Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، محققان ETH زوریخ با همکاری محققانی از دانشگاه ملی سنگاپور موفق به توسعه نوعی بانداژ جدید شدند که می‌تواند به بندآوردن خون کمک کند بدون اینکه به زخم بچسبد.

محققان این پروژه اقدام به طراحی و ساخت انواع مختلفی از مواد ابرآب‌گریز کردند تا بتوانند سیالاتی نظیر خون یا آب را دفع کنند، هدف این بود که بتوانند پوششی برای ادوات مختلف بسازند و از آن برای تولید تجهیزات پزشکی و پروتزهایی نظیر قلب مصنوعی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از موادی که این گروه طراحی کردند، نه تنها موجب دفع خون می‌شد بلکه فرآیند انعقاد را تسریع می‌کرد، از آنجایی که این محصول از موادی ساخته شده بود که برای تولید پوشش‌هایی به‌منظور پمپ خون مناسب نیست، در نتیجه آن‌ها تصمیم گرفتند از این دستاورد برای تولید بانداژی استفاده کنند که به زخم نمی‌چسبد.

دفع خون و انعقاد خون دو ویژگی جداگانه است که در این محصول یک‌جا وجود دارد، از آنجایی که این بانداژ خون را به خود جذب نمی‌کند در نتیجه به زخم نمی‌چسبد؛ بنابراین به سادگی از زخم جدا می‌شود، از سوی دیگر این ماده موجب انعقاد سریع خون می‌شود، تاکنون ماده‌ای ساخته نشده که هم بتواند خون را منعقد کند و هم آن را دفع کند، این اولین باری است که دانشمندان موفق می‌شوند این دو ویژگی را با هم ترکیب کنند.

برای ساخت این بانداژ، محققان از نانوالیاف کربنی و سیلیکونی استفاده کردند که در صورت تماس با خون در مدت چند دقیقه موجب انعقاد می‌شوند، دلیل این فرآیند هنوز مشخص نیست اما پژوهشگران تصور می‌کنند که برهم‌کنش میان نانوالیاف کربنی با خون موجب انعقاد می‌شود. از سوی دیگر، این ساختار خاصیت آنتی‌باکتریال داشته و موجب کاهش احتمال بروز عفونت می‌شود.

نتایج این پروژه در قالب مقاله‌ای با عنوان Superhydrophobic hemostatic nanofiber composites for fast clotting and minimal adhesion در نشریه ature Communications به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها تسریع بهبود زخم فناوری نانو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسریع بهبود زخم فناوری نانو تسریع بهبود زخم فناوری نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۸۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیرس برازنان هم به آرون تیلور جانسون رای داد/ ویژگی کاریزماتیک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، پیرس برازنان بازیگر سابق جیمز باند فکر می‌کند که آرون تیلور جانسون به راحتی می‌تواند ۰۰۷ بعدی باشد.

برازنان در یک مصاحبه رادیویی درباره تیلور جانسون گفت: فکر می‌کنم این مرد استعداد، توانایی و کاریزمای لازم برای بازی کردن نقش باند را دارد.

برازنان در ۴ فیلم از مجموعه باند که در دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ ساخته شد در نقش مامور مخفی بریتانیا بازی کرد که شامل «چشم طلایی»، «فردا هرگز نمی‌میرد»، «دنیا کافی نیست» و «یک روز دیگر بمیر» می‌شود. وی همچنین با تیلور جانسون در سال ۲۰۰۹ در فیلم «بزرگ‌ترین» که توسط شرکت تولید فیلم برازنان تهیه شده بود، همکاری کرده بود.

برازنان گفت: یکی از اولین فیلم‌هایی که ساختیم، «بزرگ‌ترین» بود و او در آن فیلم بزرگ‌ترین بود.

وی افزود: بنابراین، بله، من اخبار مربوط به احتمال انتخاب او برای نقش جیمز باند را خوانده‌ام و قطعاً کلاهم را برای نفر بعدی از سر برمی‌دارم.

تیلور جانسون یکی از افراد مطرحی است که برای ایفای نقش ۰۰۷ پس از دنیل کریگ در نظر گرفته شده و روزنامه «سان» هفته پیش گزارش کرد که به طور رسمی این نقش به او پیشنهاد شده و انتظار می‌رود به زودی قرارداد آن امضا شود. منابع نزدیک به تیلور جانسون اما چندان به این گزارش توجهی نشان ندادند و گفتند او برای نقش باند انتخاب نشده است.

تیلور جانسون که روی جلد رولینگ استون بریتانیا جای گرفته از بحث درباره بازیگری احتمالی خود در نقش باند خودداری کرد و گفت: من فقط می‌توانم درباره چیزهایی که قرار است انجام دهم صحبت کنم. احساس نمی‌کنم نیاز داشته باشم به فکر آینده‌ای برای خودم باشم. احساس می‌کنم هر چیزی که به سمت من بیاید را می‌توانم به نحو احسن انجام دهم.

کد خبر 6063445

دیگر خبرها

  • انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان
  • انتقاد ناصر امانی به شهرداری تهران/ ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی و بدبینی می‌شود
  • دستگیری باند سارقان احشام در بهشهر
  • انعقاد تفاهم‌نامه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین
  • یک ترفند نانویی برای افزایش ظرفیت باتری‌ها
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد حامیان دانشگاه تهران، بنیاد علم و فناوری جمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ 2 بهمن
  • پیرس برازنان هم به آرون تیلور جانسون رای داد/ ویژگی کاریزماتیک
  • تامین هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های عمرانی
  • ترفند نانویی که می‌تواند ظرفیت باتری‌ها را افزایش دهد
  • جنجال در آرژانتین؛ خانواده آنخل دی ماریا تهدید به قتل شدند!