Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رییس کمیته ملی المپیک ایران در خصوص سفرش با وزیرورزش به سوییس و دیدار با رییس کمیته بین‌المللی المپیک، گفت: در این دیدار تعهدی به «توماس باخ» و معاونین وی ندادیم و منشور المپیک را رعایت خواهیم کرد.

«سیدرضا صالحی‌امیری» امروز (دوشنبه) در پایان مجمع عمومی کمیته المپیک، اظهار داشت: چیزی که امروز اهمیت داشت، ارزیابی عملکرد یکسال گذشته کمیته در مجمع عمومی و با حضور ۶۰ نفر از اعضای مجمع بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گزارشی از روند کارهای کمیته داشتیم. در این مدت تلاش کردیم اخلاق‌گرایی، شفاف سازی، آگاه سازی، ارتباط صمیمی با رسانه‌ها، هماهنگی با دولت برای تامین منابع لازم و برگزاری مناسب رویدادهای بین‌المللی را داشته باشیم.

صالحی‌امیری ادامه داد: همچنین گزارش ارزی و ریالی را ارائه کردیم که خوشبختانه اعضای مجمع رای به تایید اقدامات ما رای دادند. اکنون یک‌صدایی در ورزش ایران از همه چیز مهمتر است و باید همه ظرفیت‌ها بسیج شوند تا بدون حاشیه در مسیر المپیک ۲۰۲۰ موفق باشیم. در این راستا می‌بایست همه امکانات را برای فدراسیون‌ها فراهم کنیم.

رییس کمیته المپیک اظهار داشت: به‌تازگی دیداری با مقامت ارشد کمیته بین‌المللی المپیک داشتیم و یکی از برنامه‌های ما در یکسال گذشته دیپلماسی ورزشی بوده است که حدود ۶۰ دیدار در این یکسال با مسوولان بین المللی داشته ایم.

وی گفت: همین امروز درگیر بحث لیگ قهرمانان آسیا هستیم و با مسوولان مجلس و وزارت خارجه دیدار کردیم. همچنین با رییس شورای المپیک آسیا مکاتبه‌ای داشتم و در تلاش هستیم با دیپلماسی برای کاهش تهدید ورزش ایران اقدام کنیم. همدلی می تواند مسیری فراهم کند که به اهداف بزرگ خود دست یابیم.

رییس کمیته ملی المیک ادامه داد: نیاز داشتیم تا رییس یک فدراسیون المپیکی به هیات اجرایی اضافه شود که با رای قاطع مجمع، «محسن رضوانی» رییس فدراسیون شنا به این مهم رسید.

وی در مورد اساسنامه نیز توضیح داد: در ۲ سال گذشته با تشکیل جلسات متعدد، اساسنامه جدیدی تهیه کردیم و تصویب شد و از نظر نهادهای بین المللی این اساسنامه قانونی است.

صالحی‌امیری در خصوص تغییرات اساسنامه عنوان کرد: ابتدا باید پست دبیرکلی و خزانه‌دار باید مکمل پست ریاست بوده و از این پس با پیشنهاد رییس و تایید هیات اجرایی انتخاب می‌شوند. شفاف‌سازی و بازنگری در تعداد اعضا و معرفی آنها از دیدگر تغییرات بود. اساسنامه اکنون منطبق با اساسنامه‌های روز دنیا است.

مسوول نهاد بین‌المللی ورزش کشور، گفت: مهمترین تصمیمی که گرفتیم این بود که طی دو مرحله با تامین حداقل یک میلیون دلار ارز بتوانیم نیازهای ارزی کاروان در توکیو را تامین کنیم. حمایت دولت، شخص نوبخت معاون رییس جمهور و همچنین رییس بانک مرزی، ارز مورد نیاز را بزودی تامین می کنیم.

وی در خصوص اینکه شنیده می‌شود به همراه وزیر ورزش در دیدار با توماس باخ برای دیدار با نمایندگان رژیم اشغالگر تعهد داده‌اند، گفت: قرارداد و تعهدی را امضا نکردیم و تنها گفت‌وگوهای دیپلماتیک بود بین ما و رییس کمیته بین المللی المپیک و معاونان وی صورت گرفت. ما بر اساس منشور المپیک عمل خواهیم کرد، چراکه عضوی از کمیته بین المللی المپیک هستیم.

صالحی‌امیری در خصوص شرایط لیگ قهرمانان آسیا، عنوان کرد: در چند روز گذشته تمام ظرفیت وزارت ورزش، کمیته المپیک، مجلس، دولت و وزارت خارجه به کار گرفته شد تا این تصمیم غیرعقلانی کنفدراسیون فوتبال آسیا مورد اعتراض شدید قرار بگیرد. این تصمیم سیاسی است و طرح مساله بازی در کشور سوم اهداف سیاسی دارد. این بخشی از پروژه فشار بین‌المللی به نظام اسلامی است.

 

 ایرنا

برچسب ها: صالحی امیری ، وزیر ورزش ، المپیک

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صالحی امیری وزیر ورزش المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۱۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رییس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز سه‌شنبه مجمع انتخاب رئیس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خوزستان با حضور مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در اهواز برگزار شد.

سردار احمد خادم سید الشهدا تنها کاندیدای احراز سمت ریاست هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خوزستان با کسب ۱۴ رأی از مجموع ۱۴ رأی اعضای حاضر در جلسه به مدت چهار سال عهده دار سمت ریاست هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان شد.

کد خبر 6086398

دیگر خبرها

  • امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • جانشین عالیشاه در اراک هم بازوبند می‌خواهد
  • انتخاب رییس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان
  • مددخواهی بیش از هزار نفر در سفر رییس‌جمهور به استان سمنان از کمیته امداد
  • واکنش IOC به حضور ژیمناست‌ ایرانی در المپیک پاریس
  • واکنش کمیته بین المللی المپیک به حضور ژیمناست‌ ایرانی در المپیک پاریس + عکس