Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ماریت قازاریان رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی و مسئول خط ملی اعتیاد گفت: مردم در تماس با خط ملی مشاوره اعتیاد به شماره ۰۹۶۲۸ درباره تمام مواد مخدر مشاوره می‌گیرند اما اکنون بیشتر تماس‌ها مربوط به مصرف گُل است.

وی افزود: فراوانی تماس‌ها به معنای این نیست که اغلب مصرف‌کنندگان گل مصرف می‌کنند، بلکه تماس‌های مرتبط با گل بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قازاریان اظهار کرد: مصرف‌کنندگان یا دوستان و خانواده‌های آنان با خط ملی اعتیاد تماس می‌گیرند و به طور مثال این سوال‌ها را مطرح می‌کنند: «آیا گل اعتیاد است»، «آیا می‌توانیم گل را مصرف کنیم»، «شوهرم گل مصرف می‌کند، این ماده اعتیادآور نیست»، «آیا گل عوارض دارد».

وی گفت: گاه نیز افرادی تماس می‌گیرند و می‌پرسند «همسرم گل مصرف می‌کند، آیا به زندگی به او ادامه دهم» که در این‌گونه موارد کارشناسان مربوطه آنها را به صدای مشاور به شماره ۱۴۸۰ ارجاع می‌دهند.

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی و مسئول خط ملی اعتیاد یادآور شد: مشاوران متخصص در خط ملی مشاوره اعتیاد به شماره ۰۹۶۲۸، معتادان و خانواده‌های آنان را راهنمایی می‌کنند که چگونه به خود یا خانواده آنها کمک کنند. خدمات مشاوره‌ای همچنین درباره پیشگیری از مصرف مواد نیز است.

خط ملی مشاوره اعتیاد به شماره ۰۹۶۲۸ هر روز از ساعت ۸ تا ۲۰ آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره به افرادی است که درباره اعتیاد، داروهای مخدر و نحوه استفاده از آن اطلاعات تخصصی می‌خواهند. نشانی نزدیک‌ترین مراکز درمانی ترک اعتیاد نیز از طریق این خط قابل دسترسی است. محرمانه بودن تماس‌ها و حفظ مسائل اخلاقی یکی از ویژگی‌های مرکز است که موجب جلب اعتماد تماس گیرندگان شده است.

بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، اکنون ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار مصرف‌کننده مواد مخدر در کشور وجود دارند که بالاترین مصرف مواد مخدر با بیش از ۶۶ درصد مربوط به تریاک است.

کد خبر 479312 برچسب‌ها سازمان بهزیستی اعتیاد - مواد مخدر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سازمان بهزیستی اعتیاد مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۱۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،سردار "یحیی الهی" در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پاسگاه انتظامی والانجرد اشهرستان بروجرد در سطح حوزه استحفاظی ۲ قاچاقچی را که در امر خرید و فروش انواع مواد مخدر فعالیت داشتند شناسایی و در عملیاتی ضربتی آن ها را دستگیر کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از محل اختفای متهمان موفق به کشف ۱۰ کیلو گرم مواد تریاک، ۲ و توقیف خودروی پژو قاچاقچیان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گفت: متهمان به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899350

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • آغاز به کار سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در بوشهر
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • مواد توهم‌زا موجب تسریع در روند مرگ سلولی می‌شود
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند
  • مواد توهم‌زا چه عارضه هایی دارند/ تسریع در روند مرگ سلولی