Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@11:43:19 GMT

افزایش 52 درصدی زکات مستحبی در البرز

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۹۱۸۵۵

افزایش 52 درصدی زکات مستحبی در البرز

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز گفت: امسال میزان پرداخت زکات مستحبی در این استان نسبت به سال گذشته 52 درصد افزایش داشته است.

محمد محمدی‌فرد، مدیرکل کمیته امداد البرز در گفت و گو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه امسال میزان پرداخت زکات مستحبی در این استان نسبت به سال گذشته 52 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارکرد: خیران، کشاورزان و دامداران البرزی ۱۳۵ میلیارد ریال در سال جاری زکات پرداخت کرده‌اند که ۸۰ درصد از وجوهات پرداختی زکات به رفع مشکلات معیشتی مددجویان و سایر نیازمندان و ۲۰ درصد نیز به امور عمران و آبادانی روستاها اختصاص‌یافته است.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری به‌عنوان هسته‌های زکات استان و انجام تکالیف قانونی تمام دستگاه‌های عضو ستاد ازجمله مواردی است که در آخرین نشست شورای زکات استان البرز بر آن تأکید شد.
محمدی فرد بابیان اینکه زکات البرزی‌ها در دو بخش واجب و مستحب جمع‌آوری می‌شود، گفت: جمع‌آوری میوه و تره‌بار از حجره‌داران نیکوکار بازار میوه و تره‌بار کرج و جمع‌آوری پوشاک، کالای جهیزیه و ارزاق عمومی از صنوف مختلف و بنکداران کالا برای توزیع بین مددجویان از دیگر فعالیت‌های ستاد زکات استان البرز است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن اجتماعی کمیته امداد زکات مستحبی مددجو نیازمندان نیکوکاری قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۱۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۷۰ میلیارد تومان زکات مردم یزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در جلسه‌ای با حضور مدیرکل امور اجرایی زکات کشور در خصوص جمع آوری زکات و آمادگی بهتر برای جمع اوری زکات فطره در عید سعید فطر بحث و تبادل نظر شد.

حجت الاسلام هرمز مدیرکل امور اجرایی زکات کشور گفت: در سال که گذشته بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان زکات مردم در کشور جمع اوری شد ومردم استان یزد در سال گذشته بیش از ۷۸ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

حجت الاسلام هرمز افزود: همه تلاش ما همکارانمان این است که پرداخت زکات فطره و کفارات در شب و روز عید فطر با برنامه ریزی مناسب تسهیل شود و وجوه دریافتی در همان روز عید فطر تا غروبش به نیازمندان برسد.

دیگر خبرها

  • روش‌های پرداخت الکترونیکی زکات فطره به مردم معرفی شود
  • رشد ۱۲۰۰ درصدی پرداخت وام غیرحضوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان البرز
  • افزایش ۲۵ درصدی پرداخت زکات
  • رشد ۲۵ درصدی پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲
  • درآمد سال ۱۴۰۲ البرز بیش از ۱۸۵ هزار میلیارد ریال بود
  • پرداخت بیش از ۷۰ میلیارد تومان زکات مردم یزد
  • جمع‌آوری ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور
  • افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی در سال جدید
  • افزایش ۲۵ درصدی پرداخت زکات در کشور
  • رشد ۲۵ درصدی جمع‌آوری زکات در کشور