Web Analytics Made Easy - Statcounter

داور بین‌المللی فوتبال ایران گفت: برخی از افراد با روان داوران بازی می‌کنند تا بتوانند به اهداف خود برسند. ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ ورزشی فوتبال ایران نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، رضا کرمانشاهی درباره کلاس دانش‌افزایی داوران و انتقادات از داوران در نیم‌فصل اول اظهار داشت: اولاً خسته نباشید می‌گویم به شما و بعد هم بگویم که شما (خبرنگاران) کارهایی می‌کنید که روی روان داوران هستید! اول یک تشکر کردم بعد یک انتقاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوری بحث تخصصی است که نیاز به تخصص دارد و کسی که این کار را می‌کند باید یک پشتوانه قوی روانی داشته باشد، چون ابزارهای فشار در جامعه ما زیاد است، برخی سایت‌ها و برخی از دلال‌ها گاهی فشاری می‌گذارند تا به اهداف خود برسند.

وی افزود: ما به حسن‌زاده (رئیس کمیته انضباطی) هم گفتیم و هوشیارش کردیم. چند سایت هستند که به مسائل داوری دامن می‌زنند و اهداف خاصی را دنبال می کنند تا به هدف خود برسند. به حدی با روان طرف بازی می‌کنند که به اهداف خود برسند.

داور کشورمان در پاسخ به این پرسش که آیا خود او هم چنین تجربه‌ای دارد یا خیر؟ گفت: هر داوری که در سطح بالا قضاوت کند این تجربه را دارد. با ابزارهای گوناگون با روان داوران بازی می‌کنند. شماره تلفن را در کانون هواداران قرار می‌دهند و با روان داوران بازی  می‌کنند. بارها تهدید می‌کنند و الآن هم در فضای مجازی و با کارهایی که خودشان بلد هستند این کارها را انجام می‌دهند.

«چند درصد این اتفاقات به اشتباهات داوری بازمی‌گردد؟ به طور مثال محمد حسین زاهدی‌فرد در دیدار سپاهان و استقلال یک خطای هند واضح را اعلام نکرد و همین موضوع باعث حرف و حدیث‌های زیادی شد». کرمانشاهی در واکنش به طرح این موضوع عنوان کرد: نمی‌توانم همکار خودم را نقد و بررسی کنم، ولی مشکلی که برای خودم رخ داده را می‌گویم. بالاخره ما هم انسان هستیم، تلفن وسیله شخصی است، هر کسی بگوید نگاه نمی‌کنم دورغ می‌گوید، بالاخره آدم یک پیام را نمی‌بیند، اما وقتی تهدید می‌کنند بقیه پیام‌ها را می‌خواند! تهدید می‌کنند و به سایت‌ها می‌دهند تا بزنند! چرا یک سایت می‌گوید دو سال پیش این داور فلان صحنه را به ضرر فلان تیم گرفته است؟ صد درصد اهدافی پشت این کار است، ما که بچه نیستیم. چطور می‌شود شش، هفت رسانه پشت هم یک داور را می‌کوبند. شما یک نمونه را گفتید، شاید زاهدی‌فرد در آن صحنه تمرکز نداشته اشت.

وی درباره موضوع میزبانی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا و ادعای سایت عربستانی مبنی بر اینکه داوران از حضور در این امتناع کرده‌اند،‌ گفت: متاسفانه من هم این موضوع را شنیدم، اما با صحبت‌هایی که با رفعتی کردم امکان دارد چنین اتفاقی افتاده باشد. داوران چنین حقی ندارند که درباره میزبانی صحبت کنند، همانطور که ما نمی‌توانیم بگوییم فلان شهر نمی‌رویم. رسانه‌های عربستانی با غرض‌ورزی این مطالب را منتشر می کنند.

داور کشورمان درباره آمادگی‌اش برای قضاوت در لیگ برتر و کم کردنش وزنش گفت: با مشکلی که برای من پیش آمد اول فصل تصمیم گرفتم تا مقداری وزنم را کم کنم. با خودم فکر کردم اگر بخواهم چند سال دیگر هم قضاوت کنم باید وزنم را کم کنم، الان هم حدود 10-12 کیلو وزن کم کرده‌ام.

شکوری: تاج از اعضای هیئت رئیسه AFC خواست که همراه ایران باشند/ سلب میزبانی یک تصمیم سیاسی است نه ورزشی

انتهای پیام/

R7869/P/S3,27/CT11 واژه های کاربردی مرتبط داوران فوتبال ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: داوران فوتبال ایران داوران فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۰۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی داوران هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال

داوران هفته بیست و چهارم لیگ برتر فصل جاری فوتبال کشور مشخص شدند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسامی داوران هفته بیست و چهارم لیگ برتر فصل جاری ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اعلام کرد که به شرح زیر است:

پنجشنبه ۳۰ فروردین

* پیکان تهران-هوادار تهران

داور: فرزاد منصوری کمک ها: حمیدرضا افشون، آبتین زاهدی و مهرداد خسروی؛ ناظر: حاتم بک پور

* گل‌گهر سیرجان-استقلال خوزستان

داور: محمدرضا تارخ؛ کمک ها: نجف پناهی، سعید زیبا و مسعود حقیقی؛ ناظر: یدالله جهانبازی

* صنعت نفت آبادان-پرسپولیس

داور: علی اصغر مومنی؛ کمک ها: محمد عطایی، دانیال باشنده و میثم حیدری؛ ناظر: مسعود مرادی

جمعه ۳۱ فروردین

* نساجی مازندران-تراکتور

داور: علی صفایی؛ کمک ها: محمدعلی پورمتقی، صالح عرب آبادی و علی بای؛ ناظر: محمدرضا فلاح

* استقلال تهران-شمس آذر قزوین

داور: وحید کاظمی؛ کمک ها: فرهاد مروجی، فرهاد فرهادپور و عبدالنبی پورخلف؛ ناظر: حسن کامرانی فر

* فولاد خوزستان-مس رفسنجان

داور: امیر ایار؛ کمک ها: علی اکبر نوری، اسماعیل احمدی و یعقوب آشوری؛ ناظر: ابوطالب طاهریان

یکشنبه دوم اردیبهشت

* ذوب آهن اصفهان-آلومینیوم اراک

داور: سعید رحیمی مقدم؛ کمک ها: حسن انتظاری، امید افخمی و شاهین یزدانی؛ ناظر: حیدر شکور

* ملوان بندر انزلی- سپاهان اصفهان

داور: مرتضی منصوریان؛ کمک ها: حسن ظهیری، محسن سلطانی و فرهاد امینی؛ ناظر: فریدون اصفهانیان

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران
  • توهین دیاز به داوران زن: توانایی داوری ندارند!
  • لیست داوران جام حذفی انگلیس؛ مایکل اولیور داور دیدار منچسترسیتی - چلسی
  • مسعود مرادی: شخصیت داوران را تخریب نکنید
  • اتفاق غیرمنتظره در دربی اصفهان
  • چرا پاداش جام جهانی داوران ایرانی پرداخت نشد؟
  • اعلام داور بازی نساجی با تراکتور
  • اسامی داوران هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر
  • اسامی داوران هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال
  • اسامی داوران هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال | داور جوان برای بازی پرسپولیس