشست اظهار داشت: این طرح در کنار کاستی ها و مشکلاتی که دارد می تواند یکی از طرح های بسیار خوب در مهارت آموزی دانش آموزان باشد.

کلامی از استخراج ۲۳۶ عنوان مهارت کوتاه مدت در سال گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد مهارت فقط تعداد محدودی از مهارت ها در مدارس استان قابلیت اجرایی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه اداره کل فنی و حرفه ای استان کردستان در ارائه آموزش و مهارت های حرفه ای در شش ماه اول سال، رتبه اول کشوری را کسب کرده است، از اعلام آمادگی اداره کل فنی و حرفه ای برای اجرای طرح های مشترک با آموزش و پرورش خبر داد و از مسئولان آموزش و پرورش خواست در اجرای طرح ایران مهارت از تمرکز زدایی بپرهیزند.

کد خبر 4830160

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح ایران مهارت آموزش و پرورش كردستان مهارتهای فنی و حرفه ای قاسم سلیمانی بارش برف سردار سلیمانی تعطیلی مدارس شهرکرد سیل سیستان و بلوچستان بوشهر ایلام گرگان قزوین خطبه های نماز جمعه سپاه پاسداران دهه فجر بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۸۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت ۱۱۰ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: از آغاز تعطیلات نوروز تاکنون ۱۱۰ هزار مسافر در مدارس و ۲۰ سالن سرپوشیده استان اسکان یافته‌اند. - اخبار استانها -

علی موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بیان اینکه هر سال بخشی از مسافران نوروزی از خانواده آموزش و پرورش هستند که اسکان آنها در مدارس شهرستان‌های مقصد انجام می‌شود اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز امسال 3 هزار و 500 کلاس درس در 460 مدرسه برای اسکان و اقامت مسافران نوروزی تجهیز شد.

وی با بیان اینکه تاکنون 110 هزار و 818 مسافر نوروزی در مدارس استان بوشهر در قالب 10 هزار و 120 خانواده اسکان داده شده‌اند گفت: اولویت اسکان مسافران در مدارس استان بوشهر با فرهنگیان، کارمندان دولت و سپس مابقی اقشار مردم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: علاوه بر کلاس‌های درس، 20 سالن سرپوشیده و 8 اردوگاه آموزش و پرورش استان بوشهر در هنگام بارندگی در اختیار مسافران نوروزی در نقاط مختلف استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بوشهر، گناوه، دیلم و دشتستان به ترتیب بیشترین آمار پذیرش مسافر در مدارس داشته‌اند افزود: استان بوشهر به دلیل داشتن ظرفیت‌های مهم گردشگری جزء 4 استان مقصد گردشگری کشور معرفی شده است.

موحدی با اشاره به پذیرش مسافران تا 12 فروردین در مدارس استان بوشهر تصریح کرد: 13 فروردین مدارس استان با همکاری مدیران و کارمندان آموزش و پرورش برای ادامه سال تحصیلی آماده می‌شوند.

وی تأکید کرد: مسافران که در فضا‌های آموزش و پرورش استان بوشهر از جمله اردوگاه‌ها، سالن‌ها و مدارس اسکان دارند برنامه سفر خودشان را تا پایان روز 12 فروردین تنظیم کنند تا با کمک کادر آموزشی، کلاس‌های درس برای 14 فروردین آماده‌سازی شوند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۱۰ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر اسکان داده شدند
  •  اسکان ۳۲ هزار و ۲۶۹ مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • اقامت ۱۱۰ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر
  • اسکان ۳۲ هزار و ۲۶۹ مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • اسکان ۱۰۰ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • رسیدگی به نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری مدارس همدان در سال جدید
  • اسکان ۸۵ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر
  • ۴۹ هزار نفر پارسال مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند