Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه حوزه‌های علمیه ــ مدیر گروه علوم حدیث جامعه المصطفی گفت: رشته حدیث و مستشرقان در جامعه المصططفی(ص) راه‌اندازی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحیدر طباطبایی، مدیر گروه علوم حدیث جامعه المصطفی در گفت‌وگو با  ایکنا، گفت: جامعه المصطفی(ص) یکی از مراکز علمی است که عمدتا از طلاب غیرایرانی  والبته طلاب ایرانی در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری ثبت نام و پذیرش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رشته‌های جدید با گرایشات مختلف در این نهاد علمی در علوم و معارف حدیث مانند ادعیه و زیارات، رجال و درایه، فقه الحدیث، نهج‌البلاغه، کافی، صحیح بخاری، منابع ادعیه و زیارات، مزارشناسی و ... راه‌اندازی شده است.

طباطبایی با اشاره به ایجاد گرایش حدیث و مستشرقان در سطح دکتری بیان کرد: سعی شده در این گرایش، مباحث علوم حدیثی و فقه الحدیثی مطرح شود و در ادامه مباحث معارفی حدیث هم اضافه خواهد شد.

وی با بیان  اینکه این رشته فعلا در مرحله دریافت مجوز از سوی وزارت علوم است اظهار کرد: با تایید وزارت علوم، از سال 1399 این رشته به جمع رشته‌های علوم حدیث جامعه المصطفی اضافه خواهد شد.

طباطبایی در مورد ظرفیت لازم از نظر استاد و کتاب و دانشجو ادامه داد: کتبی در این راستا تدوین شده و وجود دارد همچنین از وجود استادانی که در این زمینه تحقیقات خوبی داشته‌اند بهره می‌بریم البته در مقطع دکتری دانشجو خواهیم پذیرفت و پیش‌بینی ما استقبال دانشجویان از این رشته است.

وی افزود: استادان زیادی در سال‌های اخیر در حوزه حدیث و مستشرقان در حال فعالیت هستند  و ظرفیت علمی برای این کار وجود دارد؛ همچنین جامعه المصطفی ظرفیت بی بدیلی در بحث آشنایی با زبان مستشرقان را دارد و امکان سوق دادن طلاب المصطفی به آشنایی با اندیشه مستشرقان هم زبانشان وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن المصطفی طباطبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۹۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروزه تشخیص طبی پیش شرط خدمات درمانی است

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن پیام بهرام عین اللهی، به مناسبت روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی، آمده است: از آن هنگام که طبیب نام آور ایرانی و مؤلف گرانقدر "ذخیره خوارزمشاهی"، نخستین کتاب جامع پزشکی به زبان شیرین فارسی که جزئیات تازه ای از "نحوه آزمایش روی نمونه‌های انسانی" را به دنیای دانش آن روز عرضه کرد، حدود هزار سال سپری شده است؛ در طول این راه طولانی و دشوار که مشعلداران آن، استادان دانشمند علوم آزمایشگاهی و رهروان آن، متخصصان و کارشناسان و دانش پژوهان خستگی ناپذیر این رشته بوده اند، در هر روزگار افتخاراتی ارزشمند در خدمت به مردم و بویژه دردمندان و بیماران جامعه، بروز و ظهور یافته تا در زمانه ما به اوج شکوفایی و رشد رسیده است.

امروزه اهمیت "تشخیص طبی" به عنوان پیش شرط خدمات درمانی و نیز اولویت پژوهش‌های آزمایشگاهی به مثابه یکی از درگاه‌های ورود به عرصه پیشرفت‌های دانش و فناوری پزشکی، محل اتفاق نظر دنیای علم است و درخشش دستاوردهای فعالان این عرصه در ایران عزیز، پیوسته نگاه جهانیان را به خود معطوف کرده است.

وزارت بهداشت، همواره یافته‌ها و محصولات علمی و فناوری دست اندرکاران علوم آزمایشگاهی را قدر نهاده و از آنها در راه سیاستگذاری‌های کلان نگر خود در حوزه‌های پیشگیری و درمان بهره‌های وافر برده است.

اینجانب فرارسیدن سی ام فروردین، زادروز حکیم اسماعیل جرجانی، پدر دانش آزمایشگاهی ایران را که بحق روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی نامیده شده، به جامعه آزمایشگاهیان کشور تبریک و تهنیت گفته و توفیق روزافزون همه فعالان این عرصه را از درگاه احدیت مسألت می‌نمایم.

کد خبر 6080944 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • بررسی ادامه تحصیل از کارشناسی به دکتری علوم آزمایشگاهی در کمیته‌های تخصصی
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • تجمع طلاب و اساتید جامعه المصطفی گرگان در حمایت از عملیات وعده صادق
  • قدردانی طلاب و اساتید جامعه المصطفی گرگان از اقدام نیرو‌های مسلح در انجام عملیات وعده صادق
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • امروزه تشخیص طبی پیش شرط خدمات درمانی است
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • رویداد بین المللی نوروتاک
  • دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد