Web Analytics Made Easy - Statcounter

"یوری بارینکوف" رئیس مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه (که زیر نظر وزارت دفاع روسیه فعالیت دارد) اعلام کرد که گروه‌های مسلح غیرقانونی در سوریه به تازگی بیشتر ازگذشته به استفاده فعال از مهمات و سلاح‌های تولید شده در کشورهای عضو ناتو روی آورده‌اند.

اخبار بین الملل- به گفته این مقام نظامی روس، پیش از این اعضای باندهای تبهکار در سوریه در حملات به نیروهای دولتی عمدتاً از سلاح‌های تولید شده خودشان ، از جمله خمپاره‌های دست ساز استفاده می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی واضح است که تروریست‌ها به تازگی مهمات و سلاح‌های تولید شده در کشورهای غربی در اختیار دارند.

بارینکوف افزود که تنها طی چند روز گذشته، گروه‌های مسلح غیرقانونی بیش از 60 بار به مناطق مسکونی که در منطقه کاهش تنش ادلب تحت کنترل نیروهای دولتی سوریه قرار دارند، شلیک کرده‌اند.

این ژنرال روس همچنین به تلاش تروریست‌ها برای انجام حملات گسترده به مواضع ارتش سوریه در تاریخ 18 ژانویه (28 دی ماه) اشاره کرده و گفت: «حدود 130 شبه نظامی که توسط یک دستگاه وانت حامل مسلسل سنگین پشتیبانی می‌شدند، به مواضع دفاعی نیروهای دولتی سوریه حمله کردند. این حمله فقط به لطف استفاده گسترده از توپخانه و تانک‌های ارتش سوریه دفع گردید.»

به گفته وی، در نتیجه حملات و گلوله باران گروه‌های تروریستی طی سه روز گذشته در مناطق مختلف سوریه حدود 100 نفر جان خود را از دست داده و  116 نفر نیز زخمی شدند.

بورینکوف افزود: «درمجموع، از تاریخ 16 ژانویه سال جاری (26 دی ماه)، در نتیجه حملات و گلوله باران تروریست‌ها، 47 نفر از نیروهای ارتش سوریه کشته و 77 نظامی دیگر زخمی شده است. در این حملات همچنین 51 نفر از مردم غیرنظامی ساکن منطقه کشته و 39 غیرنظامی نیز زخمی شدند.»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اخبار بین الملل سوریه ادلب سوریه مهمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۱۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم

آفتاب‌‌نیوز :

«ینس استولتنبرگ»، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس در شهر ورشو در پاسخ به پرسش یک خبرنگار درباره امکان استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان اظهار کرد: «ناتو قصد ندارد وضعیت تسلیحات هسته‌ای خود را تغییر داده و هیچ یک از این سلاح‌ها را به یک کشور دیگر عضو ناتو منتقل کند.»

استولتنبرگ این موضع را بعد از آن اتخاذ کرد که «آندژی دودا»، رئیس جمهور لهستان برای آنکه کشورش از تسلیحات هسته‌ای آمریکا در خاک خود در قالب برنامه اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو میزبانی کند اعلام آمادگی کرد.

دودا همچنین گفت موضوع استقرار سلاح‌های هسته‌ای از مدتی پیش در مذاکرات بین مقام‌های آمریکا و لهستان مورد بحث قرار گرفته است.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این موضع هشدار داد در صورت استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان، تاسیسات میزبانی کننده از این تسلیحات فورا در فهرست اهداف مشروع انهدام در زمان جنگ نظامی مستقیم با ناتو قرار می‌گیرند.

رئیس جمهور لهستان در مصاحبه با روزنامه لهستانی «فکت» مدعی شد در صورتی که کلاهک‌های هسته‌ای ناتو در قالب برنامه اشتراک گذاری هسته‌ای در لهستان استقرار یابند، گامی به سمت بازدارندگی در برابر روسیه برداشته می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه در کمتر از یک ساعت هدف حمله قرار گرفت
  • ناتو در اوکراین نیروی نظامی مستقر نخواهد کرد