Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیر پلی‌کلینیک روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دولت باید بداند که مردم اکنون نگران هستند و تنها توقعی که از دولت دارند این است که با آن‌ها همدل باشد.

دکتر سکینه سلطانی‌کوهبنانی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص ارائه خدمات مشاوره رایگان به آسیب‌دیدگان روحی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در پلی‌کلینیک تخصصی خدمات روانشناسی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: هدف دانشگاه‌ها به این سمت می‌رود که بتوانند رسالت اجتماعی خود را در جامعه ارائه کنند، براین اساس تصمیم گرفته شد که پلی کلینیک از داخل دانشگاه به شهر منتقل شود تا عموم مردم بتوانند از خدمات با کادر کاملا تخصصی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در مورد خدمات روانشناسی و مشاوره چندین سال است که در شورای سیاست‌گذاری مورد بحث قرار می‌گیرد که ما بتوانیم رسالت اجتماعی دانشگاه را بر این امر مهم قرار دهیم و بتوانیم خدماتی را در سطح شهر ارائه کنیم. به منظور افتتاحیه این پلی کلینیک و اینکه مردم با این مجموعه آشنا شوند، تصمیم گرفته شد در پی سانحه هواپیمای اوکراینی خدماتی را به افرادی که دچار آسیب روانی شدند، ارائه دهیم.

مدیر پلی‌کلینیک روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد: در واقع می‌خواهیم فرد به جای اینکه رفتارهای ناخوشایندی داشته باشد، در فضایی امن راجع به دغدغه‌های خود صحبت و اضطراب و نگرانی خود را برطرف کند و ما در این مجموعه تکنیک‌های آرامش‌بخش را به آن‌ها آموزش دهیم.

ضرورت ایجاد کمیته‌های سلامت روان در بحران‌ها

وی درمورد تأثیر اتفاقات اخیر بر روان مردم خاطرنشان کرد: واقعیت این است که بحران‌های اجتماعی خاص کشور ما نیست بلکه در همه کشورهای دنیا اتفاق می‌افتد و کشور ما هم از این موضوع مستثنی نیست. متاسفانه در هفته‌های گذشته چند بحران را پشت سر گذاشتیم. افرادی که خودشان، ناخودآگاه و به صورت زمینه‌ای نگرانی‌هایی دارند، با این اتفاقات از اضطراب بالایی برخوردار می‌شوند. بایستی در بحران‌ها کمیته‌های سلامت روان برگزار شود تا راهکارهایی در مواجهه با بحران به مردم آموزش داده شود.

مدیر پلی کلینیک روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: این موضوع یکی از برنامه‌های ماست که در مواجهه با بحران‌ها، تکنیک‌های خاص را به مردم آموزش دهیم. این یک نسخه کلی است که ما به مردم می‌گوییم که آرامش داشته باشید، اما با توجه به شرایط هر فرد ما تکنیک‌های متفاوتی در اختیار داریم و هر فرد خود دارای اضطرابی است و نیاز دارد که تکنیک‌های تخصصی‌تر انجام شود. عده‌ای دیگر هم تنها نگران هستند و به دنبال فضایی امن و سالم می‌گردند که نگرانی‌های خود را بدون اینکه مورد قضاوت قرار گیرند، مطرح کنند.

وی بیان کرد: واقعیت این است که مردم در هفته‌های گذشته بحران‌های زیادی را پشت سر گذاشتند حتی در دفتر من کودکانی مراجعه می‌کردند که دچار ترس شده بودند، خواب آن‌ها دچار اختلال شده بود، کاهش اشتها و عملکرد تحصیلی پایینی داشتند. حتی پیام‌های بسیار زیادی دریافت کردم که درخواست می‌کردند تا با ارائه راهکارهایی آن‌ها را به آرامش برسانم. خصوصا بعد از شهادت سردار سلیمانی غم و اندوه مردم را فرا گرفته بود و کلینیک بیشتر در این زمینه قصد کمک به مردم را دارد.

سلطانی خاطرنشان کرد: ما سعی داریم برای مواجهه با بحران کارگاه‌هایی را تشکیل دهیم تا مردم بتوانند نگرانی‌های خود را کاهش دهند و تمامی تعرفه‌ها زیر نظر سازمان نظام روانشناسی است. بنابراین مردم می‌توانند با خیال راحت از امکانات دانشگاهی استفاده کنند تا مسائل و مشکلات‌شان برطرف شود.

دولت باید با مردم همدلی کند

مدیر پلی‌کلینیک روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «دولت چه اقداماتی می‌تواند انجام دهد تا حال مردم بهتر شود؟»، گفت: اولین اقدامی که دولت باید در این مسیر انجام دهد، همدلی با مردم است و بداند که مردم اکنون نگران هستند و تنها توقعی که مردم از دولت دارند این است که با آن‌ها همدل باشند و اگر فردی هم خشمی دارد از راه‌های درست بیان کند.

وی ادامه داد:  انتظاری که مردم از دولت دارند این است که حرف آن‌ها را گوش دهد و از دغدغه‌های مردم نیزآگاه شود. این موضوع را باید یادآور شد که مردم با دولت خصومتی ندارد بلکه آن‌ها همان افرادی هستند که روز تشییع جنازه شهید سلیمانی همه ما را متعجب کردند و این نشان از فهم و درک مردم دارد.  

گفتنی‌ست پلی‌کلینیک تخصصی خدمات روانشناسی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد از  شنبه 28 دی‌ماه تا چهارشنبه 2 بهمن‌ماه جاری از ساعت ۱۵ عصر الی ۲۰ شب برای مراجعینی که از حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی دچار مشکلات روحی شده‌اند و تاکنون سازگاری پیدا نکرده‌اند، به‌طور رایگان مشاوره ارایه می‌دهد.

پلی‌کلینیک تخصصی خدمات روانشناسی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد در ورودی بلوار رضوی دانشگاه فردوسی قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی سقوط هواپیمای اوکراینی دانشگاه فردوسی مشهد مشاوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۱۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عسگری: همدلی بزرگان تهران به ۲ ملی‌پوش پایتخت منتهی شد

رئیس هیئت کشتی تهران می‌گوید همدلی ایجاد شده بین بزرگان کشتی پایتخت و قرار گرفتن آنها در کنار هم با یک هدف، منجر به ملی‌پوش شدن دو تهرانی در المپیک شده است. - اخبار ورزشی -

قاسم علی‌عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درخصوص کسب سهمیه المپیک از سوی دو کشتی‌گیر تهرانی (یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا) و قطعیت حضور آنها در ترکیب تیم ملی در پاریس اظهار داشت: خیلی از این بابت خوشحالیم، بعد از مدت‌ها کشتی تهران صاحب دو ملی‌پوش شده و این اتفاق خیلی خوبی است.

وی ادامه داد: این نوید روزهای خوبی را در کشتی تهران می‌دهد و اینکه در سال‌های آینده کشتی پایتخت به روزهای خوبِ گذشته‌اش برگردد. آن سال‌هایی که ما در رده بزرگسالان قهرمانان بزرگی مثل علیرضا دبیر، علیرضا رضایی، عباس جدیدی و... را از تهران در تیم ملی داشتیم.

علی‌عسگری درباره اینکه چقدر امید دارد که امامی و آذرپیرا بتوانند در مسابقات المپیک هم صاحب مدال شوند، گفت: جا دارد بابت برگزاری اردوهای خوب برای آماده‌سازی بچه‌ها از فدراسیون کشتی تشکر کنیم، اردوهای خوبی که پشت سر گذاشته شد، آنها را با آمادگی کامل روانه مسابقات کرد و در نهایت منجر به کسب سهمیه شد. واقعا امیدوار هستیم که این کسب سهمیه، به کسب مدال المپیک منتهی شود. کشتی‌هایی که امامی و آذرپیرا در مسابقات گزینشی آسیایی گرفتند این امیدواری را ایجاد کرد که آنها قابلیت کسب مدال المپیک را هم دارند. قطعا هم یونس و هم امیرعلی واقف هستند که باید از این فرصت بهترین استفاده را ببرند.

رئیس هیئت کشتی تهران در رابطه با اینکه چه عاملی بیش از همه در موفقیت اخیر کشتی تهران در مسابقات گزینشی و عضویت در تیم المپیکی موثر بوده، خاطرنشان کرد: ایجاد همدلی و رفاقت بین بزرگان کشتی تهران بسیار پراهمیت بود، در رأس آن هم حضور شخص اکبر فلاح، علیرضا رضایی، صادق گودرزی و... اینها مربیان خوبی بودند که پای کار آمدند. زحمات مربیان سازنده استان از جمله پلویی، قاسمی‌جو، نجاریان و سایر دوستانی که بدون چشمداشت تلاش کردند و درنهایت این همدلی ایجاد شده، کار را خوب پیش برد و اتفاق خوبی در کشتی تهران رخ داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند
  • ۱۵۰۰ تخت تا پایان دولت سیزدهم به تخت‌های استان افزوده می‌شود
  • رویکرد اردن به مساله فلسطین/ از همدلی مردم تا هم‌سویی دولت با غرب
  • ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای استان همدان
  • عسگری: همدلی بزرگان تهران به ۲ ملی‌پوش پایتخت منتهی شد
  • همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • احیای واحدهای تولیدی در مازندران اولویت است
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است
  • حال خوش کُن‌هایی که جانتان را می‌گیرند!