Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از تحویل ۲۵۴ میلیون مترمکعب گاز بر اساس برنامه به شرکت ملی گاز ایران در ۲۴ ساعت گذشته با وجود ثبت رکوردی تازه در مصرف گاز کشور خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، رامین حاتمی با اشاره به اینکه در این شرکت در شبانه روز گذشته طبق برنامه گاز را تحویل شرکت ملی گاز ایران داده است، گفت: ۲۵۴ میلیون متر مکعب گاز به‌منظور مصارف عمومی و صنعتی طبق برنامه تحویل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اقدام‌های انجام شده در نیمه نخست سال برای انجام تعهدات زمستانی یاد کرد و گفت: با تلاش بی‌وقفه همکاران و برنامه‌ریزی مناسبی که در نیمه نخست سال به‌منظور آمادگی تاسیسات انجام شد، شرکت نفت مناطق مرکزی آمادگی تامین بخشی از گاز مصرفی کشور را کسب کرد و امروز توانست به تعهدات خود عمل کند.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در تشریح فعالیت‌های انجام شده در نیمه نخست سال گفت: تعمیرات اساسی در همه تاسیسات روسطحی و چاه‌ها با هدف آمادگی تولید برای زمستان صورت گرفت و ثمره آن عمل به تعهدات ما در فصل سرد است.

وی به تولید گاز در بخش جنوبی کشور از استان‌های فارس، هرمزگان و ایلام و همچنین در بخش شرقی کشور در استان خراسان رضوی در منطقه سرخس به عنوان مناطق تحت اختیار این شرکت یاد کرد و گفت: با تمهیداتی که در چند سال گذشته برای تولید گاز از سرخس و میدان خانگیران انجام شده است، توانستیم بخش عمده‌ای از گاز مصرفی استان‌های شمالی و شمال شرقی کشور را که پیش‌تر از ترکمنستان وارد می‌شد تامین و جایگزین کنیم.

حاتمی از تلاش بی‌وقفه کارکنان شرکت نفت مناطق مرکزی برای تامین گاز زمستانی قدردانی کرد و گفت: راحتی که ما در منازل داریم و کل کشور از نعمت گاز بهره‌مند هستند، مدیون تلاش همکاران ما در شرایط سخت آب و هوایی با حداقل امکانات است که جای قدردانی دارد.

وی از شکسته شدن رکورد مصرف گاز در کشور با نگرانی یاد کرد و گفت: اگرچه کشور نفت و گاز خیزی داریم، اما این به معنای آن نیست که هرچه می‌توانیم انرژی را مصرف کنیم، ما به عنوان تولیدکننده گاز تلاش می‌کنیم هر چه می‌توانیم تولید کنیم، اما بهینه‌سازی و صرفه‌جویی در مصرف مقوله‌ای است که ناگزیر به رعایت آن هستیم.

حاتمی افزود: از مردم تقاضا داریم در راه صرفه جویی مصرف گاز هر چه می‌توانند انجام دهند تا به امید خدا در فصل سرد سال حتی یک خانه هم با مشکل کمبود گاز مواجه نشود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گاز شرکت ملی نفت نفت مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۰۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به خدمه شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی حاجی رضایی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیرو اعلام اضطرار شناور تانزانیایی به مرکز هماهنگی جست و جو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر مصدومیت خدمه شناور ویژه حمل کالاهای عمومی پس از هماهنگی لازم شناور ناجی ۲۳ به موقعیت اعزام شد.

وی بیان کرد: شناور اعزامی با رسیدن به موقعیت و تحویل گرفتن فرد مصدوم به پایگاهش بازگشت و خدمه مصدوم را به آمبولانس مستقر در اسکله تحویل داد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: در دومین عملیات نیز پس از تماس تلفنی شناور سفیر لیان با سامانه ۱۵۵۰ مبنی بر بیماری یک نفر از خدمه، شناور ناجی ۹ به موقعیت اعلامی اعزام شد.

حاجی رضایی ادامه داد: شناور اعزامی پس از رسیدن به موقعیت و تحویل گرفتن فرد مصدوم از شناور ویژه حمل مواد شیمیایی به اسکله مروارید خارگ بازگشت و فرد مصدوم را به آمبولانس مستقر در اسکله تحویل داد.

وی گفت: دریانوردان به محض مواجهه با شرایط اضطرار در اسرع وقت با سامانه تلفنی ۱۵۵۰ تماس حاصل کنند.

کد خبر 6087806

دیگر خبرها

  • ۲ هزار واحد مسکن مهر مهستان تا پایان اردیبهشت تحویل می‌شود
  • امدادرسانی به خدمه شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر انجام شد
  • حرکت به سمت مشارکت معنادار و عمیق مردم در ساخت مسکن
  • تعطیلی مسجد المهدی در پردیس به دنبال قطع گاز + فیلم
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • ۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد
  • تولید بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه فجر جم طی سال ۱۴۰۲
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری