Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@21:14:50 GMT

تظاهرات عراق باید مسالمت‌آمیز بماند

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۱۳۲۵

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق امروز (دوشنبه) بر ضرورت مسالمت‌آمیز باقی ماندن تظاهرات این کشور تأکید و اعلام کرد، سرکوب خشونت‌آمیز تظاهرکنندگان صلح‌جو غیرقابل قبول است. ناطقان:  به نقل از سومریه نیوز، جنین هنیس پلاسخارت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، طی ماه‌های اخیر صدها هزار عراقی برای بیان آرزوهای خود در داشتن زندگی بهتر به دور از فساد، منافع حزبی و مداخله خارجی دست به تظاهرات زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشته و زخمی شدن مشارکت‌کنندگان در تظاهرات مسالمت‌آمیز در کنار سال‌ها وعده‌ و وعیدهای عملی نشده، بحران بزرگ بی‌اعتمادی را برجای گذاشت.

وی گفت: با وجود دو ماه پس از استعفای نخست وزیر، رهبران سیاسی هنوز قادر به دستیابی به توافق در مورد اقدامات آتی نیستند. این در حالی است که همه طرف‌های ذی‌ربط به صورت علنی نسبت به نیاز به اصلاح فوری اذعان کرده بودند. اکنون زمان آن رسیده که این اصلاحات اجرایی شوند و از سنگ‌اندازی‌های بیشتر در برابر انجام این اصلاحات از سوی کسانی که به دنبال تحقق اهداف خود بوده و خیری برای عراق و مردمش نمی‌خواهند، اجتناب شود.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق افزود: اقداماتی که تاکنون برای رفع نگرانی‌های عراقی‌ها اتخاذ شده اگر تکمیل نشوند، بی‌نتیجه خواهند بود. وحدت داخلی، انسجام و عزم و اراده برای ایستادگی در مقابل منافع محدود حزبی و مداخلات خارجی یا عناصر جنایتکارانه که به طور جدی به دنبال سنگ‌اندازی در برابر ثبات عراق هستند، بسیار ضروری است.

وی افزود: روشن است که تنش‌های منطقه‌ بیشتر از اقدامات داخلی فوری اجرایی نشده، مورد توجه قرار گرفته است. نباید تحولات منطقه مطالبات مشروع مردم عراق را تحت‌الشعاع قرار دهد چرا که این امر تنها به افزایش خشم افکار عمومی و بی‌اعتمادی منجر می‌شود.

پلاسخارت از مقامات عراق خواست تمامی تلاش خود را برای حفاظت از مشارکت‌کنندگان در تظاهرات مسالمت‌آمیز به کار گیرند. وی گفت: سرکوب خشونت‌آمیز تظاهرکنندگان صلح‌جو غیرقابل قبول است و باید به هر قیمتی از آن دوری شود. هیچ چیزی زیان‌بارتر از فضای ترس نیست. بازخواست و برقراری عدالت در حق قربانیان برای اعتمادسازی، کسب مشروعیت و قدرت برای ایستادگی و پایداری امری ضروری است.

این مقام بین‌المللی از تظاهرکنندگان عراق هم خواست به تظاهرات مسالمت‌آمیز پایبند بوده و از خشونتی که نتایج عکس برجای گذاشته و اموال عمومی را تخریب می‌کند، اجتناب کنند.



منبع: ایسنا برچسب ها: تظاهرات ، عراق ، سازمان ملل ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تظاهرات عراق سازمان ملل ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۱۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی سازی کارها در همه عرصه ها توفیق آمیز است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حمیدرضا دامغانی عصر چهارشنبه در اختتامیه جشنواره مدرسه عشق اظهار کرد: مدرسه عشق جشنواره‌ای برای شکوفایی استعدادهای هنری است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به دبیری جشنواره مدرسه عشق در این استان بیان کرد: مردمی بودن مدرسه عشق نقطه عطف جشنواره است.

دامغانی با اشاره به ارسال ۷۵ هزار اثر به جشنواره مدرسه عشق اضافه کرد: جشنواره مدرسه عشق در سطح حرفه‌ای بالایی برگزار شد.

به گفته وی اداره جشنواره ملی مدرسه عشق بر عهده دهه هشتادی های گیلان بوده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر لزوم توجه و تأمل به فرامین امامین انقلاب در عرصه‌های مختلف بیان کرد: مردمی سازی کارها در همه عرصه‌ها توفیق آمیز است.

سردار دامغانی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اضافه کرد: نکته بر جوانان در عرصه‌های مختلف جواب می‌دهد که این مهم در مدرسه عشق به ثمر نشست.

به گفته وی اعتماد به جوانان و فراهم سازی بستر برای مشارکت مردم و مردمی سازی کارها گره گشای مشکلات است.

کد خبر 6081249

دیگر خبرها

  • سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌ های غزه فاجعه‌آمیز است
  • شاید گولسیانی تا پایان لیگ با پرسپولیس بماند
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • شعارهای تحریک‌آمیز رئالی‌ها در منچستر!‏
  • مردمی سازی کارها در همه عرصه ها توفیق آمیز است
  • تظاهرات مردم فنلاند در حمایت از غزه+ فیلم
  • (تصاویر) تظاهرات حامیان فلسطین در تورنتوی کانادا
  • پاکستان خطاب به جامعه جهانی: تجاوزات اسرائیل نباید بدون مجازات بماند
  • این چهار نوشیدنی را صبح‌ها مصرف نکنید تا کلیه‌تان سالم بماند
  • تشدید رفتار خشونت‌آمیز