Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: از ۷۰۰۰ واحد باقیمانده مسکن مهر شمال استان کرمان، بخشی پرونده قضائی دارند که در حال رسیدگی است.

"علی حاجی زاده" امروز دوشنبه ۳۰ دیماه در جلسه شورای مسکن استان کرمان اظهار کرد: در شمال استان بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر به طور رسمی افتتاح و تحویل متقاضیان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی زاده با بیان اینکه در سال های گذشته تا امروز و در آخرین سفر ریاست جمهوری بود که ۱۰۱۰ واحد مسکن مورد بهره برداری قرار گرفت تصریح کرد: از ۷۰۰۰ واحد باقیمانده مسکن مهر شمال استان کرمان، بخشی پرونده قضائی دارند که در حال رسیدگی است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان بیان کرد: ۱۰۰۰ واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در شمال استان داریم که با توجه به شیوه نامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی تعیین تکلیف در حال انجام و شش پروژه است که فرآیند واگذاری آنها در دست اقدام است.

حاجی زاده با بیان اینکه ۱۹۰۰ واحد مسکن مهر باقی مانده که تا پایان سال باید تعیین تکلیف شوند تا اختتامیه مسکن مهر را شاهد باشیم افزود: در شمال استان ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکن مهر را در قالب ۳۰ پروژه به صورت تفاهمنامه سه جانبه داشته ایم که در حال حاضر پنج پروژه غیرفعال است.

وی با اشاره به افزایش قیمت ها و مابه التفاوت پرداختی افزود: در تبصره ۸ قانون بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل بخش های مختلف مسکن مهر در نظر گرفته شده و ماده چهار این آیین نامه اجاز می دهد از محل فروش عرصه مسکن مهر استان، منابع را به سمت تکمیل واحدها ببریم که این موضوع را پیگیری می کنیم.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مصوب شد مابه التفاوت نرخ قبلی و کارشناسی، از محل تسهیلات بانکی و فروش اراضی مسکن مهر انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسكن مهر اداره راه و شهرسازي اخبار اقتصادی کرمان استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۰۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت بازار مسکن در سال جاری چگونه خواهد بود؟

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتحادیه صنف مشاورین معاملات املاک مشهد گفت: دولت و بخش خصوصی باید فاصله بین عرضه و تقاضا را کم کنند تا شاید تحولی در بازار مسکن اتفاق بیفتد و در سال جاری رکود بر بازار مسکن حاکم نباشد.

حسین رستمی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت بازار مسکن ابراز عقیده کرد: در سال جاری با توجه به مؤلفه نرخ تورم و اختلافی که در خصوص ارز وجود دارد، احتمالا رکود سنگینی بر بازار مسکن حاکم خواهد شد، مگر این که مؤلفه‌های مختلفی از جمله ارزهای خارجی و نقدینگی در بازار کنترل شود.

وی بیان کرد: در زمینه تولید مسکن، دولت و بخش خصوصی باید فاصله بین عرضه و تقاضا را کم کنند تا شاید تحولی در بازار مسکن اتفاق بیفتد و در سال جاری رکود بر بازار مسکن حاکم نباشد؛ اما اگر این روند ادامه پیدا کند قطعا شاهد رکود خواهیم بود و با توجه به افزایش قیمت مصالح و عوامل مختلفی که در حوزه مسکن دخیل هستند، احتمالا افزایش قیمت نیز خواهیم داشت.

رستمی در خصوص سامانه خودنویس عنوان کرد: این سامانه دردسرهایی را برای واحدهای صنفی ما ایجاد کرده، بازار مسکن نیز بازاری نیست که مشتری به واحد صنفی مراجعه نکند و در کافی‌نت قرارداد بنویسند. این یک معضل است؛ زیرا واحد صنفی هزینه‌هایی را متقبل می‌شود که سرسام‌آور شده و درآمدی هم وجود ندارد، در نتیجه چالش‌های زیادی را ایجاد می‌کند.

رئیس اتحادیه صنف مشاورین معاملات املاک مشهد افزود: علاوه بر این شاهد پرونده‌های قضایی خواهیم بود که تعدد آن در دستگاه قضا بیشتر خواهد شد. علت این موضوع این است که بسیاری از طرفین قرارداد به مواد حقوقی آگاه نیستند، بنابراین سرمایه‌هایی از مشتریان از دست خواهد رفت؛ زیرا هیچ نظارتی هنگام عقد قرارداد وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته رکود بر بازار مسکن حاکم بود و رونقی وجود نداشت، تصریح کرد: این مسائل باعث شد که حدود ۲۵۰ واحد صنفی ما جمع‌آوری شوند. اگر این روند ادامه‌دار باشد، سامانه خودنویس نیز به این مجموعه اضافه شود و واحد صنفی درآمدی برای هزینه‌های خود نداشته باشد، قطعا واحدهای صنفی از گردونه خارج خواهند شد. هر کدام از واحدهای صنفی که تعطیل کنند، تعدادی فرد بیکار به جامعه اضافه می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شعارهای مسکنی در حد شعار باقی ماند/ نسخه‌ چینی درد مسکن ایران را دوا می‌کند؟
  • آمریکا: عملیات نظامی محدود در رفح می‌تواند رهبران باقی‌مانده حماس را از بین ببرد
  • وضعیت بازار مسکن در سال جاری چگونه خواهد بود؟
  • ترافیکی که از دهه 40 باقی است ( دو عکس از جاده چالوس در فاصله 60 سال)
  • آثار برگزیده اولین جشنواره ملی راوی خورشید اعلام شد
  • تملکات پروژه قبرستان نو قم به ۸۲ مغازه رسید / ضرب‌الاجل تا پایان فروردین برای مالکان
  • رتبه دوم قم در طرح نهضت ملی مسکن 
  • شتاب ساخت مسکن ملی در استان همدان
  • هفت برنامه برای کمک به مستاجران
  • انگلیس، چین را به حملات سایبری متهم کرد