Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان از مرمت واحیای تأسیسات آبی و خاکی جنوب استان پس از فروکش سیلاب به عنوان اولویت بخش کشاورزی نام برد. ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

غلام حیدر زورقی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در زاهدان، براساس آخرین برآورد‌های کارشناسان بارش اخیر باران در حوزه کشاورزی جنوب استان سیستان و بلوچستان 746 میلیارد تومان خسارات برجای گذاشته که بیشترین آن در بخش اراضی کشاورزی بوده که 211 میلیارد تومان خسارت را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: سیل اخیر به 25 هزار و 645 هکتار از اراضی زراعی، هزار و 468 حلقه چاه و چاهک، 162 باب استخر، 6 واحد مرغداری، 540 رشته قنات، 620 کلونی زنبور عسل و ... خسارت زده است.

وی با بیان اینکه مرمت و بازسازی تأسیسات آب وخاک در اولویت برنامه‌های سازمان جهادکشاورزی استان قرار دارد افزود: در حال حاضر برای بازسازی مناطق کشاورزی خسارت دیده ناشی از سیل تأمین سیمان، لوله و ادوات مورد نیاز در دست اقدام است.

خسارت 640 میلیارد تومانی سیل اخیر به بخش کشاورزیسیل‌زدگان  پلدختری در کنار مردم سیستان و بلوچستان؛ پایگاه‌های هلال احمر برپا شدارسال اقلام جمع آوری شده برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان از ارومیه به روایت تصویر

وی از استفاده توان گروه‌های جهادی به منظور لایروبی وبازسازی منابع آبی خبر داد و عنوان کرد: از کشاورزان خسارت دیده ثبت نام نشده درخواست داریم با ارائه نوع خسارت و میزان آن به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: در حال حاضر در زمینه تأمین خوراک دام دامداران سیل‌زده هیچ مشکلی وجود ندارد و علاوه بر تامین و توزیع 555 تن نهاده دامی رایگان، 500 تن کنسانتره دامی توسط کارخانجات تولید کننده خوراک دام بخش خصوصی آماده حمل به مناطق سیل زده جنوب استان است.

انتهای پیام/394/ش

R7843/P/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۰۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۹۰۰ هزار تن هندوانه خارج از فصل در سیستان و بلوچستان تولید شد

عباس اشکانی گفت: در سال زراعی جاری ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به کشت هندوانه اختصاص یافته که برابر میزان سطح تعریف شده در الگوی کشت است.

وی با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان کشت هندوانه خارج از فصل و هندوانه بهاره مرسوم است، افزود: عمده مناطق کشت هندوانه خارج از فصل در شهرستان‌های زرآباد، کنارک، چابهار، دشتیاری، نیکشهر، راسک، دلگان بمپور و ایرانشهر است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: برداشت هندوانه خارج از فصل از شب یلدا در نیکشهر آغاز تا سوم اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد و برداشت هندوانه بهاره از اواخر اردیبهشت ماه در مناطق مرکز و شمال استان شروع و تا دهه اول تیر ماه پایان می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
  • ۲۰۲ تیربرق در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب دچار خسارت شد
  • بیشترین خسارت سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان
  • خسارت بیش از ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کنارک
  • خسارت ۵ هزار میلیاردی به بخش کشاورزی کنارک براثر بارندگی دو روز اخیر
  • خسارت ۱۸۰۰ میلیاردی سیل در جنوب سیستان و بلوچستان
  • خسارت بارندگی شدید به زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۹۰۰ هزار تن هندوانه خارج از فصل در سیستان و بلوچستان تولید شد
  • خسارت بارش تگرگ و سرمازدگی به باغات خلیل آباد