Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:02:58 GMT

سرای نوآوری مبل و منبت؛ هم‌پیمانی صنعت و دانش

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۱۵۰۲

سرای نوآوری مبل و منبت؛ هم‌پیمانی صنعت و دانش

محمدعظیم خدایاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سرای نوآوری مبل و منبت در راستای ملی و جهانی شدن این صنعت در این واحد دانشگاهی ایجاد و از مهر امسال مجوز آن اخذ شد.

وی نقش دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر در کمک به توسعه و ماندگاری این هنر صنعت را با ایجاد سرای نوآوری مبل و منبت اثرگذار دانست و فعالیت این سرا را تحولی در پژوهش و آموزش این صنعت عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر افزود: این واحد دانشگاهی به عنوان واحد کارآفرین و مجری نوآوری صنعت مبل و منبت در کشور شناخته شده است.

خدایاری با بیان اینکه این سرا تربیت نیروهای متخصص و دانش‌آموخته را تضمین می‌کند ادامه داد: در سرای نوآوری مبل و منبت فعالان و نمایندگان این صنعت، گروه‌های علمی و اساتید هیات علمی فناوری در رشته‌های مرتبط با این صنعت مستقر شده اند و فعالیت می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با ظرفیت و استعدادهای موجود در شهر ملی منبت، سرمایه‌گذاری‌های مادی و معنوی صورت گیرد تا بتوانیم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی گام برداریم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر بیان کرد: در سرای نوآوری مبل و منبت نمایندگان و فعالان هنر صنعت مبل و منبت در راستای بررسی و حل مشکلات و چالش‌های پیش روی این صنعت با اساتید و گروه‌های علمی مرتبط تبادل اطلاعات دارند و آموزش‌های لازم ارایه می‌شود.

خدایاری با اشاره به اینکه حدود ۳۰۰ موضوع مرتبط با مبل و منبت به اساتید و دانشجویان به عنوان طرح‌های تحقیقاتی، پژوهشی و پایان‌نامه ارایه شده است، افزود: در تلاش هستیم با ارایه ایده و طرح‌های نو در سرای نوآوری موانع و مشکلات این هنر صنعت را رفع کنیم.

دانشگاه ملی ملایر در راستای علمی شدن این هنر صنعت نسبت به ایجاد پژوهشکده مبل و منبت اقدام کرده است.

اردیبهشت سال ۹۶ مبل و منبت ملایر ثبت ملی شد و پرونده ثبت جهانی این صنعت نیز در مراحل پایانی است.

بیش از ۹ هزار استادکار و منبت‌کار و بیش از پنج هزار کارگاه مبل و منبت در این شهرستان فعال است و بیش از ۲۵ هزار هنرمند به صورت غیرمستقیم در این هنر فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی همدان صنعت استارتاپ ملایر هنری نوآوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی همدان صنعت استارتاپ ملایر هنری نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی همدان صنعت استارتاپ ملایر هنری نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۱۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مدیر گروه رشته علوم دامی دانشگاه ملی ملایر گفت: این طرح در دانشگاه و با هدف آموزشی و تحقیقاتی راه اندازی شده است.

سعید خلجی افزود: سالن تحقیقاتی پرورش طیور گروه علوم دامی دانشگاه ملایر مجهز به قفس‌های باطری شکل به ظرفیت هزار قطعه جوجه گوشتی، ۴۵۰ قطعه مرغ تخمگذار و ۲۴۰ قطعه مرغ مادر در هر دوره پرورش است.

او تصریح کرد: قابلیت اجرای طرح‌های مختلف آزمایشی این سالن در طیور گوشتی، تخمگذار و مادر، کبک و بلدرچین است و مجهز به قفس‌های باطری سه طبقه دارای آبخوری نیپل و دانخوری تراف با قابلیت تنظیم ارتفاع، منبع آب جهت اندازه‌گیری مصرف آب و سینی‌های جمع‌آوری فضولات گالوانیزه است.

مدیر گروه رشته علوم دامی دانشگاه ملی ملایر گفت: از قابلیت‌های این سالن امکان انجام انواع آزمایش‌های مربوط به تعیین نیاز مواد مغذی مورد نیاز طیور همچون پروتئین، اسید‌های آمینه، مواد معدنی و ویتامین‌ها و نیز انجام آزمایش‌های مربوط به اندازه‌گیری قابلیت هضم مواد خوراکی و ابقاء مواد مغذی است.
سعید خلجی افزود: سیستم نور سالن از طریق لامپ‌های LED تعبیه شده در ارتفاع مختلف بوده، به نحوی که نور بطور یکنواخت در بین طبقه‌های مختلف قفس‌ها روشنایی ایجاد کند.

او تصریح کرد: سیستم تهویه سالن شامل ۲ عدد فن ۹۰ جهت تخلیه هوا و یک عدد فن ۳۰ برای گردش هوای بین طبقات قفس است و بسته به سن جوجه‌ها توسط تایمر تعبیه شده روشن و خاموش می‌شود.

مدیر گروه رشته علوم دامی دانشگاه ملایر گفت: از مزایای این سالن امکان انجام طرح‌های تحقیقاتی مورد نیاز صنعت طیور با دقت و صحت بالا است و نتایج و داده‌های بدست آمده از آزمایش‌های صورت گرفته بر روی طیور مختلف در این سالن می‌تواند در مزارع تجاری سطح کشور مورد استفاده قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو