Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهکیلویه و بویراحمد، «پروانه نیک مرام» در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهارکرد: ظرف چند سال اخیر عواملی همچون نوسانات بازار ارز، کاهش ارزش پول ملی و تحریم‌های ظالمانه دشمن سبب رکود فعالیت در برخی حوزه‌های اقتصاد کشور شد که واحدهای تولیدی بسیاری در سطح کشور و این استان تاب تحمل نداشتند و دچار تعطیلی، ضرر و زیان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم دولت برای کمک به واحدهای تولیدی مشکل‌دار برای بازگشت به چرخه تولید پرداخت تسهیلات در قالب طرح یارانه حقوق و دستمزد است. 

به گفته وی تمامی واحدهای تولیدی مشکل‌دار و راکد کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های مختلف صنعتی، خدماتی و کشاورزی می‌توانند در سامانه یارانه حقوق و دستمزد به آدرس اینترنتی pyd.mcls نامنویسی کنند و با داشتن شرایط لازم، از تسهیلات ارزان قیمت دولت که کمک کار خوبی است، بهره ببرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: شیوه این آئیننامه به گونه ای است که واحدهای مشکل‌دار با تایید کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید می‌توانند از بسته حمایتی یارانه حقوق و دستمزد به منظور تثبیت اشتغال استفاده کنند.

نیک مرام عنوان کرد: سقف یارانه حقوق و دستمزد برای تثبیت اشتغال طرح‌های مشکل دار تا سقف ۳۰ درصد اعتبار استان است.

وی تصریح کرد: احیا و برگرداندن واحدهای تولیدی غیرفعال و نیمه راکد در وضعیت کنونی می‌تواند به نحو مطلوبی در رشد اقتصاد کشور موثر باشد که این مهم به طرق مختلف همچون حمایت از کارفرما توسط دولت در مواردی شبیه کاهش هزینه‌های تولید، بخشودگی‌های مالیاتی و بیمه‌ای میسر می‌شود.

نیک مرام ابرازکرد: کارفرمایان و سرمایه‌گذاران استان باید حمایت شوند، در این خصوص پیگیری مسئولان متولی از خروجی‌های پنجره واحد در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان، تا حد زیادی می‌تواند مشکل فرآیند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری را رفع کند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در حوزه کسب و کار طی چند سال اخیر موفقیت‌های مطلوبی بدست آمده اما می‌طلبد نشست‌های تخصصی بیشتری در کهگیلویه و بویراحمد به منظور توسعه کسب و کار و رونق تولید برگزار شود.

وی تصریح کرد: تشکیل کافه کارآفرینی در استان برای نخستین بار در راستای تحقق اهداف رونق تولید و توسعه کسب و کار در دستور کار گرفته است و کار ایجاد آن تا ماه آینده اجرایی می‌شود.

نیک مرام تصریح کرد: کارآفرینی یک تخصص و مهارت است و باید با تمرین مستمر، به کسب درآمد منجر شود که بی‌توجهی مسئولان در این باره سبب می‌شود تا کارآفرینی در سطح جامعه انجام نگیرد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۰۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان

درویشعلی حسن زاده گفت: در جلسه کارگروه رفع موانع تولید گلستان مشکلات این واحد‌ها بررسی و موانع تولید آنها مشخص و برای رفع این مشکلات تصمیم گیری شد.

او افزود: مشکلات این واحد‌های تولیدی مربوط به بانک کشاورزی، شرکت توزیع نیروی برق و سازمان جهاد کشاورزی استان بود که با همکاری نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رفع موانع تولید این واحد‌ها تصمیم لازم گرفته شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند