Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: این شورا در بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری باید هم گرفتاری‌های مردم را لحاظ کند و هم تأمین بودجه اداره شهر با هدف ارائه‌ی خدمات مطلوب به شهروندان را مدنظر قرار دهد.

سید عبدالرزاق موسوی دوشنبه ۳۰ دی در یکصد و نوزدهمین جلسه فوق‌العاده صحن علنی این شورا با اشاره به ارائه‌ی لوایح عوارضی شهرداری به شورا، اظهار کرد: به دلیل محدودیت‌های زمانی شورا در بررسی لوایح و الزام قانونی برای تصویب بودجه در موعد مقرر، در این جلسه فوق‌العاده به بررسی لوایح پرداختیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه اعضا و کارشناسان این شورا، تا نیمه‌های شب گذشته به بررسی لوایح مشغول بودند، تأکید کرد: بررسی بودجه شهرداری به دلیل حساسیت و گستردگی، دقت حداکثری بر اساس اصول کارشناسی نیاز دارد تا پس از اصلاح به تصویب برسد.

رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به شرایط فعلی کشور و اداره شهرها، اضافه کرد: همه ما هم شرایط و مشکلات جدی معیشتی مردم را می‌دانیم و هم افزایش شدید هزینه‌های شهرداری را به دلیل تورم؛ به همین دلیل انتظار می‌رود که تمام مجموعه‌هایی که با مسائل مالی و در واقع بیت‌المال سر و کار دارند با وسواس و حساسیت عمل کنند.

موسوی با یادآوری مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال‌های قبل گفت: متأسفانه با تصمیم مجلس گذشته همان اندک کمکی که دولت به شهرداری‌ها می‌کرد نیز حذف و فشار مضاعفی بر دوش مردم و شهرداری گذاشته شد.

او تأکید کرد: در این شرایط که برای اداره‌ی شهرها، بودجه شهرداری باید با پول مردم تأمین شود، هدف و تلاش شورای شهر شیراز این است که هم گرفتاری‌های مردم را لحاظ کنیم و هم تأمین بودجه اداره شهر با هدف ارائه‌ی خدمات مطلوب به شهروندان.

رئیس شورای شهر شیراز اظهار امیدواری کرد که بودجه سال ۹۹ شهرداری بتواند به اداره مطلوب شهر شیراز در شرایط سخت اقتصادی فعلی بینجامد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه طرح دو فوریتی مساعدت به آسیب‌دیدگان سیل استان سیستان و بلوچستان در یکصد و نوزدهمین جلسه علنی(فوق العاده) تصویب شد.

با تصویب این طرح، شهرداری مکلف است مبلغ سه میلیارد ریال را از محل ردیف بودجه ماده۱۶ بودجه سال ۹۸ شهرداری شیراز، به منظور بخشی از خسارت واردشده به هموطنان این استان اختصاص و پرداخت کند. 

در این جلسه، لایحه شهرداری شیراز مبنی بر عوارض سالیانه بانکها در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و تصویب شد.

با تصویب این لایحه به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود نسبت به دریافت عوارض سالیانه از شعب بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری ( دولتی و غیر دولتی) بر اساس حوزه‌بندی حوزه‌های پارکینگ سایر عملکردهای غیر مسکونی (طرح تفصیلی شهر شیراز مصوب ۱۳۹۳) اقدام کند.

همچنین پلاک‌هایی که در بر خیابان‌های مرز حوزه‌ها قرار دارند، در حوزه بالاتر قرار می‌گیرند و خیابان‌های دکتر شریعتی، میرزای شیرازی و دکتر حسابی تا انتهای محدوده قانونی، شهید رجایی و پرستار (تا کمربندی)، پاسداران، ایمان شمالی و جنوبی، قصردشت، قدوسی شرقی و غربی، ارم، جمهوری اسلامی، عدالت شمالی، باهنر شمالی، جام جم (از میدان دانشجو تا صدا و سیما)، چهل مقام، امیرکبیر (از سیاحتگر تا بلوار باهنر)، آیت اله ربانی (از میدان اطلسی تا میدان ابوالکلام) ابریشمی و احمدی جنوبی ( از شاهزاده قاسم تا بلوار رحمت) شامل حوزه یک است و پلاک‌های واقع در نواحی منفصل شهری جزء حوزه سه قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر شیراز شهرداری لایحه بودجه 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۱۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی پروژه دوچرخه و موتور برقی اشتراکی در مناطق ۱۱ گانه شیراز

رضا محمدیان در حاشیه یکصد و هفدهمین جلسه کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: در این جلسه لایحه کمک هزینه شهرداری شیراز جهت کرایه سفر و هزینه ثبت‌نام پروژه دوچرخه و موتور برقی اشتراکی در شهر شیراز بررسی شد.

او افزود: در همین راستا مقرر شد در راستای اجرای قانون هوای پاک، حمایت از سیستم حمل و نقل پاک و بهره‌مندی از توان شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دوچرخه و موتور برقی اشتراکی و همچنین انتخاب شهر شیراز به عنوان پایتخت محیط زیست آسیا، اجرای قانون هوای پاک و مطالبه شهروندان مواردی در خصوص استفاده از موتورسیکلت‌ها و دوچرخه‌های برقی اشتراکی مطرح شود.

محمدیان از بررسی لایحه راه‌اندازی پروژه دوچرخه و موتور برقی اشتراکی در قالب بسته سرمایه‌گذاری در سطح مناطق یازده گانه شیراز خبر داد و گفت: در این لایحه آمده است که شهرداری شیراز با توجه به نظریه هیئت کارشناسان رسمی دادگستری در خصوص ارائه خدمات موتور سیکلت‌ها و دوچرخه‌های برقی اشتراکی، قیمت کرایه سفر برای موتور‌های برقی ۲۵ هزار ریال و برای دوچرخه‌های برقی ۱۵ هزار ریال به ازای هر دقیقه در نظر گرفته شده است، اقدام کند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: بر اساس ماده واحده این لایحه به شهرداری شیراز اجازه داده شد مبلغ ۱۰ هزار ریال به ازای هر دقیقه از سفر با دوچرخه و موتور برقی را به عنوان کمک هزینه سفر شهروندان و همچنین مبلغ ۱.۵۰۰.۰۰۰ ریال معادل ۱۵۰ هزار تومان را به عنوان کمک هزینه ثبت نام اولیه سفر شهروندان به جهت استقبال از حمل و نقل پاک کلانشهر شیراز پرداخت کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز افزود: این لایحه ۴ تبصره دارد که در تبصره اول آمده است شهرداری می‌تواند در ابتدای اجرای طرح به منظور استقبال سرمایه‌گذاران در این پروژه حداکثر تا هزینه یک میلیون سفر (میانگین ۱۵ دقیقه) را به صورت پیش خرید با دریافت ضمانت‌نامه بانکی به همان مبلغ پرداخت کند.

همچنین در تبصره ۲، کرایه سفر و کمک هزینه شهرداری برای کرایه سفر سالیانه با توجه به نظریه کارشناسی و میزان نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی افزایش می‌یابد.

او بیان کرد: در تبصره ۳ این لایحه، موارد پیش‌بینی مربوط به استاندارد دوچرخه و موتور‌های برقی و همچنین بیمه بهره‌برداران و الزام داشتن گواهینامه بهره‌برداران در قرارداد و تبصره ۴، دسترسی شهرداری به اطلاعات سفر بهره‌برداران دوچرخه و موتوربرقی در طول مدت قرارداد به صورت شفاف، لحاظ شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در پایان بیان کرد: پس از بررسی این لایحه، مقرر شد این موضوع به جهت تصمیم‌گیری نهایی به صحن شورا ارسال شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مشکلات بانوان را باید با راهکار‌های استانی و بومی مرتفع کرد
  • بلاتکلیفی بودجه شهرداری کرمانشاه در ۱۷۵اُمین جلسه شورای شهر
  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!
  • انحراف در بودجه شهرداری کرمانشاه
  • تخصیص‌های بودجه‌ پیش از تصویب جداول به صورت علی‌الحساب است
  • ضرورت توجه به مشکلات منابع انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه شهرداری ارومیه
  • تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز
  • بودجه شهرداری شیراز رشد ۵۰۰ درصدی داشت/عملکرد مطلوب تیم اقتصادی
  • راه‌اندازی پروژه دوچرخه و موتور برقی اشتراکی در مناطق ۱۱ گانه شیراز
  • مدیران عمرانی و شهرداری کرمانشاه برای حل مشکلات مردم به خط شدند