Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@09:30:45 GMT

رکود در بازار گوشت گوسفندی حاکم است

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۰۶۵۴

 علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه بازار گوشت در رکود به سر می‌برد، اظهار کرد: هم‌اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۷۹ تا ۸۲ هزار تومان به مغازه‌دار و با احتساب ۱۰ درصد سود معادل ۸۹ تا ۹۰ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

اخبار اقتصادی- او افزود: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش‌بینی می‌شود که اگر مشکل خاصی در بحث قاچاق رخ ندهد، ثبات قیمت تا ایام پایانی سال در بازار ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملکی درباره آخرین وضعیت قاچاق دام گفت: تاکنون گزارشی در این خصوص اعلام نشده و هم‌اکنون عرضه دام در میادین مناسب است.

تعطیلی دامداری‌ها بهانه‌ای برای دریافت صدور مجوز دام

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام به بازار وجود ندارد، بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو دام زنده در میادین تهران ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان است که نسبت به شهرستان به سبب هزینه‌های حمل‌ونقل کمی بالاتر است.

او ادامه داد: اگر مسئولان بنا به هر دلیلی با صادرات دام زنده موافقت کنند به محض لغو ممنوعیت، شاهد کمبود عرضه و تلاطم قیمت در بازار خواهیم بود، چرا که دامداران با آزادسازی صادرات به سبب فروش دام با نرخ دلار در خارج از مرز‌ها تمایلی به عرضه در بازار داخل ندارند.

 این مقام مسئول در پایان، تعطیلی دامداری‌ها را بهانه‌ای به منظور دریافت مجوز صادرات برشمرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی قیمت، دامداران در مضیقه نیستند و تنها سودجویان و عوامل واسطه با بیان اظهاراتی مبنی بر انباشت دام به دنبال صادرات هستند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بازار گوشت قاچاق دام صادرات رکود گوشت گوسفندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۰۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم خبر داد و گفت: «واردات روزانه گوشت گرم به ۶۰۰ تن افزایش می‌یابد.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به گفته او، بنابر سیاست تنظیم بازار مبنی بر افزایش واردات، جمعیت دام رشد زیادی داشته است که واردات و توزیع مناسب منجر به اشباع بازار شده است.

پوریان ادامه داد: با توجه به مازاد دام روی دست دامدار، صادرات دام در راستای تنظیم بازار باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام افزود: بنابر اعلام سازمان دامپزشکی جمعیت دام سبک بیش از ۷۱ میلیون راش و دام سنگین ۷.۵ میلیون راس است که امسال ۱۸ میلیون دام سبک آماده کشتار است.

او از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم خبر داد و گفت: بنابر سیاست تنظیم بازار، واردات گوشت به ۶۰۰ تن در روز می‌رسد.

پوریان متوسط قیمت هرکیلو دام در کشور را ۲۱۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو لاشه ۳۷۰ تا ۳۷۵ هزارتومان است.

دیگر خبرها

  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۷۰ درصد ذائقه یزدی‌ها گوشت گوسفندی است
  • تولید سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز در استان
  • قیمت گوشت قرمز امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳