Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، شایعات درباره سلب میزبانی از تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و شهرخودرو در لیگ قهرمان آسیا کم کم در حال تبدیل شدن به واقعیت است و خبرهای تایید نشده ای از احتمال لغو میزبای تیم ملی ایران در مسابقات پیش روی مقدماتی جام جهانی دارد.

دفاتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهشهای مجلس در گزارشی راهکارهای حل مسئله «سلب امتیاز میزبانی باشگاه‌های ورزشی ایران» را ارایه کرده که در ادامه متن آن را می‌خوانید:

«کمیته اجرایی مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا تحت نفوذ حاکمیت و سیاست‌های خصمانه برخی از دولتهای منطقه، تصمیماتی را درخصوص سلب امتیاز میزبانی باشگاه‌های فوتبال ایران با ادعای واهی ناامن بودن ایران اتخاذ کرده‌است؛ ایرانی که خود تأمین‌کننده و تضمین‌کننده امنیت کشورهای منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوابق موضوع نشان می‌دهد که پیش از این کشورمان توسط نهادهای ورزشی آسیایی و جهانی با جرائم و محرومیت‌هایی مواجه شده‌است. پیگیری نه چندان جدی حقوق ورزشی کشورمان از سوی مسئولان مربوطه به‌ویژه حق میزبانی باشگاه‌های ایرانی و مواجهه منفعلانه در مقابله با تصمیمات نهادهای مذکور، خسارات و پیامدهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بسیاری به همراه داشته‌است.

نکته دیگر آنکه عدم مدیریت صحیح، مواجهه منفعلانه و پذیرش تصمیم غیرمنطقی کنفدراسیون فوتبال آسیا به معنای قبول وضعیت ناامن کشور توسط نهادهای داخلی می‌باشد که قطعاً این محرومیت می‌تواند تسری آن به دیگر رشته‌های ورزشی و تکرار آن در سالهای آتی را در پی داشته باشد؛ بنابراین، جهت حل مسئله، پایدارسازی امنیت ورزش کشور از گزند چنین تصمیمات سیاسی نهادهای ورزشی بین‌المللی و حفظ منافع ملی کشور، راهکارهایی در دو سطح کوتاه‌مدت و بلندمدت ارائه می‌شود.

الف) راهکاری کوتاه‌مدت
۱. میزبانی و برگزاری مسابقات دوستانه فوتبال باشگاهی فیمابین تیمه‌ای ایرانی با تیم‌ها و باشگاه‌هایی از کشورهای دارای روابط حسنه دیپلماتیک مانند عراق، قطر، روسیه، سوریه و عمان در روزهای پیش رو و پوشش گسترده رسانه‌ای این موضوع.

۲. دعوت رسمی نهادهای ورزشی ایران از ناظران بین‌المللی بیطرف برای بررسی شرایط کشور درخصوص امکان میزبانی مسابقات ورزشی فوتبال.

۳. رایزنی و مکاتبه مستقیم رئیس کمیته ملی المپیک با کنفدراسیون فوتبال آسیا، فیفا و کمیته بین‌المللی المپیک و اشاره به مفاد اساسنامه؛ تأکید بر مغایرت محرومیت مذکور با بند»۷۲» اساسنامه فدراسیون فوتبال آسیا، مغایرت با جنبش المپیک و نیز مهمترین نقش کمیته ملی و بین‌المللی المپیک یعنی «مقابله با استفاده نابه‌جای سیاسی از ورزش و همچنین ترویج صلح». همچنین تأکید بر اینکه بخش مهمی از فوتبال و هواداران آن در آسیا متعلق به ایران است و این ضربه بزرگی به توسعه فوتبال از نظر اجتماعی و اقتصادی و ایجاد صلح است.

۴. اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی و منطقه‌ای سایر رشته‌های ورزشی که در چند وقت اخیر و آینده در کشور برگزار شده و می‌شود. همچنین، اشاره به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و تأمین امنیت شخصیت‌های سیاسی، علمی و فرهنگی کشورهای منطقه و جهان و نیز میزبانی ایران از کاروان‌های ورزشی ۲۵ کشور جهان در مسابقات جام جهانی کشتی در هفته آتی (۳ و ۴ بهمن ماه ـ شیراز)

۵. اشاره به میزبانی مسابقات ورزشی در کشورهایی مانند عربستان سعودی، بحرین و عراق به رغم شرایط ناامن حاکم بر آنها.

۶. ارائه شکایت از کنفدارسیون آسیا به دادگاه CAS وابسته به کمیته بین‌المللی المپیک مبنی بر مداخله برخی دول منطقه در اتخاذ تصمیمات مغایر با گسترش صلح و نوع‌دوستی مقرر در اساسنامه‌های نهادهای ورزشی بین‌المللی.

۷. ارائه تضمین ازسوی نهادهای دولتی ایران مبنی بر امن بودن فضای کشور و قبول برقراری امنیت و تأمین امنیت باشگاه‌های مهمان.

۸. تهدید به عدم شرکت در مسابقات آسیایی صرفاً ازسوی مدیران و ذینفعان باشگاه‌ها و نه مسئولان فدراسیون و کمیته ملی المپیک) اکیداً ضروری است مسئولان وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال از هرگونه اظهارنظر درخصوص عدم شرکت در مسابقات خودداری کنند، در غیر این صورت موضوع مذکور می‌تواند زمینه‌ساز تعلیق فوتبال ملی کشور شود (هرچند تاکنون مسئولان کمیته ملی المپیک و فدراسیون به خطا موضع‌گیری‌هایی دراین‌باره داشته‌اند، لازم است سیاست رسانه‌ای اتخاذ شده دراین‌باره از سوی مسئولان کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال، میانجی‌گری و حل و فصل موضوع فیمابین باشگاه‌های ایرانی و AFC باشد.

۹. راه‌اندازی کمپین‌های مردمی اعتراضی نسبت به تصمیم گرفته شده در بستر فضای مجازی.

۱۰. اظهار مخالفت با تصمیم مذکور از سوی اعضای فعلی و سابق تیم ملی فوتبال ایران و برخی از ورزشکاران دیگر کشورهای دوست که صاحب برند و جایگاه بین‌المللی هستند.

۱۱. رایزنی با اسپانسرهای مسابقات باشگاه‌های آسیایی (تبلیغات و پخش مسابقات مربوط) جهت اعمال فشار بر کنفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به میزان بالای استقبال تماشاگران ایرانی از مسابقات مزبور.

ب) راهکارهای بلندمدت

۱. ایجاد یک شبکه قدرت موازی مانند، کنفدراسیون فوتبال اوراسیا، کنفدراسیون فوتبال کشورهای حاشیه خزر، فلات ایران (حوزه تمدنی ایران) جهت حضور فعال و کنشگرانه مبتنی بر دیپلماسی قوی ورزشی.

۲. فعال‌سازی دیپلماسی سیاسی در سطح وزارت امور خارجه جهت کسب کرسی در کمیته‌ها و هیئت‌های تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز فدراسیون‌های ورزشی در سطح جهانی و آسیا.

۳. ایجاد کمیته مشترک دیپلماسی ورزشی متشکل از وزارت ورزش و جوانان، وزارت امور خارجه، کمیته ملی المپیک، حسب موضوع فدراسیون‌های ورزشی مربوط و استقرار دبیرخانه در وزارت امور خارجه.

۴. حضور شخصیتهای مطرح و بین‌المللی فوتبال کشور در رأس مدیریت فدراسیون فوتبال و حمایت از عضویت آنها در کمیته‌ها و هیئت‌های تصمیم‌گیری AFC و FIFA

۵. عقد قراردادهای خواهرخواندگی فیمابین باشگاه‌های ایرانی و باشگاه‌های کشورهای دارای روابط حسنه و برگزاری اردوهای ورزشی مشترک در ایران.

۶. بسترسازی برای ایجاد کمپ‌ها و آکادمی‌های ورزشی توسط باشگاه‌های خارجی در داخل کشور.

337 / 337 سلب میزبانی استقلال تهران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سلب میزبانی استقلال تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۰۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالک باشگاه تراکتور: سرمربی بعدی هم خارجی است

مالک باشگاه تراکتور از خارجی بودن سرمربی آینده این تیم و جذب ۵_۴ ملی‌پوش در فصل آتی خبر داد.

به گزارش فارس، محمدرضا زنوزی مطلق پیش از تمرین امروز تراکتور در جمع اعضای تیم، اظهار داشت: در دو ماه اخیر درگیر بیماری همسرم بودم و مشکلات و کاستی‌هایی در مجموعه وجود داشت که متأسفانه حضور نداشتم. از تمامی بازیکنان، کادرفنی، سایر اعضای تیم، مدیریت باشگاه، اعضای هیأت مدیره، رسانه و کارکنان باشگاه که در مراسمات همسرم در کنار من و فرزندانم بودند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: برای ابراز همدردی با پیراهن مشکی بازی کردید که اقدام با ارزشی است. به هر حال فوتبال است. یک روز پیروز می‌شویم و روز دیگری نمی‌توانیم نتیجه مطلوب کسب کنیم. فوتبال یک رشته ورزشی متفاوتی بوده و همین غیرقابل پیش‌بینی بودنش باعث شده که طرفداران زیادی داشته باشد.

مالک باشگاه تراکتور ادامه داد: جا دارد از تمامی هواداران محترم و باوفای تراکتور که همگی پای کار آمده و در مراسمات خاکسپاری، شام غریبان، ترحیم و مجلس یادبود در تهران سنگ تمام گذاشتند، تشکر کنم. همین حضور هواداران باعث شد که مراسمات بی‌نظیری برای همسرم برگزار کنیم.

زنوزی خاطرنشان کرد: هواداران در تهران و قزوین نیز تنهایمان نگذاشتند. از مالک، مدیریت و هواداران تیم خوب شمس‌آذر نیز تشکر می‌کنم که استقبال خوبی از تراکتور و هوادارانش داشتند و با بنده اظهار همدردی کرده و در این غم بزرگ، تنهایمان نگذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: از مسئولان استانی و کشوری به ویژه آیت الله آل‌هاشم و مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی، نمایندگان مجلس، خانواده بزرگ بنابی به ویژه شیخ عبدالحمید بنابی، صنایع مستقر در استان و سایر استان‌های کشور، تُجّار، بازاریان، هیئات‌ حسینی، هواداران تیم‌های ورزشی، باشگاه‌های ورزشی، شخصیت‌ها و چهره‌های مطرح ورزشی، اصحاب محترم رسانه، صفحات هواداری که یکدلی آفریدند و ... تقدیر و تشکر می‌کنم. همین حضور، حمایت و همدردی این عزیزان باعث شد مراسم همسرم به صورت بسیار باشکوه و بی‌نظیر برگزار شود. امیدوارم بتوانم برای مردم کشورم و منطقه بیش از این، مثمرثمر واقع شوم. همه جا گفته‌ام سرباز ایران هستم و سرمان را به عنوان یک سرباز بلند نگه می‌داریم.

مالک باشگاه تراکتور با بیان اینکه می‌توانستیم با کسب نتایج خوب در سه بازی اخیر به صدر جدول برسیم، تأکید کرد: یکسری اتفاقات رخ داد که باعث شد نتایج آن طور که می‌خواستیم رقم نخورد. تمام تلاش‌تان را انجام دادید و گاهی با یک اشتباه، برد به مساوی و باخت تبدیل می‌شود. فوتبال همین است. برخی روزها هم خوب بازی نمی‌کنیم، ولی اشتباه رقباء باعث می‌شود که دست پُر از زمین خارج شویم.

 

* هنوز هم شانس قهرمانی داریم

زنوزی با تأکید بر اینکه تراکتور در دیدار با سپاهان استحقاق کسب سه امتیاز را داشت، گفت: متأسفانه موقعیت‌هایمان تبدیل به گل نشد. فوتبال در دنیا یک پدیده عجیب و بی‌نظیری است که این همه جمعیت را به استادیوم می‌کشاند. شیرینی فوتبال همین بوده و شما بهترین بازی را انجام می‌دهید، ولی برنده نمی‌شوید.

وی با اشاره به جایگاه تراکتور در جدول رده‌بندی، مطرح کرد: فاصله‌مان با صدر زیاد شده، ولی بازهم نمی‌توان گفت چه تیمی قهرمان است. ناامید نیستیم و هنوز شانس داریم. خیلی چیزها در فوتبال تاثیرگذار بوده و می‌تواند نتایج را تغییر دهد. 21 امتیاز دست نخورده و جام حذفی باقی مانده و باید با تمام قوا در ادامه مسابقات حاضر شویم.

مالک باشگاه تراکتور یادآور شد: یادم می‌آید گسترش فولاد در زمان حضور در دسته یک، پنج بازی مانده به پایان رقابت‌ها، حدود هشت امتیاز از تیم صدرنشین عقب بود. همه اعضای تیم هم قسم شده و در پنج بازی متوالی پیروز شدیم. سرانجام با تفاضل گل کمتر از صعود به لیگ‌برتر بازماندیم؛ البته دو امتیاز از دیدار با نساجی مازندران طلب داشتیم که رئیس هیأت فوتبال استان مازندران، مسئول لیگ یک بود و مانع کسب دو امتیازمان شد که در نهایت شایستگی‌های خودمان را نشان دادیم.

 

* سرمربی خوب خارجی انتخاب خواهیم کرد

زنوزی با بیان اینکه تلاش‌مان را برای کسب ۲۱ امتیاز باقی مانده انجام می‌دهیم، بیان کرد: فقط کار خودمان را انجام داده و به نتایج سایر تیم‌ها اهمیت ندهیم. بازیکنان بزرگی داریم و فوتبال خوبی بازی می‌کنیم و هر مربی و کارشناسی می‌گوید، تراکتور دو تیم همسطح دارد. گاهاً به دلیل وجود بازیکنان همسطح در یک پست، مربی در انتخاب ترکیب اولیه تیمش دچار مشکل می‌شود.

وی اضافه کرد: نمی‌توان از پاکو خمز ایراد گرفت. او هم در انتخاب بازیکنان از بین دو بازیکن همسطح در یک پست، سردرگم بود. به همین دلیل نتوانستیم ترکیب اصلی تیم را پیدا کنیم. نمی‌توان برای مربی هم ایراد گرفت؛ چرا که می‌خواست به همه بازی برسد و آماده باشند. یکی از اساسی‌ترین مشکلات امسال همین بود و در این سه دیدار به همین دلیل با مشکل مواجه شدیم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تکذیب ادعای باشگاه تراکتور توسط پیکانی‌ها: بلیت بازی رایگان نیست پیشنهاد ادینهو به تراکتور عجیب شد!؟

دیگر خبرها

  • چالش دنباله‌دار تعطیلی پنجشنبه یا شنبه | مرکز پژوهش‌ ها: فعلا دست نگه دارید
  • بابلسر، میزبان مسابقات کبدی نظامیان جهان
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۳۱ فروردین
  • مسابقات کاراته در بالاترین سطح و کیفیت در همدان برگزار شد
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۳۰ فروردین
  • مالک باشگاه تراکتور: سرمربی بعدی هم خارجی است
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • کیفیت میزبانی همدان در تاریخ کاراته کشور بی‌سابقه است
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها