Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: گروه موسیقی بومی و محلی «ژیار» به بخش نواحی سی و پنجمین جشنواره بین المللی موسیقی راه یافت.

 ابوالحسن حیدری به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: گروه موسیقی فولکلور «ژیار» از بین ۲۴۰ گروه شرکت کننده در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر انتخاب شده که  ۲۹ بهمن ماه به مدت 45 دقیقه در تهران اجرای زنده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه 11 نفر از علاقه مندان و هنرمندان موسیقی مقامی استان در این گروه حضور دارند، افزود: لیلا انبارلو، ارشک زعفرانی، حمید گریوانی، بهنام ایزدی، علی فتحی، نوید نجات، تورج نراقی، جواد ساعدی، فرزاد حاتمی و حسین غلامی از اعضای این گروه می باشند.


حیدری اظهار کرد: هنرمندان گروه "ژیار" با حضور در جشنواره موسیقی فجر تهران، قطعات "الله مزار"، "سردار عیوض خان"،"شاهسیار"و "لاریک" را اجرا خواهند کرد. 


گفتنی است؛ "ژیار" کلمه اصیل کرمانجی به معنی فرهنگ و تمدن است و هدف اصلی این گروه حفظ فرهنگ و تمدن خطه خراسان و موسیقی مقامی استان و کشور است.


یادآوری می شود؛ سرپرستی گروه "ژیار" را مجید کلابی و مدیریت آموزشگاه موسیقی مُقام را بر عهده دارد، وی از سن ۹ سالگی نزد استاد رحیم رضایی نوازندگی دوتار را فرا گرفته، ۶ سال سابقه آموزش دوتار و در حال حاضر مدرس دوتار در بجنورد و تا به امروز از سنین نونهالان تا بزرگسالان در جشنواره های موسیقی مقامی بجنورد خراسان در رشته تکنوازی دوتار مقام‌های بسیاری را کسب کرده است و بزرگترین دستاورد "گروه ژیار" شرکت در فستیوال موسیقی فولکلور کشور ارمنستان است.

 

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به دبیری شاهین فرهت از 24 تا 30 بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.
 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی نماز جمعه رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما طرح ملی فهما فعالیت های مسجدی جشنواره فجر حیدری موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۸۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌در جشنواره آلمان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مشاور رسانه‌ای فیلم، فیلم کوتاه «چوپان» به کارگردانی مهرشاد رنجبر روانه جشنواره‌های بین‌المللی می‌شود و در اولین گام در جشنواره آلمان حضور پیدا کرده است.

این جشنواره هر ساله در «BABELSBERG KONRAD WOLF » قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان برگزار می‌شود و به عنوان بزرگ‌ترین جشنواره دانشجویی در اروپا بستری برای فیلم‌سازان جوان فراهم می‌کند تا آثار خود را از سراسر دنیا به نمایش بگذارند.

پنجاه و سومین دوره جشنواره «sehsuchte» از ۲۵ تا ۲۸ آوریل (۶ تا ۹ اردیبهشت) در موزه فیلم پوتسدام آلمان برگزار می‌شود.

در خلاصه داستان «چوپان» آمده است: «روایتی است از ۲ ساعت مانده به اجرای بازبینی که گروه متوجه می‌شود، بازیگر نقش چوپان نمی‌تواند به اجرا برسد و میثم تلاش می‌کند تا به جای او روی صحنه برود.»

نادر صادقی، سام دادخواه، رضا زمانی، مژگان رایگان، فرهنگ ادیانی، مهتاب ناظری، شیرین شجاعی، هادی افشین، هاشم ایمانی، فواد آزادی، میلاد دهقان، سارا امیری‌مقدم، فرهان فرهادی گروه بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: مهرشاد رنجبر، تهیه‌کننده: مژگان رایگان، رضا فتح الهی‌پور، گروه کارگردانی: آرمان اسماعیلی، راوین طاهامی، علی باقری، مدیر فیلمبرداری: داوود ملک حسینی، تدوین: احسان واثقی، صدابردار: میثم حسنلو، صداگذار: رامین ابوالصدق، موسیقی: آریا گازر، طراح صحنه: حامد اصلانی، طراح لباس: مسیحا اصلانی، گریم: مونا طباطبایی، اصلاح رنگ: فربد جلالی، منشی صحنه: ارغوان نادعلی، عکاس: صحرا جمشیدی، مدیر تولید: امیر پیرصالحی، پخش بین‌الملل: مهرشاد رنجبر و مریم بختیاری مشاور رسانه: سمیرا افتخاری.

کد خبر 6080902

دیگر خبرها

  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌در جشنواره فیلم  آلمان
  • اعلام گروه‌های منتخب جشنواره آیین‌های نمایشی روستایی رضوی
  • حضور بانوان در عرصه‌های هنر، نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی است
  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌در جشنواره آلمان
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳
  • حمله به فرهنگ از جنگ سخت خطرناک‌تر است
  • دف‌نواز سنندجی: مسئولان حمایت از دف‌نوازی را دریغ نکنند
  • اعزام ۲ بوکسور خراسان شمالی به مسابقات بیشکک قرقیرستان
  • وقتی کنسرت‌ها با چند تغییر برگزار می‌شوند/ حضور جدی در شهرستان‌ها
  • آگاهی مردم از اصول استاندارد کالاها افزایش پیدا کند