Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردوان قاسمی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد ورزشکار با تلاش و زحمات مربیان فعال و دارای کارت مربیگری زیرنظر کمیته‌ های مختلف این رشته ورزشی تمرین کرده و خود را برای مسابقات مختلف آماده می کنند.

وی با بیان اینکه استان خوزستان از لحاظ پرورش قهرمانان ورزشی و مدال آور دارای ورزشکاران توانمندی است گفت: ورزشکاران رشته بدنسازی و پرورش اندام خوزستان تاکنون بارها به اردوهای تیم ملی دعوت شده و موفق به کسب عناوین رنگارنگی در مسابقات بین‌المللی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قاسمی با اشاره به اینکه رشته بدنسازی و پرورش اندام در میان جوانان و نوجوانان خوزستانی از محبوبیت بالایی برخوردار است گفت: امیدواریم با حمایت بیشتر مسؤولان استان بتوانیم امکانات مورد نیاز این رشته را تامین و زمینه افتخارآفرینی هرچه بیشتر ورزشکاران را فراهم کنیم.

وی در ادامه به برگزاری مسابقات پرس سینه با لوازم و بدون لوازم قهرمانی کشور در روزهای ۲۹ دی ماه تا چهارم بهمن ماه اشاره کرد و گفت: این رقابت ها در رده های سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان به میزبانی اهواز در حال برگزاری است.

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام خوزستان گفت: این پیکارها در اوزان ۵۲، ۵۶، ۶۰، ۶۷.۵، ۷۵، ۸۲.۵، ۹۰، ۱۰۰، ۱۱۰، منفی ۱۲۵، منفی ۱۴۰ و مثبت ۱۴۰ کیلوگرم و طبق قوانین فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و کمیته پاورلیفتینگ و پرس سینه برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره از مسابقات، رده سنی پیشکسوتان در ۴ مستر متولدین سال ۱۳۲۹ تا ۱۳۳۸، ۳۹ تا ۴۸، ۴۹ تا ۵۸ و بالای ۷۰ سال سن صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اهواز ورزشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اهواز ورزشی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اهواز ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۰۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادمانی خوزستانی ها در میلاد امام حسن مجتبی (ع) و برپایی گرگیعان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، به مناسبت میلاد با سعادت کریم آل الله، سبط اکبر، حضرت امام حسن مجتبی (ع) مردم خوزستان با برگزاری مراسم قرائت دعای توسّل، سخنرانی و مولودی خوانی، اجرای سرود و برپایی سفره های کریمانه ولادت امام حسن مجتبی (ع) را گرامی داشتند.

همچنین در شب ولادت امام حسن (ع) که همزمان با نیمه رمضان است خوزستانی ها مراسم جشن گرگیعان برگزار می کنند که در آن کودکان همراه با خواندن شعر، به در خانه‌های مردم می‌روند و شیرینی و عیدی می‌گیرند.

گرگیعان نام یک آیین سنتی رایج بین عرب‌های خوزستان است که به عنوان میراث معنوی مردم عرب ایران به ثبت ملی رسیده است. 

این آیین در نیمه ماه رمضان دربرخی از مناطق اهواز توسط کودکان اجرا می‌شود.

ریشه این رسم برمی‌گردد به زمان پیامبر اسلام (ص) که به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع)، در این روز جشن و سرور به پا شد.

 این آیین سنتی میان عرب‌های خوزستان، هرمزگان، کیش، بوشهر و کویت، عراق، بحرین، امارات و شرق عربستان برگزار می‌شود.

حسن بن علی نخستین فرزند امام علی (ع) و فاطمه زهرا (س) و نخستین نوه پیامبر (ص) است و براساس روایت‌ها و مستندات موجود، ۷ سال از عمر خود را با پیامبر (ص) همراه بود و در بیعت رضوان و ماجرای مباهله با مسیحیان نجران حضور داشت.

گفته می‌شود امام حسن مجتبی (ع) ۲ بار همه دارایی‌اش را در راه خدا بخشید و ۳ بار نیمی از اموالش را به نیازمندان داد، به سبب همین بخشندگی‌ها، ایشان را «کریم اهل بیت» خوانده‌اند.


دیگر خبرها

  • خیران خوزستانی در خط مقدم خدمت به محرومان قرار دارند
  • ورزشکاران مازندرانی ۸ سهیمه المپیک پاریس را کسب کردند
  • ۸ ورزشکار مازندران سهمیه المپیک پاریس را کسب کردند
  • فوتسال گناباد  نیازمند حمایت بیشتر است
  • دعوت ورزشکار همدانی به اردوی تیم ملی ترامپولین 
  • اشک و لبخند دختران ورزشکار خوزستانی در سالی که گذشت
  • سطح ووشو ایران در مجامع بین‌المللی مطلوب است
  • حضور ۱۷ ورزشکار و مربی آذربایجان شرقی در اردوی تیم‌های ملی
  • ورزشکار پارالمپیکی خوزستان در اردوی تیم‌ملی تیراندازی با کمان
  • شادمانی خوزستانی ها در میلاد امام حسن مجتبی (ع) و برپایی گرگیعان