Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق گزارشی جدید اتحادیه اروپا از زمان وضع قوانین سختگیرانه تر برای حفظ حریم شخصی کاربران اروپا شرکت های فناوری را ۱۱۴ میلیون یورو برای نشت اطلاعات کاربران جریمه کرده است.

قانونگذاران اتحادیه اروپا از زمان اجرای قوانین سختگیرانه تر برای حفظ حریم شخصی کاربران در سال ۲۰۱۸ تاکنون ۱۱۴ میلیون یورو به دلیل نشت اطلاعات برای شرکت های خاطی جریمه تعیین کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این در حالی است که کشورهای مختلف این اتحادیه شیوه های گوناگونی را برای مقابله با این امر اتخاذ کرده اند.

طبق گزارش شرکت حقوقی DLA Piper فرانسه تاکنون بیشترین میزان جریمه در یک مورد را وضع کرده است. این کشور جریمه ای ۵۰ میلیون یورویی علیه گوگل وضع کرد. از سوی دیگر هلند، انگلیس و آلمان بیشترین تعداد هشدارها درباره نشت اطلاعات را صادر کرده اند.

قانون کلی حفاظت از اطلاعات کاربران برای حفظ اطلاعات شخصی شهروندان اروپایی وضع شده و طبق آن شرکت هایی که بدون رضایت کاربر اطلاعات را منتشر کنند، با جریمه های سنگینی روبرو خواهند شد.

۲۸ دفتر ملی حفاظت اطلاعات در کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر اجرای این قانون را نظارت می کنند اما بخش اعظم این مسئولیت به طور نامتوازن بر دوش ایرلند است. این کشور رهبر قانونگذاری برای شرکت های بزرگ سیلیکون ولی است که در کشورهای اروپایی نیز فعالیت می کنند مانند فیس بوک.

البته طبق این گزارش میزان جریمه های نقدی مربوط به نشت اطلاعات در مقایسه با جریمه های مربوط به پروندهای آنتی تراست (ضدانحصار) در کشورهای اتحادیه اروپا بسیار اندک است.

در عمل قانونگذاران اتحادیه اروپا می توانند معادل ۲ و در برخی موارد ۴ درصد از درآمد مالی شرکت در سراسر جهان را به عنوان جریمه برای نشت اطلاعات کاربران تعیین کنند./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۱۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد که رژیم صهیونیستی قطعنامه شورای امنیت در خصوص کمک رسانی به نوار غزه را زیر پا گذاشته است.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد: اسرائیلی ها به قطعنامه شورای امنیت برای تسهیل ارسال کمک ها به غزه عمل نکردند. هیچ مدرکی دال بر اتهامات وارده به آنروا وجود ندارد.

بورل تاکید کرد: پس از اینکه گزارش کمیته حقیقت یاب سازمان ملل ثابت کرد هیچ مدرکی دال بر اتهامات آنروا در خصوص حمله ۷ اکتبر وجود ندارد، از همکاری با آنروا استقبال می کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود که این اتحادیه باید تلاش های خود را با کشورهای حوزه خلیج فارس برای یافتن راه حل سیاسی در خاورمیانه متحد کند.

بورل ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها به توقف دائمی جنگ در غزه منجر شود.

این مقام ارشد اروپا افزود که باید بر روی راه حل سیاسی بحران غزه، بر اساس اصل راه حل دو کشوری کار کرد.

کد خبر 6086834

دیگر خبرها

  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • محدودیت «تیک‌تاک» در آمریکا احتمالاً هفته آینده به تصویب سنا می‌رسد.
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا