Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در مجمع وزارت ورزش و جوانان گفت: از مدیران و رییسان فدراسیون‌ها تشکر می‌کنم. به اذعان مسوولان IOC ورزش ایران رشد چشمگیری داشته است اگر چه تهدید هم شده که به دلیل مسائل سیاسی است. فشارهای زیادی که امروز به ورزش ایران وارد می‌شود متاثر از شرایط سیاسی است که امروز کشور با آن درگیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناعادلانه‌ترین و سنگین‌ترین تحریم‌ها به ایران تحمیل می‌شود. جنگ واقعی و تمام عیار بین ما و جبهه‌ای که در راس آن آمریکا جنایت کار است وجود دارد و از تمام ابزارها استفاده می‌کنتد تا ما را به زانو درآورد.

او ادامه داد: فشارهایی که امروز به ورزش کشور وارد می‌شود متاثر از شرایط سیاسی است که کشور امروز با آن درگیر است. ناعادلانه‌ترین تحریم‌های ۴۱ سال گذشته به کشور وارد شده است. در دنیا ما هیچ گاه تا این حد از ابعاد مختلف تحت فشار اقتصادی و سیاسی نبودیم. فشارهای سیاسی در روزهای آینده گسترش هم خواهد یافت. عرصه ورزش، هنر، گردشگری و ... به تبع این فشارهای اقتصادی و سیاسی تحت تاثیر قرار می‌گیرند. یک جنگ واقعی بین ما و جبهه آمریکاست که از ضربه زدن به کشور ما با تمام ابزارها پرهیز نمی‌کند. ملت هم در این ۴۱ سال گذشته آب دیده شده است. آن‌ها عرصه را تنگ می‌کنند تا مردم خسته شوند اما ملت ایران پاسخ این سختی‌ها را در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی دادند و عاشقانه پای ارزش‌های‌شان ایستادند. شاهد از دست دادن سردار رشید اسلام بودیم و فکر می‌کنم مثل شخصیت‌هایی چون شهید بهشتی و مطهری سخت است نبود او جبران شود.

وزیر ورزش با اشاره به حوادث اخیر گفت: امیدواریم خون شهدا باعث شود شاهد رویش‌های بی‌شماری در عرصه مقاوت و جهاد و شهادت باشیم. حادثه سقوط هواپیما اوکراینی بسیار جانگداز بود و همه آن‌ها فرزندان ما بودند و موظف هستیم از حقوق آن‌ها دفاع کنیم. برخی سعی کردند سوء استفاده‌هایی داشته باشند و این را تعداد معدود شاید چند صد نفری در تظاهرات یکی دو روزه می‌خواستند تبدیل کنند به مقابله با نهادی ارزشمند؛ در حالی که با هوشیاری مردم این توطئه هم خنثی شد و این نهاد انقلابی مانند گذشته مورد حمایت مردم است. اشتباه یکی دو نفر باعث نمی‌شود دستاوردهای این نهاد انقلابی زیر سوال برود.

سلطانی فر خطاب به روسای فدراسیون‌ها تاکید کرد: ما باید با درک شرایط فعلی کشور خود را با شرایط مالی و اعتباری کشور تطبیق دهیم. اینکه می‌بینم مسئولان فدراسیون‌ها با وجود اینکه اعتباراتشان نسبت به گذشته افزایش نیافته و اعزام‌ها تقلیل پیدا کرده اما با صلابت کار را اداره می‌کنند، خوشحالم. از فدراسیون‌ها که با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلات با تدبیر اجازه ندادند امور جاری با مشکل روبرو شود باید تشکر کرد.

او در مورد جلسه با توماس باخ گفت: ما تلاش کردیم دقیق ترین اطلاعات را به آنها بدهیم. تصورمان بر این است به نکات و توافق کلی در مورد مسائل مختلف در مورد برخی رشته‌ها و ورزشکاران رسیدیم. نهایتا رویکردی که مسئولان IOC داشتند خوب بود. ملاحظات دو طرف مطرح شد و انتظاری که  از طرف مقابل داشتیم مطرح شد و فکر می‌کنم به نقاط خوبی رسیدیم اما باید مراقبت‌هایی داشته باشیم تا ان شاءالله این دوره فشار خاص را پشت سر بگذاریم.  البته نشست‌هایی که قبلا صالحی امیری با مسئولان IOC داشت بسیار کارساز بود.

سلطانی فر در مورد سلب امتیاز میزبانی از باشگاه‌های فوتبال ایران گفت: ما یقین داریم این فشارها توسط آمریکایی‌ها با جنایت و پشتیبانی رژیم صهونیستی و سعودی‌ها انجام می‌شود. AFC نامه زد که یک مسئول دولتی امنیت مسابقات را ضمانت کند و ما پاسخ دادیم و امنیت برگزاری مسابقات را تضمین کردم. اما از فردای آن روز رسانه‌های سعودی زمزمه‌هایی مطرح کردند مبنی بر اینکه شرایط ایران خوب نیست. جمعه بعد از ظهر از سوی AFC نامه رسمی دریافت شد مبنی بر شرایط خاص ایران و ناامنی در ایران و اینکه امنیت برای پروازهای بین المللی وجود ندارد و پیشنهاد بر این است که مسابقاتی که ایران میزبان است در کشور ثالث برگزار شود. فدراسیون بلافاصله جواب داد و حتی سازمان هواپیمایی تایید کرد که مشکلی وجود ندارد و فضای ایران نرمال است و این را هم فرستادیم. اعتراضات فرستاده شد. تاج هم نظر منفی خود را اعلام کرد و من هم پیام کتبی برای شیخ سلمان فرستادم که تجدید نظر کند. پس از جلسه باشگاه‌ها در فدراسیون، آنها حاضر نشدند ذلت را بپذیرند. من هم شنبه شب گفتگوی تلفنی با شیخ سلمان داشتم و اعتراض کردم و خواستم تجدید نظر کند و پس از 45 دقیقه گفتگو او گفت که بررسی می کند. دیروز هم دوباره هم نامه کتبی فرستادم.

او ادامه داد: مجلسی‌ها هم از تصمیم چهار باشگاه که تن به این ذلت نمی‌دهند حمایت کردند و خواستار این شدند با همین رویکرد از حیثیت ایران و فوتبال ایران دفاع شود. با مسئولان دیپلماسی کشور هم نشست خوبی داشتیم که آنها هم از ظرفیت‌های خود استفاده کنند تا از حق و حقوق فوتبال ایران دفاع کنیم. خوشبختانه برای اولین بار در یک موضوع ورزشی اجماع خوبی به وجود آمده است.  همه مردم، رسانه‌ها و مسئولان متفق القول هستند این تصمیم ناحق است. کشورهای دیگر هستند که وضعیت بدی دارند اما در  ایران از امنیت و ثبات خوبی برخوردار هستیم اما به بهانه نبود امنیت می‌خواهند میزبانی را از ما سلب کنند. ما از حیثیت ورزش و مردم ایران که مورد اهانت قرار گرفت دفاع می‌کنیم. از تلاش برادرم صالحی امیری که یار پرتوان و محور مهم برای توسعه ورزش است تشکر می کنم.

سلطانی‌فر در ادامه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر با مردم صادقانه و شفاف صحبت کنیم می‌توانیم از حمایت آنها استفاده کنیم. امیدوارم با پیگیری هایی که انجام شده بتوانیم تغییری در تصمیم AFC ایجاد کنیم. ایران کشور امن و با ثبات است. ما در ظرف یک ماه آینده میزبان هفت رویداد بین المللی هستیم و هیچ مشکلی برای حضور ورزشکاران و کشورهای خارجی نداریم.

سلطانی فر در پاسخ به این پرسش که فعالیت کمیته ملی المپیک در دو سال گذشته را چطور می بیند، تصریح کرد: فکر می کنم اتفاقات خوبی در کمیته ملی المپیک رخ داد به خصوص در بحث شفافیت مالی و بودجه ای. تعاملی که کمیته ملی المپیک با بخش های مختلف داشته بسیار خوب بوده است. نتایج این اقدامات را در رویدادهای مختلف می‌بینیم. به صورت مشترک با کمیته ملی المپیک در ستاد عالی بازیها نشست هایی را داریم که عملکرد و فعالیت فدراسیون ها را رصد می کنیم و تلاش می کنیم مشکلات را برطرف کنیم. در  دو سه روز آینده کمک هزینه شش ماه اول را به ورزشکارانی که سهمیه المپیک گرفته اند می‌دهیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان مسعود سلطانی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۱۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوی‌ترین آتش‌نشان ایران؛ رضا قیطاسی بخت اول قهرمانی مسابقه مردان آهنین ۱۴۰۳ کیست؟

زی‌سان: بعد از سالها نخستین قسمت از مجموعهٔ خاطره‌انگیز «مردان آهنین» یا همان «قوی‌ترین مردان ایران»، شامگاه چهارشنبه، اول فروردین‌ماه ۱۴۰۳، در شکل‌وشمایلی جدید از شبکهٔ ورزش سیما پخش شد.

به گزارش زی‌سان؛ در پایان رقابت‌های گروه اول از شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات، غول ۲۰۸سانتی‌متری کبودرآهنگی با اقتدار در صدر جدول قرار گرفت و به مرحلهٔ بعد صعود کرد تا در یک‌هشتم با ۱۵ تن دیگر بجنگد.

داور این دوره از مسابقات پیمان ماهری پور است. بیوگرافی پیمان ماهری پور را اینجا بخوانید.

در این گروه، رضا قیطاسی، با ثبت رکورد‌های عالی و کسب امتیاز کامل در هر چهار بخش مسابقه، ۱۶ امتیاز به‌دست آورد و به‌راحتی راهی دور بعد این رقابت‌ها شد. (زانکو قاسمی از کردستان نیز در رتبهٔ دوم جای گرفت.)

قوی‌ترین آتش‌نشان ایران!

این ورزشکار همدانی از ۲۳سالگی پای به این عرصه گذاشته و تا امروز افتخارات ملی بسیاری در این زمینه به‌دست آورده است که از آن جمله می‌توان به قهرمانی در هجدهمین دورهٔ مسابقات قوی‌ترین مردان کشور اشاره کرد.

قیطاسی، همچنین، به چندین عنوان بین‌المللی و جهانی رسیده است؛ یک قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی در مسابقات قوی‌ترین مردان جهان و نیز کسب رتبهٔ نخست در رقابت‌های جهانی طناب‌کشی از این دست است.

این ورزشکار ترک‌زبان، که اکنون ۳۷ سال دارد و پدر دو فرزند است، با آنچه در این دوره از خود به‌نمایش گذاشت، نشان داد که هنوز هم می‌تواند از مدعیان این عرصه و نامزد کسب عنوان قهرمانی باشد.

با این‌همه، قیطاسی، که از کودکی در فکر کمک به مردم و دستگیری از ایشان بوده است، امروز، همان‌طور که آرزو می‌کرده است، به‌عنوان آتش‌نشان فعالیت می‌کند و برای هم‌وطنان خود غیورانه به آب و آتش می‌زند.

«مردان آهنین»، که در این دوره علی‌رام نورایی اجرای آن را برعهده دارد، هر شب، ساعت ۲۰، از شبکهٔ ورزش پخش می‌شود. در این دوره، ۳۲ مرد، در قالب ۸ گروه ۴نفره، با هم مبارزه می‌کنند.

رضا قیطاسی؛ بخت نخست قهرمانی مردان آهنین امسال

همدان رضا قیطاسی، ورزشکار تنومند کبودراهنگی پرچمدار ورزش‌های قدرتی کشور بوده که همواره در مسابقات ملی و فراملی خوش درخشیده است.

به گزارش زی‌سان؛ این پهلوان و قهرمان سی و هفت ساله با اخلاق کبودراهنگی در هفته گذشته نیز با شرکت در هیجدهمین دوره مسابقات قوی‌ترین مردان کشور که در سالن شهید چمران تهران برگزار شد، در پایان دو روز رقابت سخت و طاقت‌فرسای ورزشکاران در دسته ۱۰۵+ کیلوگرم موفق به کسب رتبه نخست و قهرمانی این مسابقات شده و عنوان قوی‌ترین مرد ایران در سال ۱۴۰۲ را از آن خود کرد. به همین منظور گپ و گفتی با این ورزشکار قهرمان کبودراهنگی داشتیم.

خودش درباره زندگی شخصی خود گفته است: از کودکی به ورزش علاقمند بودم و با ورزش بزرگ شده‌ام و پیش از ورزش قدرتی و بدنسازی، در رشته والیبال فعالیت داشتم.

در سن ۲۳ سالگی به علت فیزیک بدنی تنومندی که داشتم، به پیشنهاد مربیان خود به ورزش‌های قدرتی و بدنسازی روی آوردم، تاکنون نیز در این رشته در حال فعالیت هستم ضمن اینکه آموزش و مربیگری این رشته از ورزش را در شهرستان خود برای علاقمندان برعهده دارم.

شغل اصلی بنده آتش‌نشان است، از کودکی شغل آتش‌نشانی آرزویم قلبی‌ام بود تا بتوانم در این شغل به مردم کمک کنم و خوشبختانه به آرزوی کودکیم رسیدم. 

در حال حاضر دارای یک فرزند دختر دو ساله هستم که قصد دارم که فرزندم را هم به سمت ورزش ترغیب و تشویق کنم و از خردسالی در ابتدا در زمینه رشته ژیمناسیک فعالیت خود را شروع کند و بعد از این ورزش پایه از ۱۰ سالگی با توجه به نوع استعدادش در هر یک از رشته‌های ورزشی که علاقه داشت، بسته به نوع فیزیکی بدنیش روی آورد.

در هجدهمین دوره مسابقات قوی‌ترین مردان کشور از تمام استان‌ها نماینده‌ای حضور داشت و ۴۸ نفر ورزشکار سنگین وزن در این مسابقه شرکت کرده بودند. در روز مقدماتی مسابقه چهار آیتم انجام شد و ۱۰ نفر به فینال راه پیدا کردند و در روز دوم مسابقه طی رقابت این تعداد از ورزشکاران راه یافته به فینال از ۹ آیتم تعداد هفت آیتم را رکورد زدم و در یک آیتم باقی مانده به آخر که آیتم گوی بود، قهرمانی بنده را اعلام کردند، اما به احترام تماشگران و برادران فاطمی که جام به نام ایشان بود، آیتم گوی را که شامل هفت گوی سنگی ۱۰۰ کیلو تا ۲۲۰ کیلو بود را انجام داده و در بار آخر نیز در این آیتم رکورد زدم و به این ترتیب قهرمانی هجدهمین دوره این مسابقات به عنوان قوی‌ترین مرد سال ۱۴۰۲ را کسب کردم.

تاکنون دو دوره نایب‌قهرمان ایران و یک دوره قهرمان کارگری ایران شده بودم. سال گذشته نایب‌قهرمان جهان در کشور روسیه در مسابقه قوی‌ترین مردان جهان شدم و فرودین‌ماه امسال هم در کشور ازبکستان رتبه نخست قوی‌ترین مرد جهان را کسب کردم.

در مسابقات بومی محلی طناب‌کشی انفرادی چهار سال پیش رتبه قهرمانی جهانی را موفق به کسب شدم ضمن اینکه در مسابقات المپیک بومی محلی کشور ترکیه مسابقه توپ کشی از بین ۱۰۱ ورزشکار کشور‌های مختلف نخستین طلای تاریخ کشور ایران را در این رابطه کسب کرده و به دست آوردم.

از موفقیت بنده در مسابقات هجدهمین دوره قوی‌ترین مردان ایرانی مردم شهرستان کبودراهنگ بسیار خوشحال شدند و استقبال بسیار خوبی از بنده داشتند که این لطف آنها قابل تقدیر بود.

معمولا قوی‌ترین مردان باید غذا‌های پُر کربوهیدرات و پُر پروتئین شامل انواع گوشت قرمز، سفید و ماهی، برنج، ماکارونی و سیب‌زمینی بخورند و فست فود و نوشابه معمولا در رژیم غذایی ما جایی ندارد.

رضا قیطاسی با قد دو متر و هشت سانت و با وزن ۱۶۵ کیلوگرم در این دوره از مسابقات مردان آهنین شرکت کرده است. او سنگین‌ترین وزنی که تاکنون در گوی‌های سنگی زده‌ است ۲۵۳ کیلو بوده است و رکوردار گوی آسیا شده است. 

علت هیجان مسابقات مردان آهنین برای مردم شاید به علت وزنه‌های سنگین است که مردان آهنین در این مسابقات حمل می‌کنند و تا لحظه آخر همه منتظرند که نفر قهرمان مسابقات مشخص شود. قوی‌ترین مردان ایران همگی خود را سرباز ایران اسلامی می‌دانند و سینه سوخته ایران اسلامی هستیم و هر جا نیاز باشد در خط مقدم برای خدمتگزاری به ایران اسلامی آماده‌ایم.

رژیم غذایی رضا قیطاسی

جوانان ورزشکار در این حیطه به هیچ عنوان دارو و یا مکمل‌های خودسرانه استفاده نکنند و در صورت مصرف هر گونه مکمل‌ها، تحت نظر پزشک و مربی و دارای تأییدیه وزارت بهداشت باشد و از سطح داروخانه‌ها تهیه شود. توصیه می‌کنم که از سالم‌ترین تغذیه که غذای سالم خانگی است، استفاده شود. اگر ورزشکاران این رشته شش تا هفت وعده در روز غذای خانگی مصرف کنند نیازی به استفاده از مکمل‌ها نخواهند داشت.

tags # مردان آهنین سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • قوی‌ترین آتش‌نشان ایران؛ رضا قیطاسی بخت اول قهرمانی مسابقه مردان آهنین ۱۴۰۳ کیست؟
  • اعلام اصلی‌ترین هدف رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان
  • «بی‌طرفی»؛ سیاستی که وزیر ورزش از آن کوتاه نمی‌آید
  • اجتماع بزرگ «امام حسنی‌ها» تجدید میثاق مردم با قرآن و عترت بود
  • تجدید دیدار پیشکسوتان کمیته انقلاب اسلامی خوزستان
  • سرپرست انجمن دوومیدانی جانبازان و توان‌یابان منصوب شد
  • هادیزاده، سرپرست انجمن دو و میدانی جانبازان و توان‌یابان شد
  • دیدار روسای انجمن کشتی و اسکی ناشنوایان با مصطفی نکو لعل آزاد
  • بن‌سلمان با الهام از یک بازی شهربازی می‌سازد/ عکس
  • سطح ووشو ایران در مجامع بین‌المللی مطلوب است