Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@15:29:49 GMT

تشدید نظارت بر توزیع و کیفیت آرد و نان در مراغه

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۱۶۷۲

تشدید نظارت بر توزیع و کیفیت آرد و نان در مراغه

حمید شکری روز دوشنبه در نشست کارگروه آرد و نان مراغه افزود: با توجه به اینکه نان تولیدی در نانوایی ها، جایگاه ویژه ای در سبد غذایی خانواده ها دارد، کیفیت بهداشتی نان های تولیدی توسط اکیپ های نظارتی شورای آرد و نان، صنعت و معدن و اتحادیه نانوایان بررسی و کنترل شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون کمبودی در زمینه آرد و نان در شهرستان وجود ندارد ادامه داد: با این وجود، برخی ناهماهنگی ها و مشکلات در چرخه توزیع آرد بین نانوایی ها وجود دارد که باید مرتفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکری اضافه کرد: با رفع مشکلات توزیع و ساماندهی آن، از ایجاد زمینه برای تخلف در زمینه آرد و نان پیشگیری می شود که این امر مستلزم ایجاد سازو کار مدون است.

وی گفت: در راستای نظارت بهداشتی بر تولید آرد در واحدهای صنعتی نیز، کارگروه ویژه ای برای کنترل بهداشتی در روند تولید آرد تشکیل می شود.

وی افزود: تشدید بازرسی های تخصصی و برخورد با هرگونه تخلف در چرخه توزیع آرد و نیز فروش های غیرمجاز و خارج از شبکه در حال انجام است.

وی اضافه کرد: هم اکنون حدود یک هزار و ۶۵۰ تن آرد دولتی و ۷۵۰ تن آرد نیمه دولتی به صورت ماهیانه در بین نانوایان این شهرستان توزیع می شود و مشکلی از بابت آرد برای تولید نان وجود ندارد.

رییس اداره صنعـت، معدن و تجارت مراغه نیز گفت: هم اکنون ۴۲۱ واحد نانوایی شهری و روستایی در این شهرستان فعال هستند.

محمدرضا حسن زاده افزود: در راستای کنترل تولید و عرضه آرد و نان، هم اکنون حدود ۶ هزار و ۵۱۳ کیسه آرد در کنار ۵۰۴ کیسه آرد کشف شده محموله کالای قاچاق به صورت ذخیره در این شهرستان وجود دارد.

وی اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال ۱۱۸ مورد پرونده تعزیراتی برای نانوایان یا توزیع کنندگان آرد در این شهرستان تشکیل و با متخلفان برخورد شده است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 اتحادیه نانوایان خانواده شهری و روستایی صنعت معدن و تجارت صنعت و معدن قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۱۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم‌سازی ۱۸۷۷ کیلوگرم فرآورده‌ دامی فاسد

مدیرکل دامپزشکی مازندران، گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود که در بازدید کارشناسان ۱۸۷۷ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی معدوم شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حمزه آقاپور کاظمی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از ابتدای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، با تشکیل اکیپ‌های مشترک ثابت و سیار و کشیک‌های ویژه و بازدید از واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی به میزان 884 کیلوگرم  انواع فرآورده‌های خام دامی ضبط و 993 کیلوگرم معدوم شد.

وی افزود: تعداد بازدید اکیپ‌های نظارتی در 3529 مرکز عرضه فرآورده خام دامی انجام شد که در این 132 مورد تخلف بهداشتی مشخص و تذکرات لازم به عرضه‌کنندگان متخلف داده شد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران، تصریح کرد:استان مازندران به لحاظ توریستی موقعیت خاصی دارد و با توجه به حضور مسافران در ایام نوروز سلامت هموطنان خط قرمز دامپزشکی است و از شهروندان و مسافران محترم می‌خواهیم فراورده‌های خام دامی را از مراکز عرضه معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

وی گفت: هر گونه تخلف در عرضه خام دامی را به سامانه 1512 اطلاع‌رسانی کنید تا در اسرع وقت توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی موردبررسی قرار گیرد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران به نظارت دقیق ناظران بهداشتی و ناظرین شرعی کشتارگاه ها در طرح تشدید نوروز تا پایان تعطیلات عید اشاره کرد و افزود: از ابتدای این طرح 1452 کیلو گرم لاشه دام و بیش از 60 هزار کیلوگرم مرغ در کشتارگاه‌های استان به دلایل بهداشتی ضبط و معدوم شد.

طرح تشدید نظارت نوروزی و ماه رمضان  از تاریخ 20 اسفند 1402 در دو نوبت  کاری از ساعات 8 تا 14 و 14 تا 20 در قالب 88 اکیپ استانی و شهرستانی به‌صورت  ثابت و سیار آغاز شده و تا 23 فروردین ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی ۱۸۷۷ کیلوگرم فرآورده‌ دامی فاسد
  • نظارت بر واحد‌های نانوایی قم تشدید شده‌است
  • انجام بیش از ۵ هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • نظارت تعزیرات بر جایگاه‌های سوخت در قزوین تشدید می‌شود
  • تشدید نظارت بر ناوگان حمل و نقل اتوبوسی استان مرکزی
  • تشدید نظارت بر داروخانه‌های ایلام در ایام نوروز
  • نظارت بر کیفیت محصولات با سامانه هوش مصنوعی
  • تشدید طرح نظارت بر بازار ایذه
  • تشدید نظارت شبکه دامپزشکی کرمان بر عرضه مواد خام دامی