Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبد الوهاب پورالحسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان پنج هزارو ۳۲۸ هکتار آبیاری بارانی و یکهزارو ۸۳ هکتار آبیاری قطره ای است.

وی بیان کرد: این میزان آبیاری در مناطق مختلف این شهرستان از جمله امامزاده جعفر، لیشتر، دیل و آرو، دژسلیمان و لیشتر اجرا شد.
پورالحسینی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۱ هزارو ۳۹ هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان زیر پوشش آبیاری تحت فشار رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز کرد: این در حالی است که قبل از سال ۹۲ تنها پنج هزار ۷۱۱ هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان سیستم آبیاری تحت فشار در آن اجرا شده بود.
پورالحسینی  اظهار داشت: براساس قانون ۸۵ درصد از هزینه اجرای طرح های آبیاری نوین از سوی دولت پرداخت می شود و ۱۵ درصد نیز سهم کشاورزان است.
وی ابراز کرد: به هر هکتار زمین زراعی بر اساس نیاز ۶۵ تا ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.
پورالحسینی  تصریح کرد: با استفاده از سیستم آبیاری نوین مصرف آب در هر هکتار حداقل ۵۰ درصد کاهش می یابد.

وی ادامه داد: همچنین در دولت تدبیر و امید بیش از یکهزارو ۸۳ هکتار هکتار باغ در  این شهرستان احداث شد.

پورالحسینی  افزود:هم اکنون سطح باغات این شهرستان ۲ هزارو ۶۸۳ هکتار است در حالی که قبل از دولت تدبیر و امید یکهزارو ۶۰۰ هکتار بوده است.

وی گفت: همچنین در این مدت بیش از پنج هزارو ۳۲۷ هکتار از زمین های دیم این شهرستان آبی شد.

پورالحسینی سطح اراضی دیم این شهرستان را ۱۱ هزارو۳۲۷ هکتار اعلام کرد و گفت: قبل از دولت تدبیر و امید این میزان ۶ هزار هکتار بوده است.

وی ساخت شهرک های گلخانه ای در مناطق ماهور باشت و ناصر آباد در سطح ۴۲ هکتار، ساخت ۳۰ کیلومتر جاده و ۹ دهنه پل بین مزارع و باغات بطول ۲۷ متر، احداث ۱۵ کانال آبیاری کشاورزی بطول ۳۳ هزارو ۲۲۳ متر با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال را از مهمترین اقدامات جهاد کشاورزی این شهرستان در زمینه زیر ساخت های کشاورزی در دولت تدبیر و امید اعلام کرد.

وی ابراز کرد: ۳۵ واحد طیور ۶۰۰ قطعه ای و ۱۶ واحد دامداری سه هزارو ۴۸۰ راسی قبل از سال ۹۲ در این شهرستان وجود داشت.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۷۳ واحد دامپروری صنعتی در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۳۷ واحد دامداری ۶ هزارو ۶۸۰ راسی و ۳۶ واحد طیور ۷۱۵ هزارو ۷۰۰ قطعه ای است.

پورالحسینی ابراز کرد: برای توسعه بخش کشاورزی ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای بخش کشاورزی در این شهرستان امسال در نظر گرفته شده که از این میزان امسال ۶۲۰ میلیارد ریال پرداخت شد.
وی افزایش بهره وری، سهولت آبیاری، امکان آبیاری زمین های شیب دار و جلوگیری از شستشوی بی رویه خاک، صرفه جویی در نیروی کار و پیشگیری از کارهای سخت در روش های سنتی که منجر به بیماری هایی مانند دیسک، کمردرد و درد مفاصل در کشاورزان می شود را از جمله مزایای استفاده از روش های نوین آبیاری ذکر کرد.
بیش از ۳۵ هزار هکتار زمین قابل کشت در مناطق مختلف گچساران وجود دارد.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد و در همسایگی استان خوزستان قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 زمین صرفه جویی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیروی کار قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۹۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: مساحت کل اراضی شهرستان سامان ۴۵هزار و ۴۵۲ هکتار است که از این میزان، ۴۵ پلاک به مساحت ۲۷هزار و۷۰ هکتار شامل رفع تداخلات می‌شود.
حجت الله رئیسی افزود: در ۲۴ جلسه کارگروه رفع تداخلات مجموع ۳۳ پلاک سوادجان، حرمی، چشمه سنگ، چلوان، قریه صادق آباد، چم نار، قوچان، قارقوش، برمه، لره، چم عالی، چم کاکا، کراب، گرکاچی، ایلبگی، لاغدنبه، یالانچی، چم خرم، چم زین، خلیل آباد، محمد آباد، گردکان، دولابی و بنکلو، یاسه چاه، یاشولجه، نیسانیه، چم چنگ، گلستان، فولاد آباد، مزارع صادق آباد، گرایلی، شهری جان و حسین آباد بررسی و برای دریافت مصوبه نهایی به دبیرخانه کمیسیون رفع تداخلات استان ارسال شد.
وی گفت ماهیت حدوده ۵۰ هکتار از اراضی دارای سابقه کشت و احیاء در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ شمسی، از ملی به غیر ملی تغییر و به زارعین و کشاورزان ذینفع واگذار شد به طوری که از کل مساحت اراضی مطرح شده در کارگروه رفع تداخلات شهرستان ۲۲۳۴٫۴۳ هکتار به عنوان اراضی غیرملی (مستثنیات) و ۱۲۶۵۴٫۲۹ هکتار نیز به عنوان اراضی ملی تثبیت شد.
رئیسی گفت: از تعداد کل ۳۳ پلاک مصوب شده، تعداد ۲۰ پلاک هم توسط مدیریت امور اراضی استان در سامانه CMS سازمان امور اراضی کشور برای بهره برداری و اقدام لازم بارگذاری شده است.
وی گفت: پلاک‌های باقی مانده از شهرستان سامان شامل ۱۲ پلاک کهرداش سوادجان، کاهکش، گرمدره، مارکده، شوراب کبیر، موات یاسه چاه، موات پلنگستان، موات هوره، کمربر ایلبگی، کوه شیراز، یالانچی و گاوچر می‌باشند که ۵ پلاک در حال رسیدگی در کارگروه رفع تداخلات شهرستان است و مابقی هم در حال رسیدگی برای طرح کارگروه شهرستانی است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان به رشد صعودی عملکرد در یک سال گذشته اشاره و عنوان کرد: یکی از وظایف اصلی ما تثبیت مالکیت و رفع تداخلات اراضی و صدور اسناد کشاورزی است که شهرستان سامان توانسته نزدیک به ۷۰ درصد از اراضی را رفع تداخل کند و این فعالیت را با کیفیت به اتمام برساند و ۳۰ درصد باقیمانده نیز جز برنامه‌های سال ۱۴۰۳ است.

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • سیلاب به ۵ هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان