Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کارگاه آموزشی کتاب کار و راهنمای آموزش محیط زیست ویژه مدیران و مربیان پیش دبستانی اندیمشک از سوی اداره محیط زیست در محل سالن اجتماعات کانون شهید مطهری آموزش و پرورش این شهرستان برگزار گردید.

در این کارگاه آموزشی نحوه تدریس کتاب‌های کار و راهنمای آموزش محیط زیست به مدیران و مربیان مهد‌های کودک زیر نظر اداره آموزش و پرورش ارائه گردید و ۲ کتاب کار و راهنمای آموزش محیط زیست ویژه مربیان کودکان پیش دبستانی و مبانی آموزش محیط زیست و مشارکت خانواده ویژه مربیان و خانواده کودکان پیش دبستانی بین مربیان توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 گماری رییس اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی افزایش سطح آگاهی و توانمندی مدیران و مربیان مهد‌های کودک در زمینه محیط زیست و برای ارتباط، انتقال بهتر آموزش‌های محیط زیستی به کودکان از طریق داستان‌ها و بازی‌های کودکانه خلاق و شاد که در این ۲ کتاب از سوی گروه‌های متخصص نگاشته شده که نتیجه آن افزایش سطح آگاهی و فرهنگ محیط زیستی در تمام اقشار جامعه است.

او در پایان کارگاه آموزشی از مدیران و مربیان مهدکودک خواسته شد مسئله بحران محیط زیست را جدی دانسته و در انتقال فرهنگ محیط زیستی در مهد‌های کودک و پیش دبستانی خود بین تمام کودکان تلاش نموده تا در آینده نسلی آگاه، حافظ و دوستدار محیط زیست داشته باشیم.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست منابع طبیعی اخبار فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۱۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج

به گزارش خبرنگار مهر؛ به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک پیش از ظهر پنج شنبه برنامه تور پرنده نگری با حضور کارشناسان اداره کل و اداره محیط حفاظت زیست، اعضای خانه محیط زیست و جمعی از دوست داران طبیعت و محیط زیست در پارک جنگلی آبیدر سنندج برگزار شد.

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی محیط زیست کردستان گفت: حیات وحش و به ویژه پرندگان از ثروت‌های طبیعی و ملی کشور به شمار می‌روند و با توجه به نقش و اهمیت پرندگان در طبیعت است که می‌توان به ارزش وجودی و اهمیت واقعی پرندگان مهاجر و بومی منطقه پی برد.

امیر حشمتی با اشاره به اهمیت آموزش‌های همگانی محیط زیستی در میان اقشار مختلف جامعه افزود: هدف از اجرای این برنامه، آشنایی هرچه بیشتر عموم مردم و دوست داران محیط زیست به صورت عملی با اهمیت و ارزش زیستگاه‌های طبیعی، منابع آبی و پرندگان مهاجر و بومی ساکن در استان است.

نوید زمانی مدرس حوزه محیط زیست و تنوع زیستی دانشگاه کردستان هم در این برنامه ضمن بیان اهمیت پرندگان اظهار کرد: پرنده نگری به ما می‌آموزد که به جای اسلحه در دست گرفتن و بیجان کردن جانوران وحشی، دوربین در دست بگیریم و این مخلوقات بی نظیر خداوندی را نظاره کنیم و از دیدن رقاصی و حرکات موزون آنها در سطح آب لذت ببریم و تصاویر آنها را ثبت کنیم.

وی ادامه داد: پرندگان در طبیعت و زنجیره غذایی، کارکرد بالایی دارند و امروزه، اکثر کشورها از نقش آنها در طبیعت گردی و اکوتوریسم برای کسب درآمد و رونق اقتصادی استفاده می‌کنند

در ادامه شورش وهابی پرنده شناس و محقق محیط زیست نیز ضمن معرفی گونه‌های متنوع پرندگان بومی و مهاجر استان، لزوم حفاظت و صیانت از این زیستمندان را برای شرکت کنندگان در برنامه پرنده نگری بیان کردند.

در ادامه شرکت کنندگان با استفاده از تلسکوپ مخصوص پرنده نگری و دوربین چشمی، پرندگان مهاجر را به نظاره نشستند و پرندگانی همچون انواع سسک، بلبل خرمایی و دم سرخ، غراب، قرقری و.. را از نزدیک مشاهده کردند.

کد خبر 6081868

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۶ طرح ورزشی و آموزشی در اندیمشک
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت
  • فراخوان جایزه مهرگان علم (علم برای همه) دوره‌های هجدهم و نوزدهم منتشر شد
  • فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود
  • جایزه «مهرگان» فراخوان داد
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان
  • توسعه باید با دانش سنتی و بومی هر منطقه همراه شود
  • آموزش، مهمترین بستر در حفظ محیط زیست است
  • برگزاری کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان‌غربی در مهاباد