Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به کم‌مهری شهرداری‌های گیلان نسبت به مصوبه نیم درصد کتابخانه‌ها، گفت: امروزه کتابخانه‌های عمومی به یک فضای فرهنگی تبدیل شده‌اند و می‌توانند به حوزه مدیریت شهری کمک کنند.

پریسا کرمی امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ماسال که در فرمانداری برگزار شد، با اشاره به غفلت و کم‌مهری شهرداری‌های گیلان نسبت به مصوبه نیم درصد کتابخانه‌ها، اظهار کرد: با همکاری شهرداری‌ها می‌توانیم اقدام به مناسب‌سازی و شاداب‌سازی فضای کتابخانه‌ای کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نصب تابلوی راهنمای کتابخانه‌ها، احداث المان کتاب و کتابخوانی و رنگ‌آمیزی، تعمیرات و محوطه‌سازی کتابخانه را از دیگر خدمات شهرداری برای ترویج فرهنگ مطالعه دانست و افزود: هدف نهاد کتابخانه‌های عمومی ارتقای سطح دانش و آگاهی مخاطبان است و لذا فعالیت‌های شهرداری‌ها راهگشای این مهم است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان در کتابخانه‌ها اعم از سواد رسانه‌ای، سواد مالی و حقوق شهروندی، اضافه کرد:‌ جامعه آگاه عاری از آفات و آسیب‌های اجتماعی است و به آینده امید دارد.

کرمی از شهرداری‌ها خواست فضای کتابخانه‌ای درخور شان مخاطبان فراهم کنند و گفت: امروزه کتابخانه‌های عمومی به یک فضای فرهنگی تبدیل شده‌اند و می‌توانند به حوزه مدیریت شهری کمک کنند.

وی ماسال را جزو ۱۰ شهرستان برتر استان در شاخص‌های عضو و امانت دانست و ادامه داد: آثار تخریبی بی توجهی به مباحث فرهنگی سریعا قابل مشاهده نیست و سال‌های آینده تبعات آن را می‌بینیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با تاکید بر لزوم ایجاد بخش کودک در فضای کتابخانه‌ای، تصریح کرد:‌ اگر امروز کودک کتابخوان تربیت کنیم، دیگر نگران جامعه کتابخوان فردا نخواهیم بود، زیرا کودک کتابخوان نوآور، خلاق و ایده‌پرداز می‌شود و آینده‌ای زیبا برای خود و جامعه طراحی می‌کند.

کرمی از برگزاری جشنواره اهدای کتاب خبر داد و خاطرنشان کرد: از مسئولان انتظار داریم جزو اولین‌ها در اهدای کتاب به مخاطبان کتابخانه‌ها باشند. همچنین باید از تریبون نماز جمعه برای معرفی کتاب و تبیین آثار و برکات کتابخوانی به ویژه کتب دینی و مذهبی استفاده شود.

وی با بیان اینکه شهرستان ماسال رتبه هشتم استان در شاخص سرانه اعضا را دارد، اظهار کرد:  متناسب نبودن بافت جمعیتی و میزان کتاب موجب شده رتبه ماسال در شاخص امانت چهاردهم باشد لذا امیدواریم در قالب جشنواره اهدای کتاب این شاخص ارتقا پیدا کند و منابع بهتر و بیشتری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان سرانه فضای کتابخانه‌ای در شهرستان ماسال را ۹۸۰ مترمربع دانست و یادآور شد: ماسال رتبه چهارم استان در شاخص فضا را دارد و در اجرای فعالیت‌های فرهنگی جزو ۱۰ شهرستان برتر استان است.

برگزاری نشست کتابخوان مدیران با جدیت دنبال شود

وحید پورحضرت، فرماندار ماسال نیز با تاکید بر لزوم ترویج و بسط فرهنگ کتاب و کتابخوانی، اضافه کرد: توجه اسلام و قرآن به امر کتاب و مطالعه موجب شده این مسئله در کشور با جدیت پیگیری شود.

وی افزایش علم و دانش و آگاهی جامعه را یکی از خروجی‌های ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و تصریح کرد: کتابخوانی به برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی کمک می‌کند و لذا ضرورت دارد ترویج این فرهنگ را از آموزش و پرورش آغاز کنیم.

فرماندار ماسال کتاب و کتابخوانی را بهترین سلاح و ابزار در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان دانست و گفت:‌ سهم نیم درصد کتابخانه‌ها یک مصوبه قانونی است و شهرداری‌ها نباید آن را فراموش کنند.

پورحضرت جشنواره اهدای کتاب را فرصت خوبی برای تقویت منابع کتابخانه‌ای دانست و تاکید کرد:‌ برگزاری نشست‌های کتابخوان مدیران در ماسال با جدیت دنبال می‌شود. همچنین برگزاری نمایشگاه کتاب یکی از مهمترین برنامه‌های کمیته فرهنگی ستاد دهه فجر شهرستان ماسال خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نهاد كتابخانه هاي عمومي نشست کتاب خوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۰۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبیعت زیبای ییلاقی ماسال در گیلان

طبیعت زیبای ییلاقی ماسال در گیلان

دیگر خبرها

  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان
  • سرپرست اداره امور کتابخانه های عمومی گیلان منصوب شد
  • طبیعت زیبای ییلاقی ماسال در گیلان
  • بسیاری از مردم هر سال منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند