Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@23:31:12 GMT

بررسی طرح بازآفرینی شهری در ایذه

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۰۰۰۰

بررسی طرح بازآفرینی شهری در ایذه

مجتبی محمدی مسئول واحد زیباسازی شهرداری ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در خصوص طرح بازآفرینی شهری در این شهرستان گفت: نشست مشترک و توجیهی با حضور کلیه سازمان‌ها، نهاد‌ها و ادارات دولتی با موضوع چگونگی اجرای طرح بازآفرینی شهری در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: قرار است با تعامل و همکاری کلیه سازمان‌ها، نهاد‌ها و ادارات دولتی طرح بازآفرینی شهری در محدوده بافت فرسوده با اولویت بندی مناطق و محلات مستعد در شهر ایذه پیاده سازی شد.

محمدی بیان داشت: تخریب و جمع آوری رمپ ایجاد شده در پیاده رو مجتمع پزشکی واقع در بلوار مدرس از سوی گشت اجرائیات و رفع تخلفات ساختمانی شهرداری و آزاد سازی بخشی از پیاده رو به منظور تسهیل در تردد و رفت و آمد شهروندان مطرح گردید.

ایجاد رمپ‌های غیر مجاز در معابر و پیاده رو‌های شهری در شهر ایذه قابل توجه و رو به افزایش است که این موضوع باعث نارضایتی برخی از شهروندان گردیده است که این مسئله میطلبد واحد شهرسازی شهرداری ایذه ضمن شناسایی و رفع این نوع تخلفات در معابر و پیاده رو‌ها، از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهر که تجاوز به حقوق شهروندان می‌باشد جلوگیری بعمل آورد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری بازآفرینی شهری شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۰۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم نامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بهسازی و نوسازی بافت تاریخی بیرجند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، تفاهم نامه ی اجرایی‌کردن برنامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محلات هدف و برنامه‌های احیاء، بهسازی و نوسازی شهری سکونتگاه‌های غیررسمی بافت‌های فرسوده، تاریخی و راه‌اندازی خانه گفتمان شهر بیرجند، فی مابین دانشگاه بیرجند، اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بیرجند، شهرداری بیرجند، شرکت عمران و مسکن‌سازان خراسان جنوبی و شرکت بازآفرینی شهری ایران به صورت پنجگانه منعقد شد.


این تفاهم‌نامه برای همکاری مشترک و استفاده بهینه از پتانسیل‌های موجود و ظرفیت‌های علمی - پژوهشی، اجرایی و مدیریتی در زمینه اجرای برنامه‌های بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محلات هدف، برنامه‌های احیاء، بهسازی و نوسازی شهری سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت‌های فرسوده، تاریخی و ایجاد بستر‌های گفتگو از زمینه معماری، شهرسازی، جغرافیای شهری، بررسی تاریخچه شهر بیرجند، برنامه‌ریزی در جهت معرفی پتانسیل‌ها و نقاط قوت شهر و... با رعایت قوانین و مقررات مربوط منعقد شد.


درج موضوعات پژوهشی و مطالعاتی در فهرست برنامه‌های دانشگاه بیرجند، انجام مطالعات توسعه‌ای و پژوهش‌های کاربردی موردنیاز شرکت بازآفرینی توسط دانشگاه بیرجند، تبادل نظر و بررسی امکان اجرای پژوهش‌های کاربردی پیرامون موضوع بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، محدوده تاریخی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی، بخشی از زمینه‌های همکاری بین شرکت بازآفرینی شهری – دانشگاه - شهرداری بیرجند و اداره میراث‌فرهنگی شهرستان و شرکت عمران و مسکن‌سازان خراسان جنوبی است.


همچنین همکاری در زمینه برنامه‌ریزی محتوایی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی موردنیاز شرکت بازآفرینی و نیز برگزاری کارگاه‌های تخصصی، همایش‌ها، سمینار‌ها و مسابقات تخصصی و مشارکت دانشگاه بیرجند در تولید، ترجمه و انتشار کتاب‌های تخصصی در حوزه‌های مرتبط بخش دیگری از زمینه‌های همکاری است.


راه‌اندازی دبیرخانه دائمی این مجموعه توسط شهرداری انجام می‌شود.


مدت این تفاهم‌نامه از تاریخ امضاء ۲ سال است که تمدید، ادامه فعالیت، بازنگری، اصلاح و یا تغییرات اساسی در مفاد این تفاهم‌نامه با توافق نمایندگان طرفین امکان‌پذیر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • شورایاران خدمات شهری را به اطلاع شهروندان برسانند
  • انعقاد تفاهم نامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بهسازی و نوسازی بافت تاریخی بیرجند
  • برگزاری اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهری لرستان
  • خشم مردم فرانسه از وضع قوانین تردد در زمان برگزاری المپیک
  • برای پروژه قطار شهری مشهد پیوست زیارت تهیه شود
  • تأکید استاندار لرستان بر تسریع در اجرای طرح ملی مسکن
  • اجرای ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ ​
  • نوسازی ۲۰۰ هزار واحد فرسوده در کشور تا پایان سال با مشارکت‌های مردمی
  • اجرای عملیات بهسازی پیاده رو‌ها و جداول منطقه عین دو اهواز
  • ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ اجرا می‌شود